تکنولوژی

معرفی اجمالی پرچمداران سال ۲۰۱۹

پرچمداران 2019

.

 

در مطلبی که این هفته در مجله اینترنتی دکترمگ برای شما آماده کرده‌ایم به معرفی اجمالی پرچمداران سال ۲۰۱۹ میلادی پرداخته‌ایم.

همانطور که احتمالا اطلاع دارید، واژه پرچمدار یا Flagship به قوی ترین و جدیدترین تلفن های همراه تولیدی هر شرکت در همان سال عرضه می‌گویند.

در ادامه نوشتار با پرچمداران سال ۲۰۱۹ بیشتر آشنا خواهید شد.

امیدواریم که از خواندن این نوشتار لذت ببرید.

 

۱- اپل آیفون ۱۱

.
اپل پس از مدت ها انتظار و گمانه زنی، به شایعات پایان داد و از ایفون 11 در دو نسخه دو لنز و سه لنز رونمایی کرد. پیش از رونمایی رسمی از ایفون 11 تصاویر بسیاری در محیط اینترنتی منتشر شده بود که شباهت بسیاری با نمونه رسمی و فعلی ایفون 11 داشت. نظرات و انتقاد های بسیاری به طراحی ایفون 11 وارد شد. بسیاری از کاربران آن را دوست داشتند و بسیاری دیگر ناامید شدند. با این حال همیشه کمپانی اپل را به نوآوری و شجاعت در خلاقیت میشناختیم.
.

آیفون 11

.
حال یازدهمین نسخه از میراث استیو جابز کبیر به بازار عرضه شده و حسابی بازار رسانه و دیجیتال را داغ کرده است.
بر طبق سنت اپل، آیفون ها هر سه نسل در بخش دوربین دچار دگرگونی می‌شوند و اکنون نیز پس از ایفون 8 نوبت به ایفون 11 رسیده بود که استاندارد های ثبت تصویر خود را ارتقا ببخشد.
نکته مثبتی که امسال در معرفی ایفون 11 شاهد بودیم کاهش قیمت نسبتا چشمگیر آن نسبت به نسخه 10 بود. آیفون یازده 128 گیگابایتی به قیمت 699 دلار عرضه شده که قیمت بسیار مناسبی به نظر میرسد.
همچنین شما میتونید آیفون 11 را در 6 رنگ مختلف تهیه کنید.
نظر شما در مورد آیفون جدید چیه؟ کدوم رنگش رو بیشتر میپسندید؟
.

۲- هوآوی پی 30 پرو

.
هوآوی را در واقع میتوان اولین نماینده خوشنام چینی در دنیا محسوب کرد. شرکتی که با تداوم در تولید محصولات باکیفیت و مرغوب توانست اندک اندک خود را به بازارهای جهانی معرفی کند و به نوعی شهرت محصول چینی را دگرگون کند. اکنون که درسال ۲۰۱۹ هستیم، هوآوی سومین سهم فروش عمده گوشی موبایل در جهان را دارد. جالب اینکه هواوی توانست رتبه دوم که متعلق به اپل بود را در یک مقطع زمانی در سال ۲۰۱۸ کسب کند که باعث واکنش های خبری بسیاری در سرتاسر دنیا شد و زنگ خطر بلندی برای ساکنین کالیفرنیایی اپل به صدا درآمد.
جالب است بدانید که محبوبیت و شهرت هوآوی باعث بروز بعضی حساسیت های سیاسی و تنش های بین دو کشور امریکا و چین شده است. تا حدی که چندی پیش شایعاتی مبنی بر تحریم هوآوی توسط شرکت گوگل و عدم پشتیبانی سیستم عامل آندروید در آینده بر روی گوشی های تولیدی این کمپانی مطرح شد. که البته فقط در حد یک شایعه باقی ماند.

.

هوآوی پی 30 پرو

.
حدود ۸۸ درصد قاب جلویی پرچمدار ۲۰۱۹ هوآوی را نمایشگر ۶.۴۷ اینچی فول اچ دی پلاس از نوع OLED مجهز به فناوری HDR10 جهت نمایش تصاویر با گستره دینامیکی بالا تشکیل داده است.
شرکت آلمانی لایکا (leica) که از معتبرترین بازیگران عرصه عکاسی است و بیش از یک قرن سابقه فعالیت دارد، مسئولیت بخش تصویربرداری پی ۳۰ برو را عهده دار شده است.
سه عدد سنسور ۴۰، ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی و امکاناتی نظیر زوم اپتیکی ۵ برابر، فوکوس پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال هم وجود دارند.
اسپیکر های استریو مجهز به سیستم صوتی Dolby atmos، باتری لیتیوم پلیمری ۴۲۰۰ میلی آمپری با امکان شارژ شدن و شارژ کردن بیسیم موبایل های دیگر، شارژ فوق سریع ۴۰ واتی و … همه از امکانات این اسمارت فون ۷۵۰ یورویی هستند.
.
آیا تجربه کارکردن پی ۳۰ پرو هوآوی را دارید؟ دیگر محصولات این کمپانی چطور؟
آیا پی ۳۰ پرو توانسته شما را متقاعد کند که حدود ۱۰ ملیون تومان هزینه کنید؟

.

۳- شیائومی می ۹

.
شیائومی در حال تصاحب بازار موبایل!حدود ۵ سال از ورود اسمارت فون های چینی شرکت شیائومی به بازار میگذرد. اوایل ورود این کمپانی در بازار ایران، کاربران ایرانی به علت شهرت نه چندان خوب محصولات چینی در کشور، استقبال چندانی از این تازه وارد چینی نکردند. اما شیائومی به فعالیت خود ادامه داد و با عرضه انواع مختلف اسمارت فون ها در رده های پایین رده، میان رده و پرچمدار توانست اندک اندک اعتبار خود را به کاربران نشان دهد. البته این اعتبار به دلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی و قیمت بسیار پایین تر نسبت به رقبا در طی گذشت چندین سال به سختی بدست آمد.
امروزه شیائومی در بازار ایران و کشورهای اروپایی و امریکایی به عنوان یک رقیب سرسخت برای کمپانی های کره ای، ژاپنی و امریکایی این صنعت محسوب میشود.
جالب است بدانید که کلمه xiaomi در زبان چینی به معنای ارزن یا دانه کوچک برنج است.

.

شیائومی می 9

.
می ۹ جدیدترین پرچمدار این شرکت است که با قیمت وسوسه انگیزی به بازار عرضه شده است.
این گوشی دارای بدنه شیشه ای و فریم فلزی است که کیفیتی در حد و اندازه یک پرچمدار داشته و از قوی ترین پردازنده موجود دربازار یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ بهره میبرد. ۶ تا ۸ گیگابایت رم و ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره (بسته به مدل انتخابی) در دسترس کاربران بوده و دوربین های سه گانه ۴۸، ۱۶ و ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس پیکسلی و لیزری و یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سلفی هم نقش تصویربرداری را در می ۹ به عهده دارند.
آیا تاکنون از محصولات شیائومی استفاده کرده اید؟ نظر شما در مورد کیفیت ساخت گوشی های این کمپانی چینی چیست؟
.

۴- گوگل پیکسل ۳

.
پرچمداری بعدی که قصد معرفیشو داریم، نماینده غول دنیای تکنولوژی یعنی کمپانی گوگل هست. شرکتی که به عقیده ما خیلی زودتر باید وارد عرصه اسمارت فون ها میشد و از نفوذ نرم افزاری خودش نهایت استفاده رو میکرد.
این کمپانی که در گذشته اسمارت فون های خودش رو به شرکت های مختلفی مثل الجی سفارش میداد که نکسوس نام داشتند، چند صباحی هست که خودش به فکر تولید محصول اختصاصی افتاده.

.

گوگل پیکسل 3

.

پیکسل ۳ در عرصه رقابت انگشت روی خوب ویژگی گذاشته. دوربین خوب!
دوربین تک لنز ۱۲ مگاپیکسلی پیکسل ۳ اینقدر خوبه که خیلی از کاربران به صرف داشتن همچین کیفیت ثبت تصویری پیکسل ۳ رو انتخاب میکنن. فناوری هایی مثل لرزشگیر اپتیکال و فوکوس پیکسلی و پردازش های نرم افزاری قدرتمند، علت عکس برداری شگفت انگیزی هستن.
همچنین پیکسل ۳ چون از نسخه وانیل (stock android) اندروید استفاده میکنه، رابط کاربری بسیار روان و بدون افت فریمی رو به کاربران ارائه میده.
پیکسل سه تو ایران خیلی کم و گرونقیمته، حدودا ۱۲ ملیون تومن قیمت میخوره، به نظر شما نماینده گوگل ارزش هزینه کردن داره؟
کاربرانی که پیکسل ۳ دارن خیلی راضین و ادعا میکنن که پیکسل ۳ روونی ایفون رو در دنیای اندروید داره. نظر شما چیه؟

.

۵- سونی اکسپریا ۱

.

سونی اکسپریا 1

.

از ویژگی های اصلی پرچمدار امسال سونی میشه به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی اولد اشاره کرد که نسبت تصویر ۲۱:۹ داره و نمایشگر طویلی محسوب میشه.
سونی با معرفی اکسپریا وان نشون داده که تصمیم جدی برای عرض اندام در بازار جهانی موبایل داره.
قیمت این پرچمدار ۹۰۰ یورو هستش.
شما نظرتون چیه؟ به نظرتون سونی ارزش ریسک کردن داره؟

.

۶- وان پلاس ۷ پرو

.
وان پلاس: ظهور یک اپل جدید!
وان پلاس با عرضه نسخه هفتم تلفن همراه خود، هفتمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.
این شرکت چینی سیاستی شبیه به اپل زمان استیو جابز را در پیش گرفته است. هرسال یک موبایل، بهترین و قوی ترین موبایل!
وان پلاس چیزی به نام میان رده و پایین رده ندارد. از اسم هایی مثل A و J و S و … هم استفاده نمیکند. تنها یک عدد که سن کمپانی خواهد بود.
شرکتی که توسط بسیاری از کاربران دست کم گرفته میشد توانست با تولید سریع ترین گوشی سال ۲۰۱۸ (6T) نشان دهد که چیزی از کهکشانی های کره ای و ساکنین سیلیکون ولی امریکا کم ندارد.
امسال هم وان پلاس با عرضه نسخه هفتم از سری اسمارت فون های خود نظرات بسیاری را سمت خود جلب کرده. این موبایل ۷۰۰ یورویی دارای صفحه نمایش امولد مایع (Fluid AMOLED) و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی موتورایز شده است که از حسگر اثرانگشت هیبریدی بر روی صفحه نمایش هم بهره میبرد.

.

one plus 7 pro

.
گرانقیمت ترین نسخه وان پلاس ۷ پرو ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس کاربر قرار میدهد.
بدنه کاملا شیشه ای و فریم هم از جنس الومینیوم است.
تا حالا با گوشی های وان پلاس کار کردین؟؟
آیا حاضرین وان پلاس ۷ پرو رو به محبوب های بازار مثل اس ۱۰ یا ایفون ۱۰ س ترجیح بدین؟

 

.

.

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *