دانستنی های فنی و کاربردی

باورهای غلط درمورد باتری موبایل

باورهای غلط درمورد باتری موبایل

باورهای غلط درمورد باتری موبایل

 

باتری موبایل مورد استفاده در تلفن های همراه هوشمند امروزی غالبا از نوع لیتیوم یونی می باشد. باتری های لیتیوم یونی بهترین نوع باتری هایی هستند که در دنیای امروز مورد استفاده قرار می گیرند. در اذامه با مقاله باورهای غلط درمورد باتری موبایل با ما همراه باشید.

یکی ازاصلی ترین مزایای باتری موبایل لیتیوم یونی قابلیت شارژ شدن آن ها در چندین هزار سیکل مختلف می باشد. همچنین این باتری ها گزینه ای مناسب به منظور استفاده طولانی مدت هستند.

جالب است بدانید که کاربران بسیاری اطلاعاتی را ارائه می دهند که عمدتا غلط بوده و ریشه علمی ندارند. به عنوان مثال بسیاری از کاربران هنوز هم به شارژ اولیه اعتقاد دارند و هنگام خرید تلفن همراه آن را به مدت 8 ساعت به شارژر وصل می کنند. این باور غلط و البته رایج که بسیاری از کاربران را به خود درگیر کرده است، مربوط به زمان های گذشته بوده و اثرات آن هنوز هم پابرجا است.

 

باورهای غلط درمورد باتری موبایل

اشتباهات رایج مخرب باتری موبایل

 

  • اتصال طولانی مدت تلفن همراه به شارژر موجب انفجار آن می گردد.

 

جالب و لازم است بدانید که اتصال طولانی مدت گوشی موبایل به شارژر موجبات انفجار و احتراق آن را تشدید نمی کند! بسیاری از کاربران بر این باورند که شارژ طولانی مدت باتری موبایل و رسیدن آن صد درصد می تواند باعث انفجار باتری موبایل و آتش گرفتن گوشی شود. اما این تنها یک تصور آن هم از نوع اشتباه می باشد.

لازم به ذکر است هنگامی که باتری موبایل شما به طور کامل شارژ می شود، مدارهای محافظتی درون آن فعال شده و به طور خودکار از ورود شارژ بیشتر به گوشی جلوگیری می کند. یعنی هنگامی که باتری موبایل به طور صد درصد شارژ می شود، عملا هیچ گونه انرژی به باتری وارد نخواهد شد. به همین دلیل به جرات می توان گفت که اگر تلفن همراهتان را برای مدت زمانی طولانی به شارژر متصل کنید، امکان ندارد شاهد انفجار آن باشید.

شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که اگر شارژ بلند مدت موجب انفجار باتری موبایل نمی شود، پس گوشی هایی نظیر گلکسی نوت 7 چرا منفجر شدند؟
لازم به ذکر است که این اتفاق به دلیل وجود اشتباه در طراحی محصول و باتری موجود در ساختار این دسته از تلفن های همراه رخ داده است. استفاده از شارژرهای نامرغوب و کپی یکی دیگر از دلایل انفجار آن ها عنوان شده است.

 

  • شبکه 4G نیازمند شارژ بیشتری است.

 

یکی دیگر از رایج ترین اشتباهاتی که در مورد باتری موبایل وجود دارد، این است که اگر تلفن همراه به شبکه 4G متصل گردد، نسبت به شبکه های 2G و 3G نیازمند صرف انرژی بیشتری است و از همین رو شارژ بیشتری نیاز دارد. همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، این باور اشتباه می باشد. این یک واقعیت است که اتصال تلفن همراه به دیتا و اینترنت موجب افزایش مصرف شارژ می گردد. اما نوع شبکه مصرفی تاثیری در این موضوع ندارد.

 

  • بلوتوث و وای فای تاثیر بسیاری بر شارژ مصرفی باتری موبایل دارند.

 

بسیاری از کاربران بر این باورند که دو قابلیت بلوتوث و وای فای به طور قابل توجهی مصرف شارژ باتری موبایل را تحت تاثیر قرار می دهند. در صورتی که دو قابلیت مذکور فعال باشند، شارژ باتری موبایل تغییر زیادی نمی کند. این باور اشتباه نیز بسیار رایج شده است و افراد همواره از روشن کردن بلوتوث و وای فای خود هراس دارند. اما این تصور کاملا اشتباه است.

 

  • به کارگیری شارژر گوشی های دیگر موجب خرابی باتری موبایل می گردد.

 

گروه زیادی از کاربران در صورت عدم دسترسی به شارژر اورجینال باتری موبایل خود را با استفاده از شارژر گوشی های دیگر شارژ می کنند. این باور اگر چه به طور کامل غلط نیست و امکان شارژ باتری موبایل با به کارگیری هر شارژ مشابه دیگری امکان پذیر است، اما این موضوع در بلند مدت آثار بسیار مخربی بر باتری موبایل خواهد داشت.

در صورتی که شارژر مورد استفاده خروجی بیشتری داشته باشد، باتری موبایل سریع تر شارژ می شود، اما این مسئله در دراز مدت موجب افت کیفیت و شارژدهی خواهد داشت. این کار سبب تحلیل انرژی نیز خواهد شد.

استفاده از شارژرهای غیر اورجینال حتی ممکن است موجب بروز حوادثی بسیار ناگوار همچون انفجار باتری موبایل شود. بنابراین توصیه می شود که تا حد توان از شارژرهای اصل و اورجینال تلفن همراه استفاده کرده و از به کارگیری شارژر سایر گوشی ها بپرهیزید.

 

باورهای غلط درمورد باتری موبایل

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *