دانستنی های فنی و کاربردی

دلایل عدم شارژ باتری موبایل

دلایل عدم شارژ باتری موبایل

عدم شارژ باتری موبایل

 

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که پس از اتمام یک روز کاری سخت و طولانی، با دیدن تخلیه شارژ باتری موبایل خود نسبت به اتصال آن به منبع شارژ اقدام نموده و متوجه شوید که تلفن همراهتان شارژ نمی شود؟ بی شک شما هم در چنین موقعیتی جویای علل عدم شارژ باتری موبایل خود شده اید.

اگر چه این اتفاق بسیار استرس آور و ناامید کننده است، اما گاهی تلاش برای تشخیص مشکل موجود و حل آن کاربران را ناامیدتر هم می کند. اهمیت موضوع عدم شارژ باتری موبایل دکتر باتری را بر آن داشته است که راهکارهای راهگشا در این زمینه را معرفی و مورد بررسی قرار دهد.

 

دلایل عدم شارژ باتری موبایل

راهکارهایی به منظور رهایی از مشکل عدم شارژ باتری موبایل

 

در وهله اول برای عدم شارژ باتری موبایل لازم است بدانید که برای حل مشکل عدم شارژ باتری موبایل مراجعه به مراکز تعمیر موبایل اجباری نبوده و شما می توانید با تلاش خودتان به این موضوع پایان دهید. در صورتی که اقدامات معرفی شده موثر واقع نشد، می توانید به این مراکز مراجعه نموده و مشکل را برطرف نمایید.

 

  • تغییر خروجی برق

 

اگر تلفن همراه خود را به منبع برق وصل نموده و متوجه عدم شارژ باتری موبایل خود شدید، در گام نخست نسبت به تعویض پریز برق مورد استفاده اقدام نمایید. چرا که ممکن است ایراد اصلی از پریز مربوطه باشد.

 

  • بررسی آداپتور شارژر

 

در صورت استفاده از شارژری با قابلیت جداسازی سیم رابط و آداپتور و مواجه شدن با مشکل عدم شارژ باتری موبایل، به بررسی آداپتور شارژر بپردازید. بهترین کار برای امتحان سلامت آداپتور موجود، تعویض آن با آداپتور یک شارژر دیگر می باشد. در صورتی که آداپتور دوم گوشی شما را شارژ نماید، می توان نتیجه گرفت که مشکل از آداپتور اولیه بوده و باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

 

  • بررسی سیم رابط

 

گاهی نیز آداپتور شارژر مورد استفاده شما هیچگونه ایرادی نداشته و ممکن است اصلی ترین دلیل عدم شارژ باتری موبایل خرابی سیم رابط مورد استفاده باشد. در ابتدا به بررسی وضعیت ظاهری سیم پرداخته و از عدم وجود زدگی یا پارگی در آن اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که هیچ ایرادی در این قسمت ها مشاهده نکردید، دو سر سیم رابط را مورد بررسی کامل قرار دهید.

اگر می خواهید از عدم وجود مشکل در سیم رابط اطمینان حاصل نمایید، آن را با یک سیم دیگر تعویض کنید. در صورتی که تلفن همراه شما با وجود سیم رابط جدید مشکلی در شارژ شدن نداشته باشد، باید گفت که مشکل اصلی از سیم رابط اصلی بوده و نیازمند تعویض است.

 

دلایل عدم شارژ باتری موبایل

 

  • بررسی درگاه شارژر

 

جالب و در عین حال لازم است بدانید در صورتی که متصل کننده های درگاه شارژ گوشی که بر روی یک سر کابل واقع شده اند با هم ارتباط مستقیم برقرار کنند، شارژ باتری انجام می شود. گاهی وجود عواملی نظیر گرد و غبار و یا آشغال های کوچک در سوکت شارژر مانع برقراری این ارتباط شده و در نتیجه باتری شما شارژ نمی شود. بدین منظور هر چند وقت یک بار پورت شارژر را مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود هرگونه آشغال نسبت به تمیز کردن آن اقدام نمایید. البته توجه داشته باشید که انجام این کار نیازمند دقت فراوان می باشد. گفتنی است که در برخی موارد علت اصلی عدم شارژ باتری موبایل لق بودن سوکت شارژ می باشد.

 

  • ری استارت کردن یا خاموش کردن تلفن همراه

 

گاهی اوقات ساده ترین کاری که می تواند گره از مشکل شما بگشاید، ری استارت کردن تلفن همراه است. اگر با این کار هم به نتیجه دلخواه نرسیدید، این بار نسبت به خاموش کردن گوشی اقدام نمایید. در صورتی که باز هم ناامید شدید، گوشی را خاموش کرده، به مدت 2 دقیقه صبر کنید و پس از آن شارژر را به گوشی متصل کرده و برای 2 دقیقه به حال خود رها کنید. گاهی اوقات این روش می تواند به کابوس شارژ نشدن باتری موبایل شما پایان دهد.

در صورتی که هر یک از موارد فوق الذکر را امتحان کرده و باز هم موفق به حل مشکل نشدید، با در دست داشتن تلفن همراه خود به یک مرکز معتبر تعمیر تلفن همراه مراجعه نموده و مشکل عدم شارژ باتری موبایل خود را با آن ها در میان بگذارید تا در اسرع وقت نسبت به حل آن اقدام کنند.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *