دانستنی های فنی و کاربردی

آشنایی با کالیبره کردن باتری موبایل

آشنایی با کالیبره کردن باتری موبایل

یکی از رایج ترین سوالاتی که همواره از سوی کاربران تلفن های همراه هوشمند امروزی مطرح می شود، کالیبره کردن باتری موبایل با به کارگیری تکنیک هایی بدون احتیاج به روت کردن گوشی می باشد. حال شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که کالیبره کردن باتری موبایل به چه معنا است؟

به عبارت ساده می توان گفت کالیبره کردن باتری موبایل زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که سیستم عامل گجت مورد نظر نظیر تلفن همراه و یا تبلت در خواندن اطلاعات مرتبط با شارژ باتری موبایل با مشکلات متنوعی رو به رو می شود. به عنوان مثالی از این مشکلات می توان به صد درصد نشان دادن شارژ باتری بر روی صفحه نمایشگر در حالی که شارژ اصلی آن هشتاد درصد می باشد، اشاره نمود.

شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که طولانی شدن فرآیند شارژ و یا شارژ نشدن باتری موبایل موجبات سردرگمی و نگرانیتان را فراهم ساخته است. کاربران غالبا در چنین مواقعی به بررسی شارژر، کابل و حتی پورت شارژ می پردازند، اما در اکثر مواقع مشکل از قسمت های مذکور نیست. شاید هم واقعا مشکلی وجود ندارد و تلفن همراه شما به اشتباه میزان شارژ را کمتر از حد واقعی نشان می دهد.

ساختار اکثر تلفن های همراه امروزی

همان گونه که می دانید باتری موبایل مورد استفاده در ساختار اکثر تلفن های همراه امروزی از نوع لیتیوم یونی بوده که با گذر زمان توان آن در نگهداری شارژ کاهش می یابد. اما گاهی تفاوت میان مقدار حقیقی باتری و مقدار نمایش داده شده توسط نرم افزار برای کاربران گیج کننده می باشد. همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، سیستم عامل وظیفه نمایش این مقدار را بر عهده دارد و هنگامی که وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد، چنین مشکلاتی پدید می آید. در چنین مواقعی کالیبره کردن باتری موبایل می تواند موثر واقع گردد.

 

آشنایی با کالیبره کردن باتری موبایل

آموزش کالیبره کردن باتری موبایل

 

لازم به ذکر است که دو روش کلی به منظور کالیبره کردن باتری موبایل موجود می باشد. نخستین روش را غالبا در تمام شرایط مورد استفاده قرار می دهند. اما به کارگیری روش دوم تنها برای کاربرانی که سیستم عامل مورد استفاده آن ها اندروید و روت شده می باشد، قابل به کارگیری است.

 

  • کالیبره کردن باتری موبایل بدون نیاز به روت

 

نخستین گام بدون نیاز به روت کردن این است که شارژ باتری موبایل خود را به طور کامل به پایان برسانید، به گونه ای که گوشی خود به خود خاموش شود. سپس لحظاتی صبر نموده و مجددا گوشی را روشن و آن را مورد استفاده قرار دهید تا خاموش گردد.

در گام بعدی گوشی را در همان حالت خاموش به شارژ زده و تا رسیدن آن به شارژ کامل صد درصد، آن را از منبع شارژ جدا نکنید. پس از این که باتری به طور کامل شارژ شد، آن را از شارژر جدا نموده، روشن کرده و درصد شارژ آن را بررسی کنید. در صورتی که میزان شارژ نمایش داده شده بر روی صفحه نمایشگر از صد درصد کمتر بود، عمل شارژ را مجددا انجام داده و اجازه دهید شارژ باتری کامل گردد. سپس آن را از شارژر جدا نموده و Restart نمایید. اگر میزان شارژ نمایش داده شده پس از شروع مجدد کمتر از صد درصد باشد، باید مجددا عمل شارژ را تکرار کرده و در غیر این صورت از تکرار این کار خودداری نمایید. این کار را تا زمانی که باتری به صد درصد می رسد، انجام دهید.

این روش اگر چه ممکن است کمی گیج کننده و زمان بر باشد، اما یکی از کاربردی ترین روش های کالیبره کردن باتری موبایل می باشد.

 

آشنایی با کالیبره کردن باتری موبایل

 

  • کالیبره کردن باتری موبایل روت شده

 

کالیبره کردن باتری موبایل روت شده نیز طرفداران زیادی داشته و بسیار کاربردی محسوب می شود. مراحل این روش نیز دارای شباهت بسیاری به روش فوق الذکر می باشد. اما در نهایت لازم است نسبت به دانلود و نصب اپلیکیشن Battery Calibration اقدام نمایید. البته پیش از اجرای این برنامه باید حتما از صد درصد بودن شارژ باتری موبایل خود اطمینان داشته باشید. سپس نرم افزار را اجرا نموده و پس از کالیبره کردن باتری خود تا زمانی که شارژ گجت شما کاملا تخلیه شده و موجب خاموش شدن گوشی می گردد، از آن استفاده نمایید. سپس در همان حالت آن را به منبع شارژ متصل نموده و تا رسیدن آن به شارژ کامل از شارژر جدا نکنید.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *