دانستنی های فنی و کاربردی

آشنایی با عجیب ترین فناوری های گوشی هوشمند

آشنایی با عجیب ترین فناوری های گوشی هوشمند

پیش بینی عجیب ترین فناوری های گوشی هوشمند

 

پیشرفت چشمگیر تلفن های همراه امروزی در سال های اخیر زمینه ای را فراهم ساخته است که قابلیت هایی باور نکردنی در این دسته از گجت ها گنجانده شود. همین امر موجب شده است که لقب هوشمند به آن ها اختصاص یابد. توسعه فناوری های گوشی هوشمند به ویژه در سال 2020 بسیار چشمگیر شده است.

همان گونه که می دانید، گوشی هایی که در دهه 2000 میلادی طراحی و تولید شده و به منظور استفاده کاربران به بازار عرضه شدند، از قابلیت هایی بسیار ساده همچون برقراری تماس و ارسال پیامک بهره مند بوده و آن دسته از تلفن هایی که در مقایسه با سایرین پیشرفته تر محسوب می شدند، امکاناتی بسیار سطحی نظیر امکان تغییر زنگ تلفن را برای کاربران فراهم می ساختند!

این در حالی است که امروزه شاهد پیشرفت قابل توجه فناوری های گوشی هوشمند هستیم. این دسته از تلفن های همراه از نمایشگری بزرگ و لمسی بهره مند بوده و درست همانند یک دوربین حرفه ای قادر به ثبت تصاویر و ویدئوهایی دارای کیفیت باور نکردنی هستند.

 

  • شناسایی سه بعدی چهره

 

یکی از جدیدترین فناوری‌های گوشی هوشمند که اخیرا موفق شد نظر و رضایت بسیاری از کاربران را جلب نماید، شناسایی سه بعدی چهره می باشد. وجود این فناوری های گوشی هوشمند زمینه ای را فراهم ساخته است که گوشی های برخوردار از این قابلیت به نسبت هم نوعان قبلی خود قدرتمندتر ظاهر شوند.

شاید اگر سال ها پیش به کاربران تلفن های همراه می گفتیم که در سال 2020 فناوری های گوشی هوشمند به حدی پیشرفت خواهد کرد که با استفاده از این دستگاه ها بتوان به تماشای فیلم و ویدئو پرداخته و یا به گشت و گذار در وب پرداخت، کمتر کسی این موضوع را قبول داشته و آن را باور می کرد. اما امروزه شاهد رشد فناوری‌های گوشی هوشمند و قابلیت های گوناگون آن هستیم. حال بیایید تصور کنیم که در 20 و یا 30 سال آینده فناوری های گوشی هوشمند چه تغییراتی را به خود خواهد دید؟

شاید بسیاری از قابلیت هایی که در چندین سال آینده به این دستگاه ها افزوده می شود، تنها در حد یک فیلم تخیلی غیر قابل باور هستند. اما دنیای امروز دنیای واقعیت بخشیدن به این تخیلات است. از همین رو به معرفی و بررسی یکی از فناوری های محتمل گوشی های هوشمند در سال های آینده خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با عجیب ترین فناوری های گوشی هوشمند

– کنترل ذهنی، یکی از فناوری های گوشی هوشمند در آینده

 

نخستین نسل تلفن های همراه از صفحه کلیدهایی لمسی برای انتقال دستورات کاربران برخوردار بودند. با مرور زمان این صفحه کلیدها جای خود را به نمایشگرهای لمسی که عملکردی سریع تر و مناسب تر داشتند، دادند. اما جالب است بدانید که امروزه سرویس های مختلفی تحت عنوان دستیارهای هوشمند در این زمینه به کار گرفته شده اند که موجبات انتقال صوتی دستورات کاربران به گوشی هوشمند را مهیا ساخته اند. شاید برایتان جالب باشد بدانید محققان بر این باورند که در آینده ای نه چندان دور می توان این دستورات را از طریق چشم نیز به دستگاه منتقل نمود.

رشد فناوری‌های گوشی هوشمند در سال های اخیر موجب شده ااست که بسیاری از کاربران منتظر استفاده از قابلیت کنترل ذهنی در این نوع گجت ها باشند. وجود این فناوری در تلفن های همراه زمینه انتقال ذهنی دستورات و فرامین استفاده کنندگان را فراهم می سازد. با این کار می توان تنها با کمک ذهن و بدون نیاز به انجام عملی خاص یک برنامه را باز کرده و یا اجرای یک فیلم مورد نظر را آغاز نمود. حتی می توان تصاویر موجود در تلفن همراه را ویرایش کرده، پیام کوتاهی را نوشته و ارسال نمود، میزان روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کرد و یا ویدئوهایی کاملا حرفه ای ساخت.

 

  • افزایش سرعت عملکرد

 

بی شک استفاده از قابلیت کنترل ذهنی در فناوری های گوشی هوشمند زمینه افزایش سرعت عملکرد را فراهم می سازد. علت این امر عدم نیاز به انجام حرکات دست به منظور لمس صفحه نمایش برای اجرای یک دستور خاص می باشد. به کارگیری این دسته از فناوری‌های گوشی هوشمند دستورات مورد نظر کاربر را در مدت زمانی بسیار کوتاه به تلفن همراه منتقل کرده و اجرا می نماید.

اگر چه مدت زمان زیادی لازم است تا این نوع از فناوری های گوشی هوشمند در اختیار تمام کاربران قرار داده شود، اما به دلیل تلاش تعداد قابل توجهی از متخصصان و محققان برای توسعه این فناوری می توان نوید آینده ای درخشان را داد.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *