دانستنی های فنی و کاربردی

باتری موبایل اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهید!

باتری موبایل اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهید!

تشخیص باتری موبایل اصل از نوع تقلبی

 

باتری موبایل یکی از مهم ترین قطعات و تجهیزات تلفن های همراه محسوب می شود که فارغ از شرکت سازنده آن، ذهن بسیاری از کاربران را به خود درگیر ساخته است. بسیاری از افراد حین خرید باتری موبایل با حساسیت های زیادی رو به رو شده و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا خریدی موفق را تجربه کنند. اگر شما نیز به این دسته از افرا تعلق دارید، باید بگوییم که راهکارهای مختلفی به منظور تشخیص باتری موبایل اصل از نوع تقلبی آن وجود دارد که می توانند راهنمای شما در هنگام خرید این قطعات کاربردی باشند.

 

راهکارهای ارائه شده از جانب دکتر باتری به منظور تشخیص باتری موبایل اصل از تقلبی

 

– توجه به نام برند درج شده بر روی باتری موبایل

 

بر روی بدنه باتری موبایل نیز همچون سایر وسایل الکتریکی نوشته هایی درج شده است که در بردارنده اطلاعات کاملی در مورد محصول موجود می باشند. نام کشور سازنده یکی از اطلاعات نوشته شده بر روی بدنه باتری موبایل می باشد که بر خلاف تصور عموم از اهمیت چندان زیادی برخوردار نیست. شاید از خودتان بپرسید چرا؟!

جالب است بدانید که بیشتر باتری هایی که با نام کشورهایی نظیر کره، ویتنام، ژاپن و… تولید می گردند، در اصل تولید کشور چین بوده و نام درج شده بر روی بدنه آن ها نیز تقلبی است! بنابراین نوع باتری موبایل را از روی نام کشور سازنده آن قضاوت نکنید!

باتری موبایل اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهید!

– عدم وجود قانون کپی رایت در ایران برای باتری موبایل

 

جالب و لازم است بدانید که اگر چه تلخ اما حقیقت این است که باتری های موبایل موجود در بازار ایران که به برندهای مختلف نظیر سامسونگ، آیفون، هواوی و… متعلق می باشند، توسط کمپانی های تولید کننده این دسته از تلفن های همراه ساخته نمی شوند. بلکه این محصولات در سایر کشورها به تولید انبوه رسیده و وارد کنندگان ایرانی در ازای پرداخت مبلغی ناچیز آن ها را وارد نموده و به مصرف کنندگان ارائه می دهند. چنین فروشی موجب نقض قانون کپی رایت شده و به همین دلیل است که می گویند کشور ایران از قانون کپی رایت باتری موبایل پیروی نمی کند.

این کار موجب می شود که بازرگانی های ایرانی در عین عدم پرداخت هزینه های سنگین برای برند سازی باتری های تولیدی خود، تجارت خود را با نام این برندهای سرشناس عملی کنند. البته این موضوع خالی از ایراد هم نبوده و موجب می گردد که فروشندگان به دلیل به فروش رسیدن باتری هایی که از شرکت های سازنده معتبر خریداری می کنند، باتری های دارای کیفیت کمتر که هزینه کمتری را در پی خواهند داشت، سفارش می دهند.

– توجه به ظرفیت باتری موبایل و IC

 

گفتنی است که باتری های موبایل متشکل از دو بخش Cell و ICمی باشند. بخش اصلی باتری شامل سوکت سر باتری متصل به بخش IC می باشد. این بخش وظیفه قطع و وصل جریان برق را بر عهده دارد. جالب است بدانید که رابطه مستقیمی میان کیفیت IC با عملکرد و طول عمر باتری وجود دارد. بنابراین می توان گفت به هر میزان IC از کیفیت قابل قبول تری برخوردار باشند، طول عمر Cell ها بیشتر شده و در نتیجه عمر مفید باتری به طور قابل توجهی افزایش می یابد. این امر همچنین مانع از باد کردن باتری موبایل می شود.

در هنگام خرید باتری ظرفیت واقعی آن را مد نظر قرار دهید. چرا که ظرفیت واقعی باتری ها با ظرفیت اسمی و درج شده بر روی بدنه آن ها متفاوت بوده و کمتر از این مقدار می باشد. گاهی نیز فروشنگان از موضوع سوء استفاده نموده و با سفارش باتری های ضعیف تر آن ها را با نام باتری دارای ظرفیت اصلی به فروش می رسانند و با این کار سود خوبی را به جیب می زنند.

 

باتری های موبایل اورجینال را از دکتر باتری بخواهید!

 

به یاد داشته باشید که ظاهر باتری موبایل تعیین کننده کیفیت واقعی آن نخواهد بود. بنابراین بهترین روش برای اطمینان از باتری خریداری شده، خرید از مراکز معتبر فروش باتری می باشند. اگر شما هم به دنبال چنین مرکزی می گردید، ما به شما دکتر باتری را پیشنهاد می دهیم. با خرید از دکتر باتری حس خوب خرید راحت، آسان و قابل اطمینان را تجربه کنید!

 

باتری موبایل اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهید!

اهمیت تشخیص اصالت باتری موبایل هواوی برای کاربران

 

باتری یکی از مهم ترین معیارهایی است که کاربران در حین خرید تلفن های همراه هوشمند هواوی به آن دقت می کنند. گستردگی باتری های تقلبی موجود در بازار موجب شده است که افراد در حین خرید دچار مشکل شده و سر در گم شوند. برخی از این افراد در نهایت موفق به خرید یک باتری اورجینال شده و برخی دیگر یک خرید ناموفق را تجربه می نمایند.

نوع بسته بندی باتری، تاریخ تولید آن، برچسب موجود در دور باتری، لبه ها و بدنه، اتصالات موجود در باتری، جنس و… از جمله مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر اصل و یا تقلبی بودن باتری های هواوی می باشند.

باتری موبایل اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهید!

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *