دانستنی های فنی و کاربردی

نگرانان کوتاهی طول عمر باتری موبایل آیفون بخوانند!

نگرانان کوتاهی طول عمر باتری موبایل آیفون بخوانند!

نگرانان کوتاهی طول عمر باتری موبایل آیفون بخوانند!

 

یکی از بزرگ ترین معضلاتی که امروزه گریبان گیر کاربران زیادی شده است، تخلیه زود به زود شارژ باتری موبایل است. این خالی شدن های وقت و بی وقت، ریشه در ماهیت باتری های لیتیومی دارد. این باتری ها به مرور زمان فرسوده شده و توان شارژدهی و ماندگاری خود را از دست می دهند. این مسئله اگر چه تلخ است و خاطر بسیاری از ما را رنجور می سازد، اما امری اجتناب ناپذیر و غیر قابل پیشگیری است. البته خبر خوب برای صاحبان موبایل های آیفون این است که دکتر باتری نسخه ای برای باتری موبایل شما می پیچد که دیرتر به این مرحله ترسناک برسد!

بنابراین اگر کاربر آیفون هستید، با به کارگیری روش های توصیه شده دکتر باتری می توانید تا حدود زیادی از کابوس خرابی باتری موبایل نجات پیدا کنید!

 

نگرانان کوتاهی طول عمر باتری موبایل آیفون بخوانند!

گام به گام با دکتر باتری در زمینه بهبود عملکرد باتری موبایل آیفون

 

– امان از دست اپلیکیشن های پر دردسر!

 

به اعتقاد دکتر باتری یکی از موثرترین و کاربردی ترین روش های افزایش عمر باتری گوشی های آیفون شناسایی برنامه های پر مصرف و حذف نصب آن ها می باشد. بعضی اپلیکیشن ها اگر چه کاربردی، اما به گونه ای طراحی شده اند که شارژ زیادی را مصرف می نمایند. بی شک هر چه این برنامه ها را بیشتر مورد استفاده قرار دهید، آن ها هم تلافی کرده و شارژ بیشتری مصرف و عمر باتری موبایل شما را تا حد چشمگیری می کاهند.

پس آستین همت بالا زده و این اپلیکیشن ها را یکی یکی حذف کنید، پیش از این که باتری موبایل خود را از دست بدهید! بسیاری از کاربران گوشی های آیفون یکی سوال اساسی از دکتر باتری می پرسند:

 

• دکتر باتری عزیز، چگونه این برنامه های به قول شما دردسر ساز را شناسایی و غیر فعال کنیم؟

 

به گفته دکتر باتری به منظور شناسایی برنامه های پر مصرف پس از ورود به بخش settings تلفن همراهتان گزینه battery را انتخاب نمایید. صفحه ای برای شما باز می شود که لیست برنامه های فعال در تلفن شما و مقدار شارژی که آن ها در هفته اخیر و 24 ساعت گذشته مصرف نموده اند، نشان می دهد. بدین ترتیب اپلیکیشن های پر مصرف را بشناسید و در اسرع وقت نسبت به غیر فعال سازی و حذف نصب آن ها اقدام کنید.

 

نگرانان کوتاهی طول عمر باتری موبایل آیفون بخوانند!

– حالت Low Power Mode برای نگاه کردن نیست، لطفا فعالش کنید!

 

آیفون با تعبیه حالت Low Power Mode در گوشی های تولیدی خود زمینه ای را فراهم ساخته است که باتری ها شارژ به نسبت کمتری مصرف کرده و به ذخیره سازی انرژی بپردازند. البته لازم به ذکر است که حالت نام برده شده اغلب در مواقعی که شارژ باتری موبایل کمتر از 20 درصد می باشد، کاربرد دارد.

این حالت را در گوشی خود فعال کنید. با این کار شرایطی را مهیا کرده اید که به روز رسانی اتوماتیک اطلاعات برنامه های موجود در پس زمینه تلفن همراه و همچنین کلیه دانلودهای آن که به صورت خودکار انجام می شوند، متوقف گردند.

جالب است بدانید که فعال سازی حالت فوق الذکر همچنین باعث اعمال تنظیماتی مبنی بر کاهش میزان شارژ مصرفی باتری موبایل به حداقل مقدار ممکن خواهد شد. با این کار ضامن طول عمر باتری موبایل آیفون خود شوید!

 

نگرانان کوتاهی طول عمر باتری موبایل آیفون بخوانند!

– از سرعت خاموشی صفحه نمایش خود بکاهید!

 

حتما می دانید که صفحه نمایش تلفن های همراه اعم از آیفون و یا هر برند دیگر یکی از اساسی ترین قطعاتی است که میزان زیادی از شارژ باتری موبایل را به خود اختصاص می دهد. بی شک ابعاد و میزان وضوح بیشتر و همچنین فعال بودن طولانی مدت تر از جمله عواملی هستند که مصرف شارژ باتری را تشدید می کنند. اگر چه این اتفاق در عمده گوشی های آیفون در حال رخ دادن است، اما اکثر کاربران به آن بی توجه بوده و به سادگی از کنارش می گذرند.

دکتر باتری می گوید: به منظور افزایش عمر باتری موبایل خود سرعت خاموشی صفحه نمایش موبایلتان را کاهش دهید. تنظیم این زمان بر روی 30 ثانیه می تواند بسیار مفید باشد. با این کار صفحه نمایش شما پس از هر بار روشن شدن بعد از گذشت 30 ثانیه به طور خودکار خاموش شده و زمینه ذخیره انرژی باتری را فراهم می کند.

البته به عنوان یک راه حل بهتر می توانید پس از اتمام کارتان با گوشی، با فشردن دکمه پاور آن صفحه نمایش را خاموش کرده و منتظر عملکرد خودکار آن نمانید!

 

نگرانان کوتاهی طول عمر باتری موبایل آیفون بخوانند!

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *