دانستنی های فنی و کاربردی

آشنایی با آسیب های فست شارژ باتری موبایل

آشنایی با آسیب های فست شارژ باتری موبایل

با فست شارژ باتری موبایل بیشتر آشنا شوید

 

اگر چه تکنولوژی فست شارژ باتری موبایل تا چند وقت گذشته فقط در تلفن های همراه هوشمند دارای قیمت بالا استفاده می شد، اما این فناوری پر طرفدار امروزه در کلی گوشی های دارای قیمت مناسب مورد استفاده قرار می گیرد.

همان گونه که می دانید، دنیای امروز دنیای سرعت و تکاپو است. فست شارژ زمینه ای را فراهم می سازد که گوشی های هوشمند در مدت زمانی کوتاه، حتی کمتر از یک ساعت شارژ شوند. سوالی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است این است که آسیب های فست شارژ باتری موبایل کدامند؟

جالب است بدانید که فناوری باتری های لیتیومی موجب ایجاد ترس از خطر فست شارژ باتری موبایل شده است. باتری های مذکور نسبت به جریان های شارژ و تخلیه حساسیت بسیار زیادی نشان داده و به همین دلیل از آن ها تاثیر مستقیم می پذیرند. شارژهای مداوم و تخلیه های پی در پی زمینه ای را فراهم می سازند که باتری های لیتیومی پس از مدتی غیر فعال شده و قابل استفاده نباشند.

باتری های لیتیومی دسته ای از باتری ها هستند که به منظور ذخیره انرژی در ساختار تلفن های همراه امروزی به کار گرفته می شوند.

 

آشنایی با آسیب های فست شارژ باتری موبایل

– آسیب های فست شارژ باتری موبایل

 

شناخت عوامل اصلی و موثر در تخریب باتری های موبایل موجب شناخت مضرات فست شارژ می گردد. جریان بالای شارژ، داغی بیش از حد باتری و شارژ و دشارژهای مداوم و سریع از جمله مهم ترین عواملی هستند که سلامت باتری ها را به خطر می اندازند.

گرمای بیش از حد به دلیل تخریب سلول های باتری ضررهای فراوانی برای باتری موبایل در پی خواهد داشت. داغی بیش از حد باتری حتی ممکن است منجر به انفجار و احتراق آن شود. بورد کنترلر مورد استفاده در ساختار باتری ها موجب مانیتورینگ دما شده و از گرم شدن بیش از اندازه باتری در مواقع بحرانی جلوگیری به عمل می آورد. جالب است بدانید که عملکرد مذکور به منظور محافظت در برابر شارژ و دشارژ بیش از حد طبیعی قابل اطمینان نیست.

در صورتی که جریان بسیار زیادی در طی فرآیند شارژ و دشارژ وارد باتری شود، آسیب های جبران ناپذیری را در آن ایجاد خواهد کرد. باتری هایی که به آرامی شارژ می شوند، در مقایسه با سایر باتری ها دیرتر خراب می شوند. حداکثر جریانی که سلول های لیتیوم می توانند پذیرای آن باشند، تابع میزان شارژ آن ها است.

–  فناوری دشوار فناوری فست شارژ

بسیاری از کاربران فکر می کنند که زمانی که کنترلر به محافظت از باتری در برابر شارژ مجدد، شارژ و دشارژ بیش از اندازه و گرمای بیش از حد می پردازد، فست شارژ باتری موبایل به آن آسیب می زند. اما جالب است دانید که تصور شما اشتباه است. لازم به ذکر است که فناوری فست شارژ یک فناوری دشوار محسوب می شود. چرا که بسیار سخت است که این فناوری جریان بسیار زیادی را برای سلول های لیتیوم تغذیه کرده و زمینه شارژ سریع آن ها را فراهم سازد.

وجود کنترلرهای ویژه در تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها، لپتاپ ها و… در زمان انجام عملکرد داده هایی را با یکدیگر رد و بدل می کنند. این کنترلرها به کنترل وضعیت باتری، میزان شارژ، دما و… می پردازند. گاهی از این مولفه ها موجب می شود که فناوری فست شارژ باتری موبایل به انتخاب یک حالت بهینه از عملکرد پرداخته و بدین ترتیب هیچ گونه آسیبی به باتری موبایل وارد نکنند.

 

نتیجه گیری از زبان دکتر باتری

 

بسیاری از افرادی که گوشی هوشمند دارند، در جریانند که این دسته از تلفن های همراه شارژ را چندان مناسب نگهداری نمی کنند. همین امر موجب می شود که بسیاری از این افراد از بارگذاری زیاد اطلاعات در تلفن همراه خود خودداری کرده و در عین حال حالت صرفه جویی انرژی در باتری موبایل را فعال سازی کنند. این در حالی است که استفاده از فناوری فست شارژ باتری موبایل نظر این اشخاص را به کلی تغییر خواهد داد.

جالب است بدانید که با به کارگیری فناوری فست شارژ باتری موبایل می توانید باتری خالی خود را تا رسیدن به شارژ 50 درصد شارژ کنید. این موضوع زمینه ای را فراهم می سازد که کاربران بتوانند اطلاعات بیشتری در تلفن همراه خود ذخیره نموده و از بابت تخلیه شارژ آن هیچ گونه نگرانی نداشته باشند. بنابراین با خیالی آسوده به استفاده از فناوری فست شارژ باتری موبایل بپردازید.

 

آشنایی با آسیب های فست شارژ باتری موبایل

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *