تکنولوژی

با بهترین روش های شارژ باتری موبایل آشنا شوید!

با بهترین روش های شارژ باتری موبایل آشنا شوید!

بهترین روش های شارژ باتری موبایل

 

شارژ بتاری موبایل ؛ شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که باتری موبایل دردسرهایی را برایتان ایجاد نموده است. شاید به آن دسته از افرادی تعلق دارید که شارژر و پاور بانک جزء جدایی ناپذیری از سفرهای هر چند کوتاه مدت آن ها می باشد و این یکی از آزار دهنده ترین موضوعاتی است که بسیاری از کاربران به دنبال یافتن راهی برای رهایی از آن هستند.

بسیاری از افراد فکر می کنند که خرابی باتری موبایل آن ها و نیز عدم کارایی باتری همچون روزهای اول به خاطر کوتاهی شرکت های سازنده می باشد. اما باید بدانید که این گونه نیست. مقصر اصلی این اتفاق خود شما هستید که با انجام کارهای اشتباه در حین شارژ باتری موبایل، زمینه تخریب آن را تشدید کرده اید.

دکتر باتری به عنوان یکی از متخصصین فعال در حوزه باتری موبایل روش هایی را پیشنهاد می دهد که پیروی از آن ها موجب به تعویق افتادن خرابی باتری ها خواهد شد. به یاد داشته باشید که کم شدن ظرفیت باتری موبایل و نیز تخلیه زود هنگام آن امری اجتناب ناپذیر است. اما با استفاده از راهکارهایی که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت، می توانیم این مشکل را به تاخیر بیندازیم.

 

با بهترین روش های شارژ باتری موبایل آشنا شوید!

راهکارهای دکتر باتری برای پیشگیری از خرابی باتری موبایل

 

– با کابل شارژ اصلی باتری موبایل خود را شارژ کنید!

 

تا حد امکان سعی کنید به منظور شارژ باتری موبایل خود از شارژر اصلی گوشی استفاده نمایید. اگر چه همه کابل ها به ظاهر یکی هستند، اما به دلیل ارائه ولتاژهای ناسازگار با گوشی می توانند ضربه جبران ناپذیری به سلامت آن وارد نمایند. به همین دلیل دکتر باتری توصیه می کند که شارژرهای اصلی را مورد استفاده قرار داده و در صورت خرابی، از نمایندگی های رسمی شارژری متناسب با گوشی خود تهیه نمایید.

 

 – باتری موبایل خود را با ماشین و لپتاپ شارژ نکنید!

 

جالب است بدانید که جریان فراهم شده توسط پورت های یو اس بی که با استفاده از آن ها باتری تلفن همراه خود را شارژ می کنید، بسیار کمتر از مقدار جریانی است که گوشی شما برای شارژ شدن نیاز دارد. این امر موجب افزایش زمان شارژ شدن باتری شده و در نتیجه کاهش طول عمر آن را به دنبال دارد. از همین رو دکتر باتری به شما توصیه می کند که از شارژ باتری موبایلتان با استفاده از ماشین و لپتاپ جدا بپرهیزید.

 

– کاور گوشی را هنگام شارژ جدا کنید.

 

لازم به ذکر است که اصلی ترین دشمن باتری موبایل گرما است. هنگامی که قصد دارید تلفن همراهتان را شارژ کنید، حتما نسبت به جدا کردن کاور آن اقدام نمایید. این کار از ورود آسیب به گوشی در حال شارژ به دلیل بالا رفتن دمای آن جلوگیری می نماید. به عقیده دکتر باتری خارج کردن کاور گرمای ایجاد شده را تا حد قابل توجهی می کاهد.

 

– وسایل جانبی گوشی را در حین شارژ جدا کنید.

 

زمانی که قصد شارژ کردن باتری موبایل خود را دارید، پیش از اتصال گوشی به شارژر کلیه وسایل جانبی نظیر هندزفری را از آن جدا نمایید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این کار سرعت شارژ شدن باتری را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

 

با بهترین روش های شارژ باتری موبایل آشنا شوید!

– شارژ باتری موبایل را بین 20 تا 80 درصد نگه دارید.

 

یکی از کمک کننده ترین اصولی که زمینه افزایش عمر باتری موبایل را فراهم می سازد، نگه داری شارژ آن بین 20 تا 80 درصد است. دکتر باتری این محدوده شارژ را علی الخصوص برای باتری های لیتیوم یونی امروزی شدیدا توصیه می کند.

 

– سر شارژر و کابل متفاوت را مورد استفاده قرار ندهید.

 

همان گونه که می دانید، هر یک از تلفن های همراه نیازمند ولتاژی خاص هستند که تنها با به کارگیری شارژر اصلی آن ها قابل فراهم شدن می باشد. از همین رو دکتر باتری به شما توصیه می کند که گوشی خود را به هر شارژری وصل نکنید. استفاده از سر شارژر و کابل متفاوت می تواند خسارات جبران ناپذیری را به باتری موبایل شما وارد نماید.

 

– محیط های گرم و مرطوب برای شارژ کردن مناسب نیستند.

 

این که باتری موبایل در هنگام شارژ شدن گرم شود، امری طبیعی است. اما در برخی موارد گرم و مرطوب بودن دمای محیط میزان گرمی باتری را تشدید نموده و موجب کاهش سرعت شارژ آن می گردد. به همین دلیل دکتر باتری توصیه می کند که تلفن همراهتان را در محیط های خشک و خنک شارژ نموده و همواره به یاد داشته باشید که درجه حرارت بالا و رطوبت زمینه آسیب رساندن به گوشی را فراهم می سازند.

 

– از تلفن همراه در حال شارژ استفاده نکنید!

 

یکی از بدترین عاداتی که تقریبا همه کاربران با ان مواجه هستند، استفاده از گوشی در حین اتصال آن به شارژر می باشد. به اعتقاد دکتر باتری بهترین روش برای شارژ باتری موبایل این است که گوشی را خاموش نموده و آن را در یک محیط خشک و خنک به منبع شارژ وصل نمایید.

با بهترین روش های شارژ باتری موبایل آشنا شوید!

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *