دانستنی های فنی و کاربردی

سوالاتی رایج در زمینه شارژ باتری موبایل

شارژ باتری موبایل

سوالاتی رایج در زمینه شارژ باتری موبایل

 

به گفته دکتر باتری شارژ کردن باتری موبایل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دکتر باتری به عنوان یکی از معتبرترین و با سابقه ترین فعالان عرصه باتری موبایل است که قواعد و قوانین خاصی را برای شارژ و نگه داری باتری ها بیان می کند.

بی شک این تجربه را داشته اید که در حال استفاده از تلفن همراه هوشمند ناگهان باتری آن خالی شده و خاموش می شود. در این حال باتری موبایل شما منفورترین تکنولوژی بشر از نظر شما است. هر چند هم که از این تکنولوژی نفرت داشته باشید، باز هم نمی توانید منکر تاثیر و اهمیت آن شوید.

به اعتقاد دکتر باتری شارژ کردن باتری موبایل در عین اهمیت و تاثیر گذاری قواعد خاصی دارد که رعایت آن ها به راحتی موجبات سلامتی باتری را فراهم می سازد. در ادامه این سوالات رایج را مطرح نموده و با پاسخ های دکتر باتری همراه می شویم.

 

سوالاتی رایج در زمینه شارژ باتری موبایل

کاربر اول: در چه درصدی از باتری زمان اتصال آن به شارژر فرا رسیده است؟

 

دکتر باتری: اگرچه قانون سفت و سختی بدین منظور وجود ندارد، اما بر اساس یک قاعده کلی می توان گفت که لازم است شارژ باتری موبایل همواره از 50 درصد بیشتر باشد. می توانید این زمینه را با شارژ مرتب و به موقع دستگاه خود فراهم سازید.

به خاطر داشته باشید که هیچ وقت باتری خود را تا رسیدن به شارژ صد در صد به شارژر متصل نگذارید. شارژ کامل می تواند به دستگاه شما آسیب بزند. تعداد بسیاری از کاربران در هنگام نیاز طولانی مدت به باتری موبایل خود آن را تا رسیدن به شارژ کامل شارژ می کنند که اشتباهی رایج و مضر برای عمر باتری موبایل می باشد.

از دکتر باتری به شما نصیحت که همواره شارژ باتری موبایل خود را بین 40 تا 80 درصد نگه داری کرده و هیچ گاه نیز اجازه ندهید که میزان شارژ آن از 20 درصد کمتر شود. این عمل عملکرد باتری را به طرز قابل توجهی تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

 

سوالاتی رایج در زمینه شارژ باتری موبایل

کاربر دوم: چه زمانی اجازه داریم شارژ باتری موبایل را به صد در صد برسانیم؟

 

دکتر باتری: بسیاری از افراد با تجربه در این زمینه بر این باورند که کاربران تنها زمانی اجازه دارند باتری موبایل خود را به طور کامل و صد در صد شارژ نمایند که میزان شارژ آن به صفر درصد رسیده باشد. به گفته این متخصصان افراد می توانند در بازه زمانی یک ماهه، یک بار باتری موبایل خود را به صفر رسانده و سپس تا رسیدن به شارژ کامل شارژ نمایند. این کار حکم بارگزاری مجدد تلفن همراه را داشته و انجام یک مرتبه آن در ماه می تواند برای باتری مفید واقع گردد.

 

سوالاتی رایج در زمینه شارژ باتری موبایل

کاربر سوم: آیا اجازه استفاده از هر شارژری را داریم؟

 

دکتر باتری: تا زمانی که شارژر موجود در جعبه تلفن همراه را که به هنگام خرید به شما ارائه داده می شود، مورد استفاده قرار می دهید، مطمئن باشید که هیچ گونه مشکلی در روند شارژ باتری موبایل شما ایجاد نخواهد شد. در صورتی که به دلیل خرابی و یا هر ایراد دیگری مجبور به استفاده از شارژرهای دیگر شدید، پیش از استفاده از آن مطمئن شوید که جریان و ولتاژ شارژر مورد نظر با دستگاه شما همخوانی داشته و اورجینال شرکتی می باشد.

به عنوان یک توصیه از دکتر باتری همیشه به خاطر داشته باشید که شارژرهای ارزان موجود در بازار گزینه های مناسبی برای استفاده نبوده و بارها این موضوع را با انفجار و آتش گرفتن به کاربران ثابت نموده اند.

سوالاتی رایج در زمینه شارژ باتری موبایل

کاربر چهارم: آیا نکته خاصی در رابطه با خاموش کردن طولانی مدت تلفن همراه و تاثیر آن بر باتری موبایل وجود دارد؟

 

دکتر باتری: هرگز گوشی خود را تا زمانی که شارژ باتری آن به صفر رسیده و خاموش شود، بدون استفاده به حال خود رها نکنید. باتری موبایل متشکل از بخش هایی است که در صورت عدم استفاده طولانی مدت حدود 5 تا 10 درصد آسیب دیده و حتی گاهی از کار خواهند افتاد.

بنابراین هنگامی که قصد دارید گوشی خود را برای مدت زمان طولانی خاموش کنید، شارژ آن را حداقل بین 40 تا 50 درصد نگه داشته و بدین ترتیب زمینه سالم ماندن بخش های مهم آن را فراهم نمایید. در غیر این صورت باتری قابلیت شارژ خود را از دست داده و دیگر روشن نخواهد شد.

سوالاتی رایج در زمینه شارژ باتری موبایل

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *