تکنولوژی

بررسی iPhone 11 Pro ،iPhone 11 و iPhone 11 Pro Max

بررسی iPhone 11 Pro ،iPhone 11 و iPhone 11 Pro Max

 

یکی از جذاب ترین موضوعات در سرتاسر دنیا برای کاربران گجت های دیجیتال، عرضه محصولات جدید توسط برند های گوناگون است. در این میان معرفی پرچمدارن از جایگاه بسیار ویژه ای در بین کاربران برخوردار است. دلیل این امر نیز قابلیت ها و امکانات متنوعی است که معمولا با رونمایی از پرچمداران معرفی می‌شوند. به عنوان مثال یکی از جذاب ترین ویژگی هایی که برای اولین از آن رونمایی شد حسگر اثر انگشت بود که بر روی دیوایس iPhone 5s کمپانی اپل تعبیه شده بود.
کنفرانس اختصاصی کمپانی اپل که در سپتامبر هر سال برگزار می‌شود، یکی از جذاب ترین و در عین حال پرمخاطب ترین مراسماتی است که طرفداران دنیای محصولات دیجیتال از تماشای آن لذت می‌برند.
این کمپانی امسال نیز با معرفی 3 پرچمدار جدید خود یعنی iPhone 11 Pro ،iPhone 11 و iPhone 11 Pro Max بار دیگر قدرت و نبوغ خود را به رخ جهانیان کشید.
در این مقاله شما را بیشتر با 3 فرزند جدید خانواده دوس داشتنی اپل آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

معرفی مختصر iPhone 11 Pro ،iPhone 11 و iPhone 11 Pro Max

 

پرچمداران جدید کمپانی اپل یعنی  iPhone 11 Pro ،iPhone 11 و iPhone 11 Pro Max در سپتامبر سال 2019 روانه بازار شده اند. آیفون 11 از یک نمایشگر 6.1 اینچی رتینا با وضوح 1792*828 بهره مند است. در حالی که آیفون 11 پرو با یک نمایشگر 5.8 اینچی سوپر رتینا XDR با وضوح 2688*1125 و آیفون 11 پرو مکس با یک نمایشگر 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR با وضوح 2688*1242 روانه بازار شده اند.

هر سه دیوایس با پردازنده جدید این کمپانی اپل یعنی A13 Bionic عرضه شده اند. همچنین این کمپانی سه محصول جدید خود را به آخرین نسخه از سیستم عامل iOS یعنی نسخه 13 ام تجهیز کرده است. ناگفته نماند که آیفون 11 در ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگ روانه بازار شده است. اما آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس در ظرفیت های 64، 256 و 512 گیگ عرضه شده اند.

 

بررسی iPhone 11 Pro ،iPhone 11 و iPhone 11 Pro Max

 

در جدول زیر می‌توانید مشخصات هر یک از سه پرچمدار جدید کمپانی اپل را مشاهده کنید.

 

بررسی iPhone 11 Pro ،iPhone 11 و iPhone 11 Pro Max

در ادامه این سه محصول جدید را به صورت دقیق تری مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

Design

 

محصولات کمپانی اپل همیشه در زمینه طراحی کاربران را شگفت زده می‌کنند و می‌توان از طراحی گجت های این کمپانی به عنوان نقاط قوت آن ها یاد کرد. اما ظاهرا سال 2019 برای طرفداران این برند در زمینه طراحی ناامید کننده است.
آیفون 11 با بدنه ای فلزی و با ضخامت بسیار کم روانه بازار شده است. در قسمت جلویی این دیوایس یک نمایشگر 6.1 اینچی یک تکه با ناچ را ملاحظه می‌کنید که درون ناچ آن سنسور های لازم و دوربین سلفی به چشم میخورد.

 

بررسی iPhone 11 Pro ،iPhone 11 و iPhone 11 Pro Max

 

در قسمت بالای این دیوایس هیچگونه کلید و یا پورت خاصی به چشم نمیخورد. در قسمت سمت راست این دیوایس کلید پاور و قفل گوشی و حفره کوچکی به منظور قرار دادن سیم کارت را مشاهده می‌کنید. همچنین در قسمت زیرین این گجت درگاه لایتنینگ، اسپیکر و میکروفون گوشی قرار گرفته است. در قسمت سمت چپ آیفون 11 همان سوییچ همیشگی و معروف آیفون برای قرار دادن گوشی در حالت سکوت و همچنین کلید های کم یا زیاد کردن صدا را می‌توانید مشاهده کنید.

 

iphone 11

 

iphone 11

 

iphone 11 pro max

 

iphone 11 pro max

 

اما می‌رسیم به بخش پشتی این گجت که طراحی آن به مذاق بسیاری از کاربران و حتی طرفداران دو آتیشه محصولات این کمپانی نیز خوش نیامد. در این قسمت مانند همیشه لوگوی اپل در قسمت مرکزی قرار دارد. همچنین دو دوربین با فاصله به صورت عمودی در قسمت بالا قرار گرفته است که به منظور افزایش کیفیت در محیط های تاریک از یک فلش دوگانه و همچنین به منظور ضبط صدای های گوناگون به هنگام فیلم برداری از یک میکروفون کوچک استفاده شده است. متاسفانه طراحی این قسمت به نسبت محصولات سال های گذشته این کمپانی و سایر رقبا بسیار ناامید کننده است. البته نمود این مساله در آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس بیشتر است.

 

iphone 11 pro max

 

لازم به ذکر است که تنها تفاوت آیفون 11 با آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس در زمینه طراحی، مربوط به قسمت پشت گوشی است. آیفون 11 دارای دو دوربین اما دو نسخه دیگر هر کدام دارای سه دوربین هستند.

 

iphone 11 pro

 

اما ذکر این مطلب را ضروری می‌دانیم که آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس از استیل ضد زنگ تهیه شده اند که به نسبت آیفون 11 که دارای بدنه ای آلومینومی است بسیار مقاوم تر هستند. این در حالی است دو کمپانی معتبر سامسونگ و هواوی همچنان برای ساخت محصولات خود از آلومینیوم استفاده می‌کنند.

Display

 

اما می‌رسیم به یکی از موارد تعیین کننده در انتخاب یک اسمارت فون یعنی صفحه نمایش که محصولات اپل همیشه حرف های زیادی برای زدن در این قسمت دارند.

آیفون 11 با یک نمایشگر LCD با اندازه 6.1 اینچی با رزولوشن 1792*828 و تراکم پیکسلی 326 ppi عرضه شده است که به نسبت نسل پیشین خود تغییری نداشته است.

 

iphone 11

 

اما برای دو نسخه دیگر داستان کاملا متفاوت است. کمپانی اپل آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس را با نمایشگر های OLED روانه بازار کرده است. آیفون 11 پرو از یک نمایشگر 5.8 اینچی با رزولوشن 2688*1125 و تراکم پیکسلی 458 ppi بهره مند است. در حالی که آیفون 11 پرو مکس به یک نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن 2688*1242 و تراکم پیکسلی 458 ppi تجهیز شده است.

 

iphone 11 pro

 

Camera

 

اما می‌رسیم به یکی از اساسی ترین تغییرات پرچم داران جدید کمپانی اپل یعنی دوربین. شرکت اپل بار دیگر بر روی آیفون 11 از دو ماژول 12 مگاپیکسلی واید و اولترا واید استفاده کرده است. این در حالی است که آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس هر کدام از سه دوربین 12 مگاپیکسلی بهره برده اند که دو ماژول آن دقیقا همانند آیفون 11 به صورت واید و اولترا واید تعبیه شده است. اما ماژول سوم به صورت تله فوتو می‌باشد.

بررسی iPhone 11 Pro ،iPhone 11 و iPhone 11 Pro Max

 

گشودگی دیافراگم در لنز واید آیفون 11 برابر با 1.8/F و لنز اولترا واید برابر است با 2.4/F که از زاویه دید 120 درجه نیز بهره مند هستند. لنز تله فوتوی استفاده شده بر روی دو محصول دیگر این کمپانی یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس نیز دارای گشودگی دیافراگم 2.0/F با قابلیت زوم اپتیکال است.

 

بررسی iPhone 11 Pro ،iPhone 11 و iPhone 11 Pro Max

 

آیفون 11 از قابلیت فیلم برداری 4k با فریم ریت 60fps بهره مند است. همچنین به قابلیت بسیار جذاب اسلوموشن نیز همانند گذشته تجهیز شده است. موارد ذکر شده بر روی دو محصول دیگر نیز وجود دارد. اما در آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به دلیل وجود لنز تله فوتو داستان کمی متفاوت است. این لنز به نسبت دو لنز دیگر به ترتیب بزرگنمایی 2 و 4 برابری را محیا کرده است که برای فیلم برداری و عکس برداری در حالت های دور از سوژه بسیار ارزشمند است. ناگفته نماند که کمپانی اپل بر روی سه محصول جدید خود حالت Night را نیز بکار برده است که در عکس برداری به نسبت گذشته عکس های به مراتب روشن تر، باکیفیت تر و کم نویزتری را ثبت می‌کند. این حالت در محیط های با نور کم به صورت خودکار فعال می‌شود.
البته برای محیط های بسیار تاریک فلاش Quad LED استفاده شده بر روی هر سه محصول شما در امر عکس برداری کمک خواهد کرد.

 

 

یکی از مواردی که به هنگام رونمایی از سه محصول جدید کمپانی اپل از آن یاد شد و قرار است در آینده در قالب یک بروز رسانی در دسترس کاربران قرار گیرد، قابلیت Deep Fusion است. به گفته قائم مقام اپل، این قابلیت در دیوایس آیفون 11 پرو به هنگام عکس برداری 9 عکس شامل 4 عکس با نوردهی کم، 4 عکس ثانویه و یک عکس با نوردهی به نسبت طولانی تر را ثبت می‌کند. سپس آن ها را به منظور رسیدن به نور مناسب و نویز کمتر با یکدیگر تلفیق می‌کند.

کمپانی اپل در قسمت جلوی سه محصول خود از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با قابلیت TOF بهره برده است که امکان فیلم برداری 4K و وجود قابلیت اسلوموشن از مزایای آن است.

 

iphone 11

 

ناگفته نماند که در آخرین نسخه نرم افزار Filmic Pro در آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، امکان فیلم برداری همزمان با 4 دوربین محیا شده است. ( به همراه دوربین سلفی)

 

Battery

 

کمپانی اپل بر روی آیفون 11 یک باتری لیتیوم یونی 3,110 میلی آمپر ساعتی بکار برده است که انتخاب مناسبی برای دیوایسی با این مشخصات است. همچنین آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به ترتیب از باتری های لیتیوم یونی با ظرفیت 3,190 و 3,500 میلی آمپر ساعتی بهره مند هستند.
آیفون 11 در حالت مکالمه به صورت مداوم تا حدود 17 ساعت و در حالت پخش موسیقی به صورت مداوم حدود 65 ساعت داوم می‌آورد. آیفون 11 پرو در حالت مکالمه مدت زمان 18 ساعت و در حالت پخش موسیقی مداوم حدود 65 ساعت شما را همراهی خواهد کرد. و نهایتا آیفون 11 پرو مکس در حالت مکالمه 20 ساعت و در حالت پخش موسیقی مدت زمان 80 ساعت شارژ دهی خواهد داشت.

 

بر اساس تست های انجام شده، آیفون 11 در مدت زمان 30 دقیقه به میزان 38 درصد و در مدت زمان 1 ساعت به میزان72 درصد شارژ شد. این در حالی است که آیفون 11 پرو در مدت نیم ساعت به میزان 57 درصد و در مدت زمان 1 ساعت به میزان 86 درصد شارژ شد. ناگفته نماند که آیفون 11 با یک شارژر معمولی 5 ولتی روانه بازار شده است. اما آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو از همان ابتدا یک شارژر 18 ولتی را به همراه دارند.

 

Software

 

بخش نرم افزاری محصولات کمپانی یکی از تعیین کننده ترین مواردی است که بسیاری از کاربران را مجاب به خرید دیوایس های این کمپانی می‌کند. سیستم عامل iOS این شرکت به دلیل وجود طیف بسیار گسترده ای از نرم افزار های گوناگون، تمام نیاز های کاربران را مرتفع خواهد کرد. یکی از دلایلی که کاربران محصولات کمپانی اپل اکثر دیوایس های خود را از این کمپانی خریداری می‌کنند، وجود همین سیستم عامل است. حتی در بسیاری از موارد کاربران یک آیفون از نسل های گذشته را به یک پرچم دار از سایر برند ها ترجیح می‌دهند که اصلی ترین دلیل این مساله وجود سیستم عامل iOS است.

 

 

شرکت اپل بر روی سه محصول جدید خود از آخرین نسخه سیستم عامل خود یعنی iOS 13 استفاده کرده است که کامل ترین نسخه ارائه شده تا به امروز است. این سیستم عامل علاوه بر بهره مندی از همان روانی و جذابیت گذشته، از حالت Dark Mode نیز بهره مند است که علاوه بر زیبایی بسیاری که برای رابط کاربری این سیستم عامل به ارمغان آورده است، امکان استفاده از دیوایس شما را در محیط های تاریک را راحت تر کرده است و همچنین آسیب های وارده بر روی چشم در اثر استفاده زیاد را به حداقل رسانده است.

 

 

علاوه بر حالت Dark Mode قابلیت های بسیار دیگری نیز به این سیستم عامل اضافه شده است. مواردی مانند امکان افزودن ایرپاد و مواردی دیگر به مموجی ها، امکانات بسیار در عکس ها و ویدیو ها، کات کردن و کپی پیست کردن متون به کمک فرمان های حرکتی و … که از گفتن تمامی آن ها صرف نظر می‌کنیم.

 

 

Performance

 

محصولات این کمپانی در سال ها فعالیت خود بر روی کاغذ از سخت افزار ضعیف تری به نسبت رقبا استفاده کرده اند. اما به دلیل وجود سیستم عامل سبک iOS و همچنین هماهنگی بسیار بالای سخت افزار و نرم افزار، تمام اموری که امکان استفاده بر روی گجت های این کمپانی را دارند، به بهترین شکل ممکن انجام شده است. از امور روزانه مانند گوش دادن به موسیقی و چک کردن شبکه های اجتماعی تا موارد سنگینی مانند بازی و ادیت عکس و ویدیو.

این کمپانی امسال نیز سه محصول جدید خود را با سخت افزار ضعیف تری نسبت به رقبا روانه بازار کرده است. هر سه پرچمدار جدید این کمپانی با 4 گیگ حافظه رم عرضه شده اند. قلب تپنده هر سه دیوایس عرضه شده، پردازنده A13 Bionic انحصاری کمپانی اپل است که بدون شک عملکردی بی نقص از خود ارائه خواهد کرد.

 

 

همچنین کمپانی اپل به منظور انجام امور گرافیکی، بر روی هر سه محصول از یک GPU چهار هسته ای بهره برده است که شما را در انجام هر گونه فعالیت گرافیکی همراهی خواهد کرد.

 

iPhone 11 Pro Max

 

Coloring

 

یکی از موارد بسیار جذابی که در محصولات جدید شرکت اپل شاهد هستیم، وجود طیف وسیعی از رنگ ها به هنگام خرید پرچمداران این کمپانی است. البته این موضوع بیشتر در آیفون 11 نمود دارد.
آیفون 11 در رنگ های سبز، زرد، قرمز، بنفش یا همان یاسی، سفید و مشکی عرضه شده است.

 

 

این در حالی است که آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس در رنگ های سفید، مشکی، طلایی و سبز لجنی روانه بازار شده اند.

 

 

سخن پایانی

 

امسال نیز بار دیگر کمپانی صاحب نام اپل با عرضه پرچمداران جدید خود، قدرت و نبوغ خود را به رخ همگان کشید. آیفون 11 که به نوعی جانشین آیفون Xr تلقی می‌شود با قیمتی به مراتب مناسب به نسبت یک پرچمدار و همچنین آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس هرکدام با مزایای بسیار خود، توانسته اند در همین مدت زمان کوتاه به خوبی جایگاه خود را در بین رقبا تثبیت کنند. شاید اگر طراحی قسمت پشت دیوایس های جدید اپل را نادیده بگیرید، بتوانید به هر سه دیوایس عرضه شده توسط این کمپانی نمره کامل 10 را اختصاص دهید.

 

.

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *