دانستنی های فنی و کاربردی

باورهای رایج و غلط در مورد باتری موبایل از نظر دکتر باتری

باورهای رایج و غلط در مورد باتری موبایل از نظر دکتر باتری

باورهای رایج و غلط در مورد باتری موبایل از نظر دکتر باتری

 

جالب و لازم است بدانید که تمامی موضوعات بیان شده پیرامون عمر باتری موبایل و شارژ آن صحت ندارد. بسیاری از این مسائل را کاربران در اثر اطلاعات اشتباه خود در میان مردم رایج نموده اند.

باتری های موبایل مورد استفاده در تلفن های همراه امروزی باتری های لیتیوم یونی هستند که تا به امروز به عنوان بهترین نوع باتری های شارژی شناخته شده اند. این باتری ها دارای مزایای بسیار متعددی هستند. یکی از مهم ترین مزایای باتری های لیتیوم یونی امکان شارژ آن ها در چندین هزار سیکل گوناگون است که زمینه استفاده طولانی مدت آن ها را فراهم ساخته است. گپ و گفت با افراد معمولی که شناخت چندانی از باتری موبایل ندارند، حاکی از آن است که این افراد باورهای بسیار غلط اما رایجی را در رابطه با باتری ها پذیرفته و به طرز عجیبی از آن ها پیروی می کنند که مبادا به مشکل برخورد کنند.

این باورها که امروزه ذهن عده زیادی از کاربران باتری موبایل را فراهم کرده اند، بسیار فراگیر شده و از جمله مهم ترین آن ها می توان به شارژ اولیه 8 ساعته به هنگام خرید گوشی های تلفن همراه اشاره کرد. بسیاری از افراد بنا به یک سنت قدیمی اعتقاد دارند که لازم است تلفن های همراه تازه خریداری شده را پیش از استفاده به مدت 8 ساعت به شارژر متصل نمایند تا باتری آن ها خراب نشود. برخی دیگر نیز معتقدند که شارژ طولانی مدت باتری موبایل زمینه انفجار آن ها را فراهم می سازد. جالب است بدانید که بسیاری از این باورها اگر چه بسیار متداول و فراگیر شده اند، اما اشتباه می باشند.

باورهای رایج و غلط در مورد باتری موبایل از نظر دکتر باتری

نخستین اشتباه رایج: شارژ طولانی مدت باتری موبایل منجر به انفجار آن می شود!

 

بسیاری از افراد بر این باورند که اتصال طولانی مدت تلفن همراه به شارژر منجر به انفجار باتری موبایل می شود. اما جالب است بدانید که این موضوع صحت ندارد. هنگامی که شارژ باتری موبایل شما به صد درصد می رسد، گوشی به طور خودکار و با استفاده از مدارهای محافظتی موجود در ساختار خود دریافت شارژ از جانب شارژر را متوقف کرده و از ورود شارژ بیشتر به باتری پیشگیری می کند. همین امر موجب می شود که با اتصال طولانی مدت گوشی به شارژر شاهد انفجار آن نباشیم.

شاید این موضوع ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که دلیل انفجارهای سال های اخیر باتری موبایل چه بوده است؟ آیا شارژ طولانی مدت باعث این موضوع نشده است؟

لازم است بدانید که انفجار این دسته از گوشی های هیچ ارتباطی با شارژ طولانی مدت آن ها نداشته و علت انفجار ریشه در اشتباهات رخ داده در باتری موبایل و یا استفاده از شارژرهای نامرغوب داشته است. بنابراین یکی از مهم ترین نکات در زمینه نگهداری از باتری موبایل استفاده از شارژرهای فابریک گوشی و یا شارژرهای مرغوب می باشد.

 

باورهای رایج و غلط در مورد باتری موبایل از نظر دکتر باتری

دومین اشتباه رایج: شبکه 4G انرژی به نسبت بیشتری مصرف می کند.

 

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در رابطه با باتری موبایل در میان کاربران وجود دارد، مصرف بیشتر انرژی گوشی های متصل به شبکه در مقایسه با شبکه های 4G در مقایسه با شبکه های 3G و یا 2G می باشد.
لازم است بدانید که این موضوع کاملا اشتباه بوده و نوع شبکه موجود تداخلی با میزان شارژ مصرفی ندارد. البته این موضوع که روشن بودن داده تلفن همراه زمینه مصرف انرژی بیشتر را فراهم می سازد، کاملا درست است.

 

باورهای رایج و غلط در مورد باتری موبایل از نظر دکتر باتری

سومین اشتباه رایج: غیر فعالسازی برنامه های اخیر، کاهش مصرف شارژ باتری موبایل را به دنبال دارد.

 

کاربران زیادی به اشتباه اعتقاد دارند که بستن و یا پاک کردن موقت برنامه هایی که به صورت لیست در قسمت برنامه های اخیر فعال هستند، موجب کاهش مصرف انرژی شده و زمینه دیر خالی شدن باتری موبایل را فراهم می سازند.

جالب است بدانید در صورتی که این برنامه ها را از لیست برنامه های اخیر حذف نکنید، اطلاعات مربوط به آن ها در قسمت حافظه رم ذخیره سازی شده و در صورت نیاز مجدد شما به آن برنامه گوشی احتیاجی به صرف انرژی برای بازیابی و آنالیز اطلاعات مربوط به آن و راه اندازی مجددش را نداشته و بدین ترتیب باتری موبایل دیرتر خالی خواهد شد.

به توصیه های دکتر باتری عمل کرده، این باور غلط را کنار بگذارید و این برنامه ها را نبندید!

 

باورهای رایج و غلط در مورد باتری موبایل از نظر دکتر باتری

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *