دانستنی های فنی و کاربردی

باتری موبایل سالم چه ویژگی هایی دارد؟

باتری موبایل سالم چه ویژگی هایی دارد؟

 ویژگی های باتری موبایل سالم

 

باتری موبایل یکی از مهم ترین قطعات جانبی تلفن همراه است که عملکرد خوب گوشی تابع سلامت آن است. آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که چه عواملی بر سلامت باتری موبایل تاثیرگذار بوده و یا چگونه می توان از سلامت آن مطلع شد؟ آیا می دانید روش هایی وجود دارند که می توانند عمر باتری موبایل شما را افزایش داده و از تخلیه زود هنگام آن جلوگیری نمایند؟

یکی از پر تکرارترین سوالاتی که کاربران می پرسند این است که عمر یک باتری موبایل چقدر است؟ دکتر باتری به سوال این عزیزان پاسخ داده و آن ها را در این زمینه راهنمایی می کند.

بسیاری از وب سایت های معتبر و رسمی معتقدند که عمر باتری موبایل پس از گذشت 500 چرخه کامل شارژ به پایان رسیده و فرد پس از گذشت این مدت به منظور حفظ سلامت تلفن همراه و حتی خودش مجبور به تعویض باتری و خرید یک باتری نو می باشد. به یاد داشته باشید که محافظت درست از باتری موجبات افزایش طول عمر آن را فراهم نموده و اشتباهات رایج از عمر مفید آن می کاهند.

اگر شما نیز به آن دسته از افرادی تعلق دارید که از خرید های ناموفق خسته شده اید، ما به شما فروشگاه اینترنتی دکتر باتری را پیشنهاد می دهیم. دکتر باتری یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی است که اورجینال ترین نوع باتری های موبایل را در اختیار شما قرار می دهد. با این انتخاب تجربه لذت خریدی موفق را به خودتان هدیه دهید.

 

باتری موبایل سالم چه ویژگی هایی دارد؟

چگونه از سلامت باتری موبایل خود اطمینان پیدا کنیم؟

 

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، عملکرد باتری موبایل تابع سلامت باتری آن است. بی شک باتری های آسیب دیده موجب ایجاد اختلال در عملکرد گوشی شده و دردسرهایی را برای کاربران رقم می زنند. به منظور کسب اطمینان از سلامت باتری موبایل می توان روش های زیر را مورد استفاده قرار داد.

 

– سلامت باتری موبایل را با دستگاه تست باتری بسنجید

 

یکی از سریع ترین روش هایی که به کاربران اطمینان می دهد باتری موبایل سالم است، استفاده از دستگاه های تست باتری می باشد. اگر به چنین دستگاهی دسترسی ندارید، به فروشندگان باتری های موبایل مراجعه و از آن ها بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند.

 

– بازی سنگین نصب کنید

 

نصب و انجام بازی های سنگین یکی از مهم ترین روش های تشخیص میزان سلامت باتری موبایل است. بدین منظور می توانید یک بازی سنگین و با گرافیک را بر روی تلفن همراه خود نصب و اجرا نمایید. در صورت سالم بودن باتری شارژ آن به صورت یک درصد یک درصد کاهش می یابد. اما اگر باتری موبایل سالم نباشد، شارژ به طور ناگهانی تخلیه می گردد. حتی گاهی برخی از کاربران خبر از خاموش شدن گوشی هایشان در این حالت می دهند، این دسته از کاربران باید هرچه سریع تر نسبت به تعویض باتری خود اقدام کنند.

 

– باتری را در حالت شارژ تست کنید

 

کار با گوشی در حال شارژ یکی از روش های تست سلامت باتری موبایل می باشد. باتری های سالم در چنین وضعیتی به خوبی کار کرده و اختلالی در عملکرد گوشی ایجاد نمی کنند. این در حالی است که باتری های ناسالم زمینه ای را فراهم می سازند که باتری نتواند به درخواست شما پاسخ دهد. در این حالت برنامه ها به طور خود به خودی بسته شده و یا عدم توانایی باتری در تامین مقدار انرژی مورد نیاز قطعات گوشی موجب هنگ کردن آن می شود.

باتری موبایل سالم چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های یک باتری موبایل سالم

 

باتری های خوب زمینه عملکرد قابل قبول گوشی موبایل را فراهم می سازند. بی شک سلامت کامل باتری موبایل نمایش بهترین کارایی گوشی برای کاربران را در پی خواهد داشت. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که یک باتری سالم از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

یکی از مهم ترین ویژگی های باتری سالم، کارکرد درست گوشی موبایل است. این دسته از باتری ها برای مدت زمانی طولانی شارژ را نگه داشته و مدت زمان شارژ کامل آن ها چندان زیاد نیست. گوشی های دارای باتری سالم به صورت خود به خود خاموش نشده و در اثر استفاده داغ نمی شوند. گفتنی است که سرعت بارگذاری اطلاعات در گوشی های برخوردار از باتری موبایل سالم قابل قبول می باشد.

 

چه راه هایی برای سالم ماندن باتری موبایل وجود دارد؟

 

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که باتری موبایلتان در سلامت کامل به سر می برد، ما به شما پیشنهاد می کنیم که با استفاده از روش های خاص از آن محافظت نموده و بدین ترتیب از شر هزینه های سرسام آوری باتری در امان بمانید. روش های گوناگونی بدین منظور وجود دارد. استفاده از شارژر اصلی به منظور شارژ نمودن باتری، عدم استفاده از گوشی در حین اتصال به منبع شارژ، رعایت اصول شارژ، عدم قراردهی گوشی در مکان های گرم، ریکاوری هفتگی گوشی، کالیبره کردن باتری به صورت ماهانه و… نمونه هایی از روش های نجات باتری از خرابی می باشد.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *