دانستنی های فنی و کاربردی

آشنایی با ویژگی های باتری موبایل گرافینی

آشنایی با ویژگی های باتری موبایل گرافینی

باتری موبایل گرافینی را بیشتر بشناسید!

 

یکی از مهم ترین ویژگی های باتری موبایل گرافینی انعطاف پذیری بسیار بالای آن است. این در حالی است که باتری مذکور قادر است کلیه محدودیت های شارژدهی را که بسیاری از گجت های امروزی با آن مواجه هستند، از بین ببرد.

در دنیای امروز انرژی مورد نیاز دستگاه های هوشمند از طریق باتری هایی تحت عنوان باتری موبایل لیتیوم یونی تامین می گردد. اصلی ترین مشکل این دسته از باتری ها محدودیت شارژدهی است. به عقیده متخصصان و کارشناسان باتری موبایل گرافینی پایان بخش این مشکل بوده و می توانند جایگزین های بسیار مناسبی برای باتری های قدیمی باشند.

 

سرعت شارژ باتری موبایل گرافینی فوق العاده است!

 

شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که گرافین چیست؟ لازم به ذکر است که ترکیب اتم های کربن که با آرایشی شش گانه و یا لانه زنبوری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، گرافین نامیده می شود. ضخامت هر لایه از این ماده به اندازه یک اتم تخمین زده شده است.

هر یک از ورقه های متشکل از گرافین دارای دو بعد می باشند. همین امر موجب شده است که ویژگی هایی نظیر رسانایی الکتریکی، رسانایی گرمایی، انعطاف پذیری، استحکام بالا و وزن کم در این ورقه ها نمود پیدا کند. جالب است بدانید که رسانایی الکتریکی و گرمایی ورقه های گرافین حتی از رسانایی الکتریکی و گرمایی ورقه های مسی که در این زمینه زبانزد خاص و عام هستند، بیشتر است.

گرافین را می توان به عنوان یک ابر خازن قوی مورد استفاده قرار اداد که قادر است همچون باتری موبایل قدیمی مقادیری انرژی را در خود ذخیره سازی کند. البته تفاوتی که میان گرافین و باتری موبایل وجود دارد، این است که سرعت شارژ شدن و در عین حال تخلیه باتری موبایل گرافینی بسیار سریع و خیره کننده می باشد.

باتری موبایل گرافینی در مقایسه با باتری موبایل لیتیوم یونی از رسانایی الکتریکی باتری برخوردار بوده، فرآیند شارژ شدن را در طول مدت زمان کمی انجام داده و جریان الکتریکی به نسبت بیشتری را در اختیار کاربران استفاده کننده قرار می دهند. در عین حال این نوع باتری موبایل رسانایی گرمایی بالاتری داشته و موجب می شود که کاربران آن را در دماهای پایین نیز مورد استفاده قرار دهند. از دیگر ویژگی های مهم باتری موبایل گرافینی می توان به وزن کم و در عین حال ساختار نازک آن ها اشاره کرد که زمینه تولید گوشی های بهره مند از ظرفیت بسیار بالا را فراهم می سازند.

 

آشنایی با ویژگی های باتری موبایل گرافینی

ذخیره نیروی چشمگیر توسط باتری موبایل گرافینی

 

یکی از مهم ترین معایب باتری موبایل لیتیوم یونی گرم شدن بیش از حد آن، شارژ شدن بیش از اندازه و سوراخ شدن آن ها می باشد. چنین معایبی موجب می شوند که تعادل شیمیایی باتری ها از بین رفته و حتی ممکن است انفجار و آتش سوزی هایی رخ داده و مشکلات بزرگی برای کاربران پدید آید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که می توان به منظور بهبود کارایی رسانای کاتودی باتری موبایل لیتیوم یونی از گرافین استفاده نمود. چنین باتری هایی را تحت عنوان باتری ترکیبی اکسید گرافین فلز نامگذاری می کنند.

در مورد باتری های ترکیبی اکسید گرافین فلز می توان گفت که این دسته از باتری موبایل در مقایسه با باتری های لیتیوم یونی مورد استفاده در ساختار تلفن های همراه امروزی وزن کمتری داشته و در عین حال از سرعت شارژ بیشتری برخوردار هستند. ظرفیت این دسته از باتری ها بیشتر بوده و در نتیجه مقادیر بیشتری انرژی را ذخیره می کنند. عمر طولانی باتری مذکور از دیگر نقاط قوت آن محسوب می شود.

 

استفاده از باتری گرافینی = افزایش عمر تلفن های همراه

 

در صورتی که تلفن های همراه امروزی در آینده ای نه چندان دور به باتری موبایل گرافینی مجهز شوند، خواهیم دید که زمان شارژ موبایل به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و دیرتر تخلیه می گردد.

تئوری های بیان شده حاکی از آن هستند که باتری های گرافینی قادر خواهند بود در طول 12 دقیقه به طور کامل شارژ شوند. وجود این نوع باتری موبایل در ساختار تلفن های همراه موجب سبکی و ظرافت ظاهری آن ها شده و از آن جا که این دسته از باتری ها توانایی قابل توجهی در دفع حرارت دارند، داغ نشده و خنک می مانند. خبر بهتر این که عمر تلفن های همراه هوشمند با به کارگیری این نوع باتری ها افزایش یافته و کارایی آن ها به مرور زمان کاهش پیدا نخواهد کرد.

 

آشنایی با ویژگی های باتری موبایل گرافینی

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *