دانستنی های فنی و کاربردی

آشنایی با باتری موبایل قابل تعویض و غیر قابل تعویض

آشنایی با باتری موبایل قابل تعویض و غیر قابل تعویض

امروزه باتری موبایل غیر قابل تعویض که از آن تحت عنوان باتری داخلی نیز یاد می شود، روندی رو به رشد و پیشرفت را در بین تولیدکنندگان تلفن های همراه و لپتاپ ها پیش گرفته و به سادگی توانسته است جای باتری های قابل تعویض را پر کند. همان گونه که می دانید غالب گوشی های هوشمند امروزی از باتری موبایل غیر قابل تعویض و جدانشدنی برخوردار هستند.

شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که چرا باتری موبایل قابل تعویض را با باتری های قابل تعویض عوض کردند، اصلی ترین دلیل این انقلاب در زمینه باتری ها چه بود؟

جالب است بدانید که تلاش برای کوچک تر کردن گجت ها و در عین حل افزایش میزان زیبایی ظاهری آن ها اساسی ترین دلیل طراحی باتری موبایل غیر قابل تعویض می باشد. لازم به ذکر است که هر دو باتری مذکور بر تکنولوژی لیتیوم یونی یکسان متکی کمی باشند، اما در عین حال تفاوت های قابل توجهی نیز با هم دارند. در ادامه به بررسی برخی از این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با تفاوت های باتری موبایل قابل تعویض و غیر قابل تعویض

 

– ارزش فروش مجدد باتری موبایل

 

 

جالب و در عین حال لازم است بدانید که گوشی های دارای باتری قابل تعویض در مقایسه با نوع غیر قابل تعویض خود ارزش فروش بیشتری دارا می باشند. اصلی ترین دلیل این امر این است که باتری ها یکی از مهم ترین اجزای مورد استفاده در ساختار تلفن های همراه امروزی هستند که در اثر استفاده طولانی مدت تاثیرات مخربی می پذیرند. بنابراین هنگامی که یک مشتری به منظور خرید یک تلفن همراه دست دوم اقدام می نماید، می تواند باتری موبایل موجود در آن را خارج نموده و به طور کامل مورد بررسی قرار دهد تا در صورت اطمینان از سلامت باتری آن را خریداری نماید. فرد حتی می تواند یک باتری موبایل جدید را جایگزین باتری قدیمی نموده و با این کار خیال خود را از بابت کارایی آن راحت کند.

 

– طول عمر باتری موبایل

 

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که باتری های قابل تعویض و غیر قابل تعویض از نظر طول عمر تفاوتی با یکدیگر ندارند و آنچه ماندگاری و طول عمر باتری را مشخص می کند، میزان استفاده از آن و کیفیت تلفن همراه می باشد.

البته لازم به ذکر است که باتری موبایل قابل تعویض در مقایسه با نوع غیر قابل تعویض خود برای تلفن های همراه مفیدتر است. چرا که باتری ها پس از گذشت مدت زمانی از شروع عملکرد خود تمایل زیادی به بزرگ شدن و متورم شدن نشان می دهند. در صورتی که امکان تعویض باتری وجود داشته باشد، به راحتی می توان نسبت به تعویض آن اقدام کرده و بدین ترتیب مانع ورود آسیب به تلفن همراه شد. این در حالی است که باتری های غیر قابل تعویض در صورت ابتلا به تورم فشار زیادی را به گوشی وارد نموده و موجب تخریب آن می گردند.

 

آشنایی با باتری موبایل قابل تعویض و غیر قابل تعویض

– هزینه تعمیر و تعویض

 

همان گونه که می دانید امکان عوض کردن باتری های غیر قابل تعویض و یا به عبارت دیگر باتری های داخلی توسط افرادی که در این زمینه تخصص ندارند، وجود ندارد. انجام این کار ضمن نیاز به مهارت، نیازمند استفاده از ابزارآلات تعمیر می باشد.

 

– اندازه باتری

 

باتری های غیر قابل تعویض از نظر سایز و اندازه بسیار مناسب هستند. همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، اصل ترین دلیل روی آوردن به این نوع باتری موبایل برخورداری از یک دستگاه با ابعاد و وزن مناسب می باشد. این باتری ها قادرند به راحتی به اصلاح برآمدگی های ناخواسته موجود در تلفن های همراه و تبلت ها پرداخته و بدین ترتیب نقشی چشمگیر در افزایش زیبایی ظاهری آن ها داشته باشند.

 

– قابلیت استفاده

 

اگر چه امروزه استفاده از باتری های داخلی بسیار رواج یافته است، اما جالب است بدانید که باتری موبایل غیر قابل تعویض از محبوبیت بیشتری در میان کاربران برخوردار است. برای مثال اگر تلفن همراه شما در اواسط تماشای فیلم و یا گشت و گذار در اینترنت هنگ کند، به سادگی باتری موبایل موجود در ساختار آن را خارج نموده و مجددا جا می اندازید تا مشکل رفع گردد. اما باتری های غیر قابل تعویض چنین قابلیتی ندارند!

تقریبا همه شما حتی برای یک بار هم که شده روش فوق الذکر را برای پایان دادن به مشکل رخ داده مورد استفاده قرار داده اید. به یاد داشته باشید که حذف ناگهانی باتری موبایل می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به اجزای سخت افزاری گوشی وارد کند. بنابراین تا حد امکان از به کارگیری این حقه بپرهیزید.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *