دانستنی های فنی و کاربردی

آشنایی با فناوری شارژ سریع باتری موبایل و معایب آن

آشنایی با فناوری شارژ سریع باتری موبایل و معایب آن

با فناوری شارژ سریع باتری موبایل و معایب آن آشنا شوید

 

فناوری شارژ سریع باتری موبایل یکی از پر طرفدارترین فناوری هایی است که بسیار مورد توجه عموم کاربران قرار گرفته است. کاربران باید بدانند که لازم است در دنیای تکنولوژی هم معامله گر بوده و بدانند در عوض چه چیزی چه بهایی پرداخت می کنند. بی شک هزینه های هنگفتی که به منظور تعویض باتری های موبایل می پردازیم، بهای روش های اشتباهی است که برای شارژ کردن آن ها به کار می گیریم. این هزینه ها علاوه بر دردسرهایی است که این مشکلات برای کاربران رقم می زنند.

بسیاری از کاربران به دلیل تجربه ها تلخی که دارند، تا حد ممکن می کوشند که از رخداد آسیب های جدید در باتری موبایل خود جلوگیری کرده و بدین ترتیب هزینه های خود را کاهش دهند. این موضوع گاهی به یک وسواس فکری تبدیل شده و مایه دردسرهای جدیدی می شود.

یکی از نگرانی هایی که امروزه اغلب کاربران با آن رو به رو هستند، شناخت فناوری شارژ سریع باتری موبایل و معایب آن می باشد. بسیاری از افراد بر این باورند که شارژ سریع باتری موبایل بسیار مخرب بوده و آسیب های جبران ناپذیری را به باتری وارد می کند. در ادامه به بررسی این موضوع پر اهمیت از نظر دکتر باتری خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با فناوری شارژ سریع باتری موبایل و معایب آن

آشنایی با فناوری شارژ سریع باتری موبایل و تاثیرات آن

 

هدف از طراحی فناوری شارژ سریع باتری موبایل که امروزه در اکثر گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد، افزایش سرعت شارژ تلفن های همراه است. در صورتی که کاربری تمایل داشته باشد سرعت شارژ شدن باتری های لیتیومی مورد استفاده در گوشی های امروزی را تسریع نماید، نیازمند ولتاژ و آمپر به نسبت بیشتری می باشد. اما یکی از عمده ترین مشکلات این است که ورود ولتاژ بالا به باتری موبایل موجب داغ شدن باتری شده و بدین ترتیب طول عمر آن را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. حتی ممکن است کاربر بدشانس بوده و با انفجار و احتراق باتری موبایل مواجه گردد.

البته توجه داشته باشید نمی توان گفت که فناوری شارژ سریع باتری موبایل نیز موجب افزایش ولتاژ ورودی شده و بدین ترتیب خرابی و انفجار باتری ها را به دنبال دارد. علت این امر وجود چیپست، کابل و فناوری هایی است که به منظور افزایش ولتاژ ورودی بدون آسیب زدن به باتری در ساختار این شارژرها تعبیه شده است. بنارباین می توان گفت که به کارگیری فناوری شارژ سریع باتری موبایل هیچ آسیبی برای باتری در پی نخواهد داشت.

یکی از مهم ترین نکاتی که پیش از استفاده از این فناوری باید به آن توجه داشته این است که تلفن همراه شما حتما قابلیت پشتیبانی از این فناوری را دارا باشد.

آشنایی با فناوری شارژ سریع باتری موبایل و معایب آن

مضرات فناوری شارژ سریع باتری موبایل برای گوشی های معمولی

 

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که از کسی درخواست کرده اید که شارژرش را به شما امانت بدهد تا باتری موبایلتان را شارژ کنید، اما با این پاسخ از جانب وی رو به رو شده باشید که شارژر او فست شارژ است و شما نمی توانید آن را به منظور شارژ تلفن همراه معمولی خود مورد استفاده قرار دهید. این جا است که این سوال را از خود می پرسید:

” آیا شارژ سریع باتری موبایل برای تلفن های همراه معمولی مضر است؟”

بسیاری از کاربران بر این باورند که شارژرهای فست شارژ به این دلیل که ولتاژی بیشتر از مقدار عادی را به تلفن همراه وارد می کنند، موجب خرابی آن ها خواهند شد. اما جالب است بدانید که این باور یک باور کاملا غلط است. اساس شارژ سریع باتری موبایل این است که برای هر باتری ولتاژ و جریان متناسب با آن را ارائه می دهند.

عده دیگری معتقدند که گوشی های معمولی در صورتی که با استفاده از فناوری شارژ سریع باتری موبایل شارژ شوند، در مدت زمان کمتری به میزان شارژ دلخواه خواهند رسید. این اعتقاد نیز اشتباه می باشد.

توصیه مهم از دکتر باتری

به عنوان یک توصیه مهم از دکتر باتری به یاد داشته باشید که متنوع بودن میزان ولتاژ و جریان شارژرهای عادی در مقایسه با شارژرهای فست شارژ می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به تلفن همراه معمولی شما وارد کند. بنابراین بهترین گزینه برای شارژ، همان شارژرهای اورجینال است!

در صورتی که شارژر اورجینال خود را گم کرده و یا آن را خراب کرده اید، با دکتر باتری تماس بگیرید تا بهترین شارژرهای اصلی را در اختیار شما قرار دهد!

 

آشنایی با فناوری شارژ سریع باتری موبایل و معایب آن

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *