دانستنی های فنی و کاربردی

با شوک دادن به باتری موبایل آن را به زندگی برگردانید!

با شوک دادن به باتری موبایل آن را به زندگی برگردانید!

به وقت خواب باتری موبایل!

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که باتری ها نیز همچون انسان ها گاهی اوقات به کما می روند. چنین حالتی معمولا زمانی رخ می دهد که کاربران آنگونه که باید به مراقبت از باتری ها نمی پردازند. شوک دادن به باتری موبایل یکی از اثرگذارترین کارهایی است که می توان به باتری موبایل عمری دوباره ببخشد. در ادامه مقاله شوک دادن به باتری موبایل با ما همراه باشید.

بی شک شما هم پس از گذشت مدتی از خرید باتری موبایل خود به این نتیجه رسیده اید که عملکرد باتری همچون روزهای اول نبوده و با کاهش قابل توجهی رو به رو شده است. این موضوع اگر چه تلخ است، اما واقعیتی اجتناب ناپذیر است که دیر یا زود همه ما را ه خود درگیر می کند.

کاهش ماندگاری باتری موبایل به دلایل مختلفی روی می دهد که یکی از مهم ترین آن ها دشارژه شدن باتری و یا به اصطلاح فنی خواب رفتن آن می باشد. در صورت رویارویی با یک باتری با چنین ویژگی هایی دو حالت ممکن است پیش آمده باشد. در حالت نخست باتری مورد نظر خراب شده و باید با یک باتری جدید جایگزین شود. اما حالت دوم حاکی از خواب رفتگی باتری موبایل می باشد. بدین ترتیب کاربر نیازی به صرف هزینه های هنگفت خرید باتری جدید نداشته و کافی است باتری موجود را از خواب بیدار کنید!

 

با شوک دادن به باتری موبایل آن را به زندگی برگردانید!

 

درست مراقبت نکنید، به کما می رود!

 

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، باتری موبایل نیز همچون یک انسان در اثر کوتاهی و عدم مراقبت ممکن است به کما برود. همان گونه که یک فرد به کما رفته برای بازگشت به زندگی نیازمند وارد کردن شوک است، باتری نیز برای احیا و بازگشت دوباره به زندگی به شوک احتیاج دارد.

 

شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که اصلی ترین دلیل خواب رفتن باتری ها چیست؟

 

جالب و در عین حال لازم است بدانید که دلیل اصلی به کما رفتن باتری موبایل عدم استفاده طولانی مدت از آن می باشد. اگر تلفن همراه خود را برای یک تا دو هفته خاموش نموده و سراغی از آن نگیرید، باتری با خیال راحت به خواب رفته و دیگر کار نمی کند. بنابراین همواره سعی کنید از خاموش کردن طولانی مدت باتری موبایل خود پرهیز نموده و بدین ترتیب مانع به کما رفتن آن شوید.

شوک بدهید، بیدار می شود!

 

لازم به ذکر است که خاموش نمودن طولانی مدت تلفن همراه حتما با به خواب رفتن باتری موجود در ساختار آن مساوی نیست. گاهی ممکن است شما گوشی خود را بع مدت یک ماه خاموش کنید، اما پس از روشن کردن خبری از خواب رفتن باتری آن نباشد. اما در صورتی که عملکرد باتری عادی نباشد، باید خواب را از سر آن بپرانید!

گفتنی است که با استفاده از سه روش مختلف می توان به باتری ها شوک وارد کرده و آن ها را به زندگی بازگرداند. مراجعه به یک متخصص، شوک برقی و شوک دستی سه روش موجود در این زمینه می باشند.

در صورت مراجعه به متخصص و به کارگیری ابزارهای مخصوص برای ورود شوک به باتری موبایل باید بدانید که بهترین روش را انتخاب کرده اید. این روش به احتمال زیاد حیاتی مجدد به باتری شما خواهد بخشید.

 

شوک دادن به باتری موبایل لیتیوم یونی

 

شوک برقی یکی دیگر از روش های متداول و در عین حال خطرناک در این زمینه می باشد. این دسته از شوک ها نیز به احتمال فراوان باعث بازگشت باتری لیتیوم یونی به کما رفته به زندگی می گردند.

روش سوم که از آن تحت عنوان روش دستی یاد می شود، شامل شارژ و دشارژ باتری موبایل می باشد. دکتر باتری هماره به کاربران توصیه می کند که هر یک ماه یک بار نسبت به ریکاوری باتری موبایل خود اقدام نمایند. در صورتی که باتری تبلت و یا موبایل شما توانایی نگهداری درست و بلند مدت شارژ را ندارد، به احتمال زیاد یک ریکاوری می تواند برای آن زندگی بخش باشد. برای این کار کافی است شارژ موجود در باتری موبایل مورد نظر را به طور کامل خالی نمایید تا تلفن همراه خاموش شود. سپس آن را به مدت 48 ساعت به منبع شارژ وصل نمایید. انجام این روش نیز به احتمال فراوان احیای باتری شما را در پی خواهد داشت.

در صورتی که با به کارگیری روش های فوق موفق به راه اندازی مجدد باتری خود نشدید، می توان گفت که باتری شما خراب بوده و نیازمند تعویض می باشد.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

4 نظر در “با شوک دادن به باتری موبایل آن را به زندگی برگردانید!

  1. smohsenjafari گفت:

    چه جالب نمیدونستم میشه با شوک باطری رو ریکاوری کرد آیا باطری که باد کرده رو از این طریق (شوک دستی و برقی) میتوان بازیابی کرد؟

    1. محمدرضا گفت:

      خیر قربان باتری باد کرده رو نمییشه

  2. سما گفت:

    سلام دکتر
    امروز بعد پنج ماه خواستم گوشیمو روشن کنم اما…
    فقط لوگوسامسونگ رو نشون میده و بعدچند لحظه صفحه تاریک میشه و دوباره لوگو میاد و همینطور ادامه داره
    گوشی رو به برق وصل کردم باتری شارژ میشه تقریبا 20 درصد شارژداره ولی بازم کار نمیکنه
    چیکار کنم دکتر:(

    1. محمدرضا گفت:

      سلام وقتتون بخیر. به متخصص فنی گوشیتون رو نشون بدید. تشخیص مشکل گوشی به این طریق میسر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *