دانستنی های فنی و کاربردی

روشی جدید برای 4 برابر کردن ظرفیت باتری موبایل

روشی جدید برای 4 برابر کردن ظرفیت باتری موبایل

روشی جدید برای 4 برابر کردن ظرفیت باتری موبایل

 

بی شک شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که هنگام خرید تلفن همراه هوشمند ظرفیت باتری موبایل موجود در ساختار آن را مد نظر قرار داده و دغدغه زیاد بودن آن را دارید. حتی آن دسته از افرادی که تلفن های هوشمندی با باتری موبایل قوی و دارای ظرفیت بالا دارند، گاهی با کمبود شارژ باتری مواجه شده و در دل آرزو می کنند که کاش باتری هایی با ظرفیت بالاتر وجود داشت.

بیایید عادلانه قضاوت کنیم. نگاهی به گذشته بیندازید و سیر تکامل باتری موبایل تا به امروز را به صورت گذرا از ذهن بگذرانید. بی شک متوجه خواهید شد که باتری ها به مرور زمان با افزایش ظرفیت قابل قبولی مواجه شده اند. اما سرعت کم این ماجرا موجب نارضایتی کاربران شده است. البته این نارضایتی همیشگی نبوده و انتظار می رود یک فناوری جدید دنیای باتری ها را به شرایطی رویایی سوق دهد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که جمعی از دانشمندان علم نانو روشی را ابداع نموده اند که با استفاده از آن می توان زمینه ای را فراهم ساخت که ظرفیت باتری موبایل تا 4 برابر میزان کنونی آن افزایش پیدا کند.

 

سیلیکون؛ راز موفقیت دانشمندان نروژی

 

شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که راز موفقیت دانشمندان نروژی برای دستیابی به این ابداع کاربر پسند چیست؟ پاسخ این است: سیلیکون

شاید بسیاری از کاربران معتقد باشند که تاثیر سیلیکون بر افزایش ظرفیت باتری موبایل در مقایسه با باتری های لیتیوم یونی موجود در بازار که به منظور شارژ و دشارژ الکترود گرافیتی را مورد استفاده قرار می دهند، بر هیچکس پوشیده نبوده و نیست و این نمی تواند یک نوآوری باشد!

اصلی ترین نکته به کارگیری سیلیکون در ساختار باتری موبایل با هدف افزایش حجم این است که سیلیکون پس از استفاده در این ساختار استعداد افزایش حجم 400 درصدی را دارد. لازم به ذکر است که افزایش حجم موجود زمینه تخریب این نوع باتری موبایل را در مقایسه با باتری های بر پایه گرافیت تشدید می کند.

با وجود تمام این موضوعات تیم دانشمندان نروژی روش جدیدی را به منظور ساخت ترکیبی از گرافیت و سیلیکون مورد استفاده قرار می دهد که موجب می شود، باتری موبایل بدون ورود کوچک ترین صدمه و تخریبی به افزایش ظرفیتی چشمگیر دست پیدا کند.

گفتنی است که روش مذکور تنها به افزایش ظرفیت باتری موبایل منتهی نشده و باعث تقویت باتری وسایل حمل و نقل الکتریکی، باتری لپتاپ و سایر دستگاه های دارای منبع تغذیه قابل شارژ نیز می شود.

روشی جدید برای 4 برابر کردن ظرفیت باتری موبایل

شرکت kjeller innovation؛ پایان دهنده کابوس کمبود ظرفیت باتری موبایل

 

شرکت مذکور فعالیت خود را به منظور تجاری سازی باتری موبایلی که قادر است ظرفیت خود را به 4 برابر ظرفیت کنونی اش ارتقا دهد، آغاز نموده و نام این پروژه بسیار مهم را پروژه silicon x گذاشته است.

کمپانی نام برده در حال حاضر با شرکای گوناگونی در زمینه شروع آزمایش باتری های هیبریدی سیلیکونی در فرآیندهای صنعتی مذاکره کرده است. لازم به ذکر است که این کمپانی تنها کمپانی تلاش گر به منظور بهینه سازی باتری های لیتیوم یونی نیست.

مطمئنا ورود باتری های سیلیکونی به بازار می تواند پایانی بر کابوس کمبود ظرفیت باتری ها شده و قدرت الکتریکی دستگاه های مختلف را در پی داشته باشد. آن چه قطعی و حتمی است، این است که هر شرکتی که بتواند ظرفیت باتری موبایل و سایر باتری های مورد استفاده در وسایل الکتریکی را افزایش دهد، سود بسیار کلان و در عین حال محبوبیت چشمگیری را کسب خواهد نمود!

 

باتری موبایل ضد حریق؛ به زودی در تلفن های همراه هوشمند

 

همان گونه که می دانید، تلفن های همراه نسل به نسل در حال افزایش قدرت هستند. هر چه جلوتر می رویم قابلیت هایی باور نکردنی از تلفن های همراه می بینیم. بی شک این افزایش قدرت ها یکی از مهم ترین دلایل افزایش مصرف باتری می باشد. این اتفاق سال ها است که دنیای تلفن های همراه را به خود درگیر کرده است، اما تنها راه حلی که به ذهن سازندگان می رسد، افزایش نسبی ظرفیت باتری موبایل برای پایان دادن به تخلیه گاه و بی گاه باتری موبایل است.

جالب است بدانید پس از مشاهده چند مورد انفجار در گوشی های پرچم دار، محققان دانشگاه آکسفورد بر آن شدند که موادی با بافت های مقاوم در مقابل حرارت را در باتری های لیتیوم یونی به کار گرفته و در این زمینه موفق نیز شدند!

 

روشی جدید برای 4 برابر کردن ظرفیت باتری موبایل

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *