دانستنی های فنی و کاربردی

از روی باتری موبایل به شناسایی صاحب آن بپردازید!

از روی باتری موبایل به شناسایی صاحب آن بپردازید!

شاید برایتان جالب باشد که باتری موبایل قادر است کلیه اطلاعات شخصی فرد را بدون آن که او کوچک ترین بویی ببرد، فاش کند! گفتنی است که هکرهای امروزی می توانند از روی باتری موبایل به پیام های تایپ شده و ارسال شده توسط فرد، زمان عکاسی و آخرین تماس دریافتی و ارسالی وی پی ببرند.

شاید عجیب و غریب و در عین حال رویایی به نظر برسد، اما این یک واقعیت است که محققان توانسته اند روشی را ابداع نمایند که با استفاده از آن امکان آگاهی از آنچه یک کاربر تلفن همراه در گوشی خود می خواند و یا تایپ می کند، میسر گردد. این کار از طریق بررسی میزان شارژ باتری امکان پذیر است.

حال شاید از خودتان بپرسید که این کار چگونه امکان پذیر است؟! در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

باتری موبایل؛ جاسوسی غیر قابل باور!

 

محققان به منظور دستیابی به اطلاعات شخصی کاربران یک میکروکنترلر را در ساختار باتری موبایل آن ها تعبیه نمودند تا با استفاده از آن جریان برق داخل و خارج دستگاه ثبت گردد. این دانشمندان در گام بعدی دست به دامان هوش مصنوعی شده و با استفاده از این علم بی پایان ارتباطی مستقیم میان میزان جریان برق و ضربه به کلیدهای گوناگون کیبورد برقرار ساختند.

جالب و در عین حال لازم است بدانید که این کارها زمینه ای را فراهم ساخت که هکرها به سادگی پسوردهای کاربران را ثبت نموده و یا از وب سایت های مورد توجه کاربر، آخرین زمان استفاده از دوربین موبایل و نیز زمان برقراری تماس ها آگاه گردند. البته دستیابی به چنین اطلاعاتی نیازمند وجود برخی شرایط می باشد. برای مثال به منظور موفقیت این حمله لازم است که تلفن همراه مذکور در حال استفاده بوده و به منبع شارژ نیز متصل نباشد. در غیر این صورت باتری موبایل نمی تواند جاسوس خوبی برای هکرها باشد!

باتری موبایل هدفی قابل دسترسی برای هکرها

با توجه به تهدید امنیتی جالب ذکر شده می توان گفت که باتری موبایل شما می تواند هدفی قابل دسترسی برای هکرها باشد. چرا که در عین ناباوری قادر است کلیه اطلاعات شخصی شما را در اختیار حمله کنندگان قرار دهد. لازم به ذکر است که هکرها برای موفقیت در چنین حمله ای روش ردیابی را مورد استفاده قرار می دهند. این روش غالبا در باتری موبایل هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

همان گونه که می دانید پیشرفت علم و فناوری در دنیای امروز شرایطی را فراهم ساخته است که استفاده از باتری موبایل هوشمند در ساختار تلفن های همراه امروزی روز به روز در حال افزایش باشد. این باتری ها قادرند با بررسی مصرف شارژ باتری موبایل میزان شارژ مصرفی هر اپلیکیشن را تعیین نموده و به رصد کامل اطلاعات شخصی کاربر بپردازند. همچنین با استفاده از این ویژگی می توان عمر باتری موبایل را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

 

از روی باتری موبایل به شناسایی صاحب آن بپردازید!

از خراب شدن جاسوس های خود جلوگیری نمایید!

 

همان گونه که می دانید تلفن های همراه از اتصال تعداد زیادی از قطعات جانبی به یک دیگر ساخته شده اند که هر یک از آن ها در صورت خرابی قابل تعمیر هستند. آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که وجود کدام یک از این قطعات برای عملکرد تلفن همراه ضروری می باشد؟

بی شک باتری موبایل یکی از مهم ترین قطعاتی است که در صورت خرابی باعث از کار افتادگی گوشی می شود. از همین رو حفظ سلامت آن بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر چه تخریب باتری امری اجتناب ناپذیر بوده و دیر یا زود همه کاربران را به خود درگیر می کند، اما با استفاده از برخی روش ها می توان رویارویی با این مشکل را به تاخیر انداخت.

اگر به فکر سلامتی باتری موبایل خود هستید، همواره آن را با استفاده از شارژر اورجینال شارژ کنید. اگر شما هم تا کنون جزء آن دسته از افرادی بوده اید که میان شارژرهای اصلی و تقلبی هیچ تفاوتی برایتان وجود نداشته است، از امروز طرز فکر خود را عوض کرده و با این کار بر عمر باتری موبایل خود بیفزایید.

هنگام اتصال شارژر به منبع برق از محافظ استفاده کنید. این کار اگر چه ممکن است از نظر شما چندان مهم نباشد، اما تا حد قابل توجهی از خرابی باتری موبایل جلوگیری می کند. چرا که محافظ از ورود جریان غیر یکنواخت برق به باتری پیشگیری می کند. سعی کنید در حین اتصال گوشی به منبع شارژ از کار کردن با آن خودداری نموده و زمینه خرابی آن را تشدید نکنید.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

2 نظر در “از روی باتری موبایل به شناسایی صاحب آن بپردازید!

  1. مهدی عصار گفت:

    سلام من شنبه ۸ مردادماه سفارش باتری دادم هنوز بدستم نرسیده. میشه لطف کنید بگید کی ارسال میشه؟

    1. محمدرضا گفت:

      سلام وقتتون بخیر. باتری شما تحویل پست شده قربان. شنبه ثبت سفارش فرمودید طبق روال ارسال های سایت روز دوشنبه تحویل پست شده براتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *