تکنولوژی

“گلکسی نوت 10” شگفتی یا ….

گلکسی نوت ۱۰

پایان انتظارها

.

سامسونگ بالاخره به انتظار ها پایان داد و کهکشانی های جدید خودش رو به دوستداران این سری از موبایل ها عرضه کرد.

سامسونگ گلکسی نوت 10 و 10 پلاس هر دو از قابلیت های منحصر به فرد و قدرتمندی برخوردارند به طوریکه چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

در ادامه با نقد و بررسی این دو محصول با شما همراه خواهیم بود.

.

.

ویژگی های گلکسی نوت 10

کمپانی سامسونگ همانند گذشته تمام سعی خود را براین موضوع متمرکز کرده تا بتواند با ویژگی های منحصربه‌فرد مخاطبان خودش را هیجان زده کند اما برخی براین باورند که این ابرشرکت کره‌‌ای در این مورد پیشرفت چندانی نداشته است. با اعلام رسمی شرکت سامسونگ این محصول کره‌ای توانسته استاندارد IP68(مقاومت در برابر گرد وغبار و آب) را به دست آوَرَد. این گوشی توانایی دوام آوردن در عمق 1.5 متری را در مدت نیم ساعت را دارا است. این گوشی در بخش جلویی و پشتی از جنس شیشه بوده و فرمی آلومینیومی دارد که احساس خوبی را به دستانمان منتقل می‌کند.

از دیگر ویژگی های این موبایل می‌توان به نمایشگر 6.3 اینچی سوپر آمولد با وضوح 1080*2280 اشاره کرد و نسبت ابعاد آن 9:19 می‌باشد. این هم از قلم نیفتد که نسبت ابعاد بدنه به صفحه نمایش 90.9 درصد است. یک خبر خوب برای آنانی که موبایل زیاد از دستشان میفتد آن هم اینست که این گوشی مجهز به محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس است که آن را از اثرات جانبی محافظت می‌کند.

مشخصات نرم افزاری گلکسی نوت 10

.

کمپانی سامسونگ برای این مدل از سیستم عامل اندروید 9 با رابط کاربری One UI استفاده کرده که توانسته خیال بسیاری از مردم را بابت ویژگی های نرم افزاری این موبایل راحت کند.

(لازم به ذکر است مشخصات گردآوری شده در این نوشتار از وبسایت معتبر Gsmarena استخراج شده است.)

.

مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت 10

.

کمپانی سامسونگ برای نسخه هایی که در چین وآمریکا منتشر می‌شوند از چیپست اسنپدراگون 855 و پردازنده گرافیکی mailg76 استفاده کرده که دارای قدرت بالایی بوده و می‌تواند برای اجرای بازی های سنگین کمک یار گیمر ها باشد. اما در نسخه های دیگر مناطق دنیا از چیپست اگزینوس 9825 و پردازنده گرافیکیadreno640 استفاده می‌کند که باز هم برای گیمر ها خبر بسیار خوبی است. یک نکته قابل توجه در گلکسی نوت 5G 10 اینست که با 12 گیگابایت رم همراه است. این مدل دارای 256 گیگا بایت حافظه بدون پشتیبانی از کارت حافظه است.

.

دوربین سه گانه این بار در گلکسی نوت 10

.

بالاخره هواداران این ابر شرکت کره‌ای توانستند دوربین سه‌گانه را این بار در گلکسی نوت10 ببینند که با سنسور های 12،12 و 16 کنار یکدیگر قرار گرفته است و همچنین در طرف دیگر ما شاهد سنسور 10 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی هستیم که باز هم سامسونگ همانند گذشته توانسته توانایی و کیفیت بی‌بدیل لنز و سنسور های عکاسی و فیلم برداری‌اش را به رخ جهانیان بکشد.

.

دیگر مشخصات گلکسی نوت 10

این مدل از سری کهکشانی های سامسونگ قابلیت های گوناگونی داشته که از بهترین آن هامی‌توان به Samsung dex و bixby اشاره کرد و یک مورد جالب و قابل توجه در این مدل گوشی این است که حسگر اثر انگشت دقیقا درون صفحه نمایش است. باتری این دستگاه 3500 میلی آمپری بوده و از شارژ سریع 25 وات نیز پشتیبانی میکند. Samsung dex  به موبایل شما این امکان را می‌دهد که مانند یک کامپیوتر رفتار کند. در صورتی که شما یک سیستم قابل قبول بروز داشته باشید حتی توانایی دریافت اعلان و انجام کارهای لازمتان را نیز به کامپیوتر منتقل کنید.

.

.

گلکسی نوت 10 پلاس

.

شرکت کره‌ای از این دو محصول در یک روز رونمایی کرده و انتظار می‌رفت که این دو مدل تفاوت چندانی با هم نداشته باشند. اما مواردی هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

گلکسی نوت 10 پلاس دارای صفحه نمایش 6.8 اینچ با وضوح 1440*3400 پیکسل می‌باشد. همچنین از کارت حافظه 1 ترابایتی هم پشتیبانی می‌کند. این دو دستگاه با حافظه 256 و 512 منتشر شده‌اند. این مدل از باتری 4300 میلی آمپر استفاده کرده و از فست شارژ 45 وات و وایرلس 20 وات نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین سنسور های دوربین گلکسی نوت 10 پلاس کمی بزرگ تر از مدل دیگر خود است.

.

 

 

مطالب پیشنهادی :

باتری های موبایل در آینده: شارژ در چند ثانیه، دوام تا چند ماه! (قسمت اول)

شارژر گوشی چی بخریم؟ (راهنمای جامع شارژر های دیواری)

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *