دانستنی های فنی و کاربردی

آشنایی با آنچه که باید درمورد شارژ سریع باتری موبایل بدانید!

آشنایی با آنچه که باید درمورد شارژ سریع باتری موبایل بدانید!

آشنایی با آنچه که باید درمورد شارژ سریع باتری موبایل بدانید!

 

همان گونه که می دانید یکی از جدیدترین فناوری هایی که دنیای تلفن های همراه هوشمند را تحت تاثیر قرار داده است، فناوری شارژ سریع باتری موبایل می باشد. در حال حاضر انواع گوناگونی از این فناوری طراحی و تولید شده و به منظور استفاده سریع مشتریان به بازار عرضه شده است. کلیه گوشی های پرچمدار از این فناوری برخوردار بوده و کاربران از این بابت رضایت فراوانی د ارند.

به گزارش دکتر باتری به عنوان یکی از بزرگترین فعالان عرصه باتری موبایل نوع و عملکرد فناوری شارژ سریع باتری موبایل مختلف می باشد. شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که کمبود یک باتری قوی با طول عمر چند روزه را در گوشی خود احساس می کنید! در حال حاضر بسیاری از باتری های موبایل مورد استفاده در ساختار تلفن های همراه موجود در بازار قادرند نهایتا دو روز کاربران را همراهی نمایند. اما این موضوع باز هم برای کاربران نگران کننده است. چرا که هیچ کس دوست ندارد در یک مسافرت مهم و یا در یک موقعیت اضطراری با تلفن همراه خاموش مواجه شود.

اگر چه چنین به نظر می رسد که سازندگان هنوز راه حلی برای رفع مشکل مذکور پیدا نکرده اند، اما تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا زمینه ای را فراهم سازند که کاربران باتری تلفن همراه هوشمند خود را در کوتاهترین زمان ممکن شارژ نمایند.

 

شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که عملکرد شارژ سریع به چه صورت است؟

 

جالب است بدانید که فناوری شارژ سریع باتری موبایل از یک قاعده کلی و در عین حال ساده پیروی می کند. همان گونه که می دانید، نیرویی که تلفن های همراه هوشمند مورد استفاده قرار می دهند، توسط باتری موبایل تامین می گردد. بنابراین هنگامی که باتری تخیه می شود، به منظور استفاده مجدد نیازمند شارژ دوباره است. این درست همان زمانی است که فناوری شارز سریع باتری موبایل توانایی خود را به نمایش گذاشته و شارژ از دست رفته باتری موبایل را در کمترین زمان ممکن به آن باز می گرداند.

انرژی تزریق شده به باتری با یکای وات اندازه گیری می گردد. بدون شک این مقدار هرچه بیشتر باشد، باتری در مدت زمان کوتاهتری شارژ می شود و این ساده ترین روشی است که شارژرهای شارژ سریع باتری موبایل مورد استفاده قرار می دهند.

 

آشنایی با آنچه که باید درمورد شارژ سریع باتری موبایل بدانید!

– شارژ سریع باتری موبایل، شارژی دو مرحله ای

 

جالب است بدانید که شارژ سریع باتری موبایل تلفن همراه شما را طی دو مرحله شارژ می کند. در نخستین مرحله باتری با نیرویی بسیار زیاد شروع به شارژ کرده و به سطح حدودی 80 درصد می رسد. پس از آن مرحله دوم آغاز شده و مقدار این نیرو کاهش پیدا می کند. در این مرحله شارژ باتری موبایل به آرامی تکمیل شده و آماده استفاده مجدد می گردد.

سازندگان شارژرهای شارژ سریع باتری موبایل بر همین اساس اعلام داشته اند که باتری هایی که با استفاده از این تکنولوژی شارژ می شوند، در مدت زمانی کمتر از نیم ساعت به 80 درصد ظرفیت کل خود دست پیدا می کنند. لازم به ذکر است که این سازندگان در مورد مرحله دوم شارژ چیزی نگفته و شنیده ها حاحکی از آن است که این مرحله می تواند 50 درصد از زمان کلی شارژ شدن را به خود تخصیص دهد.

 

دما، عاملی تاثیرگذار بر شارژ سریع باتری موبایل

 

گرما یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر شارژ سریع باتری گوشی می باشد که به طور کاملا ناخواسته تولید می شود. نتایج تحقیقات نشان می دهد که هر اندازه ولتاژ مورد استفاده بیشتر باشد، گرمای تولید شده نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین در هنگام استفاده از فناوری شارژ سریع باتری موبایل باید انتظار افزایش دمای زیاد را داشه باشید.

برخی از فناوری های شارژ سریع باتری موبایل نظیر vooc قابلیت مدیریت و کنترل دمای افزایشی را داشته و از سیر صعودی آن جلوگیری می کنند.

 

شارژ کردن باتری موبایل در هنگام تماشای فیلم

 

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که در هنگام تماشای یک فایل ویدئویی نسبت به شارژ مجدد باتری موبایل خود اقدام می نمایید، بی شک متوجه کاهش سرعت شارژ در این موقعیت شده اید. اصلی ترین دلیل این موضوع همان چیزی است که پیش تر به آن اشاره کردیم. تماشای فیلم موجب گرم شدن گوشی شده و گرما یکی از اصلی ترین دلایلی است که سرعت شارژ را به طور چشمگیری می کاهد.

 

آشنایی با آنچه که باید درمورد شارژ سریع باتری موبایل بدانید!

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *