دانستنی های فنی و کاربردی

از تخلیه سریع شارژ باتری موبایل و گجت های اندروید جلوگیری کنید!

از تخلیه سریع شارژ باتری موبایل و گجت های اندروید جلوگیری کنید!

از تخلیه سریع شارژ باتری موبایل و گجت های اندروید جلوگیری کنید!

 

باتری موبایل مورد استفاده در تلفن های هوشمند امروزی غالبا از نوع باتری های قابل شارژ لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری می باشد. گفتنی است که منشا اصلی طراحی سلول های موجود در این این نوع باتری ها لیتیوم- یون است. باتری موبایل لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری اثر حافظه ندارند و بدین ترتیب این امکان برای کاربران فراهم است که فارغ از درصد شارژ کنونی باتری هر زمان که تمایل داشتند نسبت به شارژ مجدد آن ها اقدام نمایند.

به یاد داشته باشید که یکی از بزرگ ترین مشکلات این دو نوع باتری موبایل کمبود ولتاژ می باشد. بنابراین بهتر است از تخلیه و شارژ کامل آن ها جلوگیری نمود. دکتر باتری به عنوان یکی از معتبرترین فعالان حوزه باتری موبایل بهترین محدوده شارژ این دسته از باتری ها را بازه 20 تا 90 توصیه می کند.

بحث دیگری که در کنار نحوه مراقبت از باتری های موبایل اهمیت زیادی یافته است، چگونگی کاهش سرعت مصرف باتری به منظور استفاده طولانی مدت تر از آن می باشد. در این زمینه نیز از دکتر باتری کمک خواسته و انجام روش های بی نظیر وی را به شما کاربران گرامی پیشنهاد می دهیم.

 

از تخلیه سریع شارژ باتری موبایل و گجت های اندروید جلوگیری کنید!

روش های کاهش سرعت مصرف باتری موبایل

 

– استفاده از تصویر پس زمینه سیاه

 

اگر تلفن همراه شما نیز به آن دسته از تلفن های هوشمندی تعلق دارد که صفحه نمایش آن آمولد می باشد، ما به شما پیشنهاد می دهیم که از یک تصویر پیش زمینه سیاه استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که صفحه نمایش های آمولد فقط پیکسل های رنگی را روشن می کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که برای پیکسل های سیاه انرژی مصرف نمی کنند. بدین ترتیب هر چه میزان پیکسل های سیاه موجود در تصویر پیش زمینه تلفن همراه هوشمند شما بیشتر باشد، انرژی مصرفی برای روشن کردن آن ها کمتر بوده و باتری موبایل دیرتر تخلیه می شود.

– حالت DOZE

 

اندرویدهای مارشمالو پای مود DOZE را به سایر ابزارهای اندرویدی باز کردند. این مود به مرور زمان تغییرات مثبت زیادی را تجربه کرد. لازم به ذکر است که تا مدت ها پیش این حالت تنها زمانی کارایی داشت که شما تلفن همراهتان را برای مدتی به صورت ثابت نگه می داشتید. اما پس از منتشر شدن نسخه 7 اندروید، امکان استفاده از این مود حتی زمانی که فرد در حال حرکت بوده و تلفن همراه در جیب وی قرار دارد، میسر می باشد. برای این کار کافی است که صفحه موبایلتان را خاموش کنید.

حالت DOZE شرایطی را فراهم می سازد که اجرای بسیاری از برنامه ها متوقف شده و بدین ترتیب اسمارت فون هیچ گونه انرژی برای پردازش آن ها مصرف نکند. جالب است بدانید هر میزان که دست نزدن شما به تلفن همراه بیشتر طول بکشد، برنامه های بیشتری همچون جی پی اس، وای فای و همگام سازی ها غیر فعال می شوند. لازم به یادآوری است که این برنامه با محدودیت هایی نیز رو به رو است. برای مثال می توان به عدم انسداد نوتیفیکیشن های اولویت دار اشاره نمود. DOZE قصد دارد با این کار ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی توسط باتری موبایل، فرد را از انجام کارهای مهمش باز ندارد.

از تخلیه سریع شارژ باتری موبایل و گجت های اندروید جلوگیری کنید!

– غیر فعالسازی OK Google

 

به یاد داشته باشید که لازم نیست دستیار گوگل همه چیز را بشنود. این دستور از کارایی بسیار بالایی برخوردار بوده و کار جستجو را برای کاربران بسیار ساده می سازد. این در حالی است که فعالیت آن مصرف انرژی باتری موبایل را به طور چشمگیری افزایش داده و موجب تخلیه سریع آن می گردد.

بنابراین اگر با این دستور کار زیادی ندارید، به منظور جلوگیری از تخلیه سریع باتری موبایل نسبت به غیر فعالسازی آن اقدام کنید.

 

– توجه به تاریخ انقضای اپلیکیشن ها

 

تا حد امکان سعی کنید اپلیکیشن های مورد استفاده در تلفن همراه شما به روز باشند. سازندگان این دسته از اپلیکیشن ها به صورت مداوم و به دلایل گوناگون اقدام به به روزرسانی برنامه های منتشر شده می کنند. یکی از اصلی ترین دلایل آپدیت این اپ ها بهینه سازی باتری موبایل می باشد. بنابراین سعی کنید با به روز نگه داشتن این برنامه ها از تخلیه زود هنگام باتری پیشگیری کنید.

یکی دیگر از توصیه های دکتر باتری به منظور کاهش مصرف انرژی باتری موبایل حذف کردن برنامه های قدیمی و بدون استفاده ای است که گوشه تلفن همراه شما خاک می خورند.

 

– عدم استفاده از روشنایی خودکار

 

روشنایی خودکار که آن را تحت عنوان روشنایی تطبیقی نیز می شناسند، میزان نور صفحه نمایش را با محیط اطراف کاربران تطبیق داده و تنظیم می کند. شاید با خودتان بیندیشید که روشنایی خودکار بسیار بهتر از میزان روشنایی تنظیم شده توسط کاربر است. اما باید بدانید که این تنها یک تصور آن هم از نوع اشتباه است. چرا که بر خلاف باور عمده افراد روشنایی خودکار اگر چه مزیت های خاص خودش را دارد، اما میزان نور صفحه را بیش از میزان نیاز افزایش می دهد. بنابراین بهتر است فرد با در نظر گرفتن میزان نور موجود در اطراف خود به تنظیم روشنایی صفحه نمایش گوشی بپردازد.

 

از تخلیه سریع شارژ باتری موبایل و گجت های اندروید جلوگیری کنید!

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *