دانستنی های فنی و کاربردی

گفتنی هایی درمورد باتری موبایل

گفتنی هایی درمورد باتری موبایل

گفتنی هایی درمورد باتری موبایل

 

آشنایی با ظرفیت باتری موبایل

 

ظرفیت باتری موبایل واحدی اندازه گیری برای بیان مقدار الکتریسیته ای است که در زمان مشخص به باتری منتقل می گردد. یکای ظرفیت میلی آمپر ساعت می باشد. هر چه میزان ظرفیت بیشتر باشد، کاربران زمان عملیاتی بیشتری را برای استفاده از تلفن همراه خود بدون این که نیاز باشد آن را به شارژ بزنند، در اختیار دارند. استفاده از تلفن های همراه قدرتمند زمینه ای را فراهم می سازد که خاموش شدن دستگاه به تاخیر افتاده و کاربران بدون دغدغه و نگرانی از اتمام شارژ باتری موبایل به انجام کارهای روزمره خود بپردازند.

ظرفیت باتری موبایل تابع ویژگی های تلفن همراه شما و میزان استفاده از آن می باشد. اگر به آن دسته از افرادی تعلق دارید که با دارا بودن یک تلفن ساده نه تماس های چندانی می گیرید و نه از رسانه های مختلف استفاده می کنید، خرید یک باتری با ظرفیت استاندارد می تواند برای شما کافی باشد. اما در صورتی که تلفن همراه شما هوشمند است که به صورت مداوم آن را مورد استفاده قرار می دهید، در پی یافتن یک باتری موبایل دارای ظرفیت و طول عمر بالا باشید.

به طور متوسط می توان گفت ماندگاری یک باتری موبایل خوب باید بتواند بین 3 تا 4 روز کاربران را از شارژ مجدد بی نیاز کند. بهترین باتری ها امکانی را فراهم می سازند که تلفن های همراه 7 روز بدون احتیاج به شارژ مجدد عملکرد مورد انتظار را به نمایش بگذارند.

 

گفتنی هایی درمورد باتری موبایل

آشنایی با تولید کنندگان باتری موبایل

 

شاید برایتان عجیب باشد، اما واقعیت این است که اغلب باتری های موبایل که کاربران در جای جای دنیا مورد استفاده قرار می دهند، در کشور چین ساخته می شوند. البته به یاد داشته باشید که کیفیت این باتری ها با یکدیگر فرق دارد.

بسیاری از کاربران می پرسند که بهترین باتری موبایل را از کجا باید خریداری کنیم؟

بهترین روش برای خرید باتری های اورجینال و با کیفیت خرید آن ها از نمایندگی شرکت های های سازنده تلفن و یا فروشگاه های معتبر فروش باتری موبایل نظیر فروشگاه اینترنتی دکتر باتری می باشد.

 

ساختار باتری موبایل

 

آند، کاتد و الکترولیت اجزای داخلی یک باتری موبایل معمولی هستند. باتری های لیتیوم یونی مورد استفاده در تلفن های همراه هوشمند امروزی دارای کاتد فلزی از مخلوط کبالت، نیکل، منگنز یا آهن و گرافیت متخلخل می باشد. یون های لیتیوم و نمک لیتیوم در ساختار این نوع باتری موبایل نقش الکترولیت را ایفا می کنند.

 

دلایل کاهش عمر باتری موبایل

 

جالب است بدانید که عمر باتری موبایل برای تلفن های همراه هشمند ثابت نیست. عمر باتری ها با گذشت زمان و شارژ و دشارژهای متوالی به آهستگی کاهش پیدا می کند. شاید از خودتان بپرسید که دلیل این امر چیست؟

لازم به ذکر است که واکنش های شیمیایی منجر شده به تولید الکتریسیته موجب ایجاد لایه های نازکی از لیتیوم بر روی الکترودها می گردد. این امر باعث کاهش مقدار ظرفیت برای تولید برق و افزایش مقاومت داخلی باتری موبایل می شود.

هرچه میزان مقاومت بیشتر باشد، کار باتری به منظور حفظ یک ولتاژ قابل استفاده سخت تر خواهد بود. بنابراین مقدار توان قابل تولید در هر شارژ به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

گفتنی هایی درمورد باتری موبایل

دلیل انفجار برخی باتری ها

 

باتری هایی که در حال حاضر در دسترس هستند، در مقایسه با سلول های مبتنی بر لیتیوم چگالی و توان بالاتری دارند. البته این دسته از باتری ها از ایمنی و تناسب خوبی به منظور استفاده در ادوات الکترونیکی و قابل حمل برخوردار نیستند.

یکی از بزرگ تریم محققان عرصه باتری موبایل اظهار می دارد که انرژی محبوس شده درون یک جعبه بسیار خطرناک تر از آن چیزی است که انتظارش را دارید. ایمنی و مدیریت بخش حرارتی باتری دو نکته ای است که بسیار حائز اهمیت و اساسی به نظر می رسد. در صورتی که باتری موبایل بیش از 80 درجه سانتی گراد گرم گردد، قطعات موجود در ساختار آن شروع به تجزیه شدن کرده و بدین ترتیب زمینه ای فراهم می گردد که باتری منفجر شود.

اگر چه انفجار سامسونگ نوت 7 خبری بود که همه دنیا را فرا گرفت، اما اصلی ترین دلیل این موضوع ناشناخته ماند. سازندگان این نوع تلفن همراه نیز در این رابطه توضیح خاصی ارائه نکرده و اصلی ترین دلیل را به مشکلات مربوط به باتری موبایل ربط دادند.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *