دانستنی های فنی و کاربردی

آشنایی با ویژگی های باتری موبایل خراب

آشنایی با ویژگی های باتری موبایل خراب

نشانه های باتری موبایل خراب

به یاد داشته باشید که برای تشخیص یک باتری موبایل خراب نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارید. چرا که از روی برخی ویژگی هایی که دکتر باتری در ادامه به شما معرفی می کند، می توانید به سالم و یا ناسالم بودن باتری موبایل خود پی ببرید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

آشنایی با ویژگی های باتری موبایل خراب

 

همان گونه که در جریان هستید، یکی از کاربردی ترین و جدایی ناپذیرترین بخش های موجود در زندگی انسان عصر حاضر تلفن های همراه هوشمند می باشد. بی شک شما هم متوجه شده اید که وابستگی به این دسته از گجت ها روز به روز در حال افزایش است. این وابستگی تا حدی پیش رفته است که اتمام شارژ باتری موبایل و خاموش شدن گوشی می تواند بهترین لحظات را برای فرد غیر قابل تحمل کند. تصور کنید در جایی مهم حضور دارید و به شدت نیازمند تصویر برداری هستید. گوشی شما به یک باره خاموش شده و تمام برنامه هایتان به هم می ریزد و این بدترین اتفاقی است که می تواند در آن ساعت برای شما رخ دهد.

البته کاربران در حالت عادی قادرند زمان تقریبی اتمام شارژ باتری را تخمین زده و بدین ترتیب نسبت به شارژ مجدد آن با استفاده از ابزارهایی نظیر پاوربانک اقدام نمایند. اما همان گونه که می دانید؛ بر روی باتری موبایل خراب نمی توان هیچ گونه حسابی باز کرد. چرا که چنین باتری موبایلی ممکن است چند دقیقه پس از این که به طور کامل شارژ شده، به طور ناگهانی تخلیه و سپس خاموش شود.

 

ماهیت مصرفی طول عمر معین

 

لازم است بدانید که خراب شدن باتری موبایل اگر چه استرس آور و نگران کننده است، اما امری طبیعی و در عین حال اجتناب ناپذیر می باشد. باتری ها به دلیل دارا بودن ماهیت مصرفی طول عمر معینی داشته و نیازمند تعویض می باشند. دردسرهای ناشی از یک باتری موبایل خراب زمینه ای را فراهم ساخته است که رقابتی سخت در میان شرکت های گوناگون تولید کننده باتری به وجود بیاید. بی شک افزایش ماندگاری و طول عمر یک باتری موبایل همه آن چیزی است که کاربران می خواهند و این همان هدفی است که شرکت ها تمام تلاش خود را در راستای تحقق آن به کار گرفته اند.

 

آشنایی با ویژگی های باتری موبایل خراب

چگونگی تشخیص باتری موبایل خراب

 

جالب است بدانید که شما می توانید یک باتری موبایل خراب را از روی ویژگی های ظاهری آن بشناسید. جالب تر این که هیچ گونه ابزار خاصی برای این کار نیاز ندارید و تنها کافی است کمی ریزبین و جزئی نگر باشید.

 

  • خاموش شدن های ناگهانی باتری موبایل از نشانه های باتری موبایل خراب

 

یک باتری موبایل خراب ممکن است حتی زمانی که تازه از منبع شارژ جدا شده است، خاموش شود و در بدترین حالت هیچ گاه روشن نشود! اگر باتری موبایل شما نیز چنین است، متاسفانه امیدی به بقای آن نبوده و باید هر چه سریع تر نسبت به خرید یک باتری جدید اقدام نمایید.

 

  • روشن ماندن تنها در زمان اتصال به منبع شارژ

 

یکی دیگر از ویژگی های باتری موبایل خراب این است که تنها در صورت اتصال به شارژر روشن مانده و به محض این که آن را از شارژر جدا کنید، خاموش می شود. لازم به ذکر است که این مشکل ناشی از باتری موبایل خراب است که توانایی ذخیره انرژی الکتریکی به منظور روشن نگه داشتن تلفن همراه را ندارد. بنابراین خیالتان از سلامت گوشی راحت باشد. در این حالت نیز هر چه سریع تر اقدام به تعویض باتری موبایل خود نمایید.

 

  • خاموش شدن گوشی در مدت زمان کوتاه

 

در چنین حالتی اگر چه ممکن است گوشی به تازگی از منبع شارژ جدا شده و نشانگر باتری نیز شارژ کامل را نمایش دهد، اما باتری به سرعت رو به تخلیه شدن آورده و پس از گذشت مدت کوتاهی خاموش می شود. البته به یاد داشته باشید تخلیه سریع شارژ گاهی اوقات ناشی از استفاده سنگین از تلفن همراه و انجام بازی ها و برنامه های مختلف می باشد. بنابراین اگر تلفن همراه شما بی دلیل خاموش شود، مشکل از باتری بوده و نیازمند تعویض می باشد.

 

  • داغ شدن بیش از حد بدنه گوشی

 

گفتنی است که اغلب باتری ها در اثر انجام شارژ و دشارژ مقدار کمی گرما ساطع می کنند. اما داغی بدنه یک باتری موبایل خراب از حد طبیعی فراتر بوده و نگران کننده است. اگر شما نیز با چنین مشکلی رو به رو هستید، به فکر خرید یک باتری موبایل جدید باشید.

 

آشنایی با ویژگی های باتری موبایل خراب

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *