دانستنی های فنی و کاربردی

این عادت های غلط باتری موبایل شما را خراب می کند!

این عادت های غلط باتری موبایل شما را خراب می کند!

امروزه گجت های الکترونیکی و به ویژه باتری موبایل از عمر بسیار کوتاهی برخوردار هستند. جالب این جا است که تاکنون هیچ نوع تکنولوژی خاصی برای رفع این مشکل طراحی و تولید نشده و تنها راه حل آن نحوه شارژ صحیح و نگهداری درست از این دسته وسایل می باشد.

 

تصور کنید که…

 

تصور کنید حدود دو ماه پیش با پرداخت هزینه ای هنگفت تلفن همراه هوشمندی را خریداری نموده و به منظور انجام کارهای خود از آن استفاده می کنید. استفاده هایی نظیر سرگرمی، وبگردی و حتی انجام امور کاریتان.

فرض کنید در حال وبگردی به منظور یافتن مقاله ای مهم هستید که به ناگاه متوجه می شوید شارژ باتری موبایل شما به 15 درصد افت کرده و در صورت عدم شارژ طی زمانی کوتاه خاموش خواهد شد. در این حالت چه می کنید؟ بی شک سریعا به جستجوی شارژر خواهید رفت. حال تصور خود را عمیق تر ساخته و بیندیشید که شارژر شما گم شده است. باید چاره ای اندیشیده و از تخلیه کامل باتری موبایل و خاموش شدن گوشی جلوگیری کنید.

شاید در نخستین گام نور صفحه نمایش تلفن همراه خود را به حداقل ممکن رسانده و برنامه های باز اخیر آن را ببندید. می توانید حالت ذخیره باتری را روشن نموده و یا از حالات صرفه جویی انرژی استفاده کنید و بدین ترتیب تخلیه باتری موبایل را برای زمانی قابل توجه به تاخیر بیندازید. اما اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که باتری موبایل شما از دوران اوج خود فاصله گرفته و طی زمانی کوتاه خالی می شود. اگرچه شما تمام تلاش خود را صرف جلوگیری از خاموش نشدن باتری موبایل کرده و تا حدودی نیز موفق بودید، اما باتری شما مقصر به خالی کردن زود هنگام شارژ و کم شدن ظرفیت می باشد

در گوگل جستجو کنید

اگر علت مشکل فوق الذکر را در گوگل جستجو کنید، خواهید یافت که این موضوع برای باتری موبایل لیتیوم یونی کاملا طبیعی بوده و نه تنها شما، بلکه امثال شما را نیز به خود درگیر کرده است. در این صورت شما دو راه پیش رو دارید. اول این که یک باتری موبایل جدید خریداری نموده و از شر شارژر و پریز خلاص شوید. دوم این که با رعایت نکاتی همچون کم کردن نور صفحه، بستن برنامه های اخیر و… تخلیه سریع باتری را به تاخیر بیندازید. البته ما به شما توصیه می کنیم که در صورت خرید باتری جدید نیز رعایت این نکات را در دستور کار خود قرار دهید.

اعمال زیادی وجود دارند که انجام آن ها منجر به خرابی و تخلیه زود هنگام باتری موبایل خواهد شد. در ادامه به بررسی برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

 

نکاتی به منظور افزایش عمر مفید باتری موبایل

 

– از شارژ شبانه بپرهیزید.

 

حتی اگر اواخر شب با باتری خالی مواجه شدید و مطمئن بودید تا دقایقی دیگر تلفن همراه شما خاموش خواهد شد، باز هم از شارژ شبانه باتری موبایل پرهیز کنید. در زمان های گذشته که سرعت شارژرها تا حد زیادی پایین بود و شارژ کامل گوشی ها به 8 ساعت می انجامید، افراد می توانستند شب هنگام با خیالی راحت گوشی خود را به شارژر وصل نموده و آن را تا صبح به حال خود رها کنند. اما امروزه این چنین نیست، زیرا سرعت شارژ باتری ها بسیار افزایش یافته و در صورتی که پس از پر شدن از منبع شارژ جدا نشوند، می توانند آسیب های جدی ببینند.

اگر چه تلفن های همراه امروزی هوشمند بوده و به دلیل دارا بودن مدارهای حفاظتی پس از شارژ کامل از ورود بیش از حد انرژی به باتری موبایل جلوگیری می نمایند، اما این مدارها در اثر تکرار این عادت اشتباه به مرور ضعیف شده و وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند و موجب متورم شدن باتری می گردند.

 

این عادت های غلط باتری موبایل شما را خراب می کند!

– باتری موبایل را به صفر درصد نرسانید.

 

بسیاری از ما طاقت دیدن شارژ کمتر از 15 درصد را نداشته و پس از رسیدن باتری به این مرحله بلافاصله نسبت به شارژ آن اقدام می کنیم. اما گروهی از افراد صبر می کنند تا باتری به طور کامل تخلیه شده و سپس آن را به شارژر متصل می کنند. جالب است بدانید که با انجام این کار زمینه خرابی باتری موبایل خود را فراهم نموده اید. بنابراین سعی کنید باتری موبایل را تا رسیدن به 15 درصد مورد استفاده قرار داده و پس از آن به شارژر وصل کنید و اجازه دهید باتری تا مرز 80 درصد شارژ شود تا بدین ترتیب سالم مانده و سریعا تخلیه نشود.

این عادت های غلط باتری موبایل شما را خراب می کند!

– استفاده از شارژرهای تقلبی را متوقف کنید.

 

استفاده از شارژرهای تقلبی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر مرگ زود هنگام باتری موبایل می باشد. سعی کنید به منظور شارژ باتری تنها از شارژرهای اورجینال و با کیفیت استفاده کرده و استفاده از شارژرهای تقلبی را متوقف کنید تا شاهد خراب شدن باتری تلفن همراه خود نباشید.

البته لازم به ذکر است که در صورت خرابی شارژر اورجینال می توانید از شارژرهایی با ویژگی های شارژر خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که شباهت میان ویژگی های این شارژرها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

 

این عادت های غلط باتری موبایل شما را خراب می کند!

باتری موبایل اصل را از دکتر باتری بخرید!

 

دکتر باتری یکی از معتبرترین مراکز خرید باتری های موبایل اورجینال است که مفتخر است انواع مختلف باتری های مورد نیاز کاربران را در بهترین کیفیت به آن ها عرضه نماید. با دکتر باتری راحت بخرید، اورجینال بخرید، بدون دردسر استفاده کنید!

 

این عادت های غلط باتری موبایل شما را خراب می کند!

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *