دانستنی های فنی و کاربردی

با ویژگی های باتری موبایل بیشتر آشنا شوید

با ویژگی های باتری موبایل بیشتر آشنا شوید

ویژگی های باتری موبایل

 

بدون شک اگر از شما بپرسند که باتری موبایل چیست؟ پاسخ خواهید داد که باتری منبع تغذیه ای است که با فراهم نمودن جریان و ولتاژ مورد نیاز تلفن همراه موجب روشن شدن آن می شود. حال اگر در مورد چیستی جریان و ولتاژ بپرسند، چه پاسخی خواهید داد؟!

در ادامه با دکتر باتری همراه شوید تا شما را با مفهوم پیشرفته جریان و ولتاژ به عنوان دو ویژگی مهم باتری موبایل آشنا کند.

ولتاژ تولید شده توسط باتری موبایل به نوع باتری بستگی داشته و غالبا بین 6/3 تا 1/4 ولت می باشد. جریان نیز یکی دیگر از خصوصیات باتری ها است که عموما بر حسب میلی آمپر ساعت بیان شده و نشان دهنده ظرفیت باتری موبایل است. جریان نیز عمدتا تابع نوع باتری و میزان درخواست گوشی ها بوده و در بازه ای بین 600 تا 4400 میلی آمپر ساعت قرار می گیرد. با در اختیار داشتن جریان باتری ها امکان محاسبه مدت زمان نگهداری شارژ، کارکرد باتری و میزان جریان دهی آن بر حسب ساعت میسر می باشد.

جنس باتری موبایل به طور معمول از نیکل و یا لیتیوم است. باتری های نیکل کادمیومی، نیکل متال، لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر نمونه هایی از انواع باتری موبایل هستند. لازم به ذکر است که امروزه استفاده از باتری های نیکلی منسوخ گشته و باتری مورد استفاده در ساختار غالب تلفن های همراه امروزی از نوع لیتیوم یونی می باشد. گفتنی است که باتری موبایل لیتیوم یونی در مقایسه با سایر باتری ها در برابر دما و ضربه مقاومت چشمگیری از خود به نمایش گذاشته و بسیار شکل پذیر می باشد.

 

با ویژگی های باتری موبایل بیشتر آشنا شوید

ساختار کلی باتری موبایل

 

آشتایی با ویژگی های باتری موبایل:

ساختار کلی باتری ها به گونه ای است که قادرند انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و بدین ترتیب با ایجاد جریان زمینه روشن شدن دستگاه را فراهم سازند. باتری ها غالبا از قرارگیری دو الکترود گوناگون که یکی آند و دیگری کاتد می باشد، تشکیل می شوند. گفتنی است که الکترود مثبت که آند نیز نامیده می شود، تابع یک ترکیب لیتیوم دار است. در هنگام انجام فرآیند شارژ نیز لیتیومی که در ساختار الکترود مثبت وجود دارد، تبدیل به یون لیتیوم گشته و در میان لایه های الکترولیت ذخیره می گردد. گفتنی است که انجام این پروسه نیازمند صرف انرژی الکتریکی می باشد.

تخلیه شارژ که از آن با نام دشارژ نیز یاد می شود، دقیقا عکس فرآیند فوق الذکر می باشد. به عبارت دیگر در فرآیند تخلیه شارژ واکنش شیمیایی یون های لیتیوم موجود میان الکترودها شرایطی را مهیا می سازند که انرژی الکتریکی آزاد گردد.

 

مقایسه باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری

 

همان گونه که پیشتر نیز اشاره کردیم، امروزه استفاده از باتری های نیکلی منسوخ شده و غالبا باتری موبایل لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری مورد استفاده قرار می گیرد. لازم است بدانید که باتری های لیتیوم یونی در مقایسه با نوع لیتیوم پلیمری ماندگاری و عمری طولانی تر دارند. اما اگر به دنبال امنیت هستید، ما باتری های لیتیوم پلیمری را به شما پیشنهاد می کنیم.

جالب است بدانید که باتری های لیتیوم پلیمری در اثر مجاورت با گرما متورم می شوند، اما احتمال انفجار و احتراق آن ها در اثر این مجاورت بسیار پایین است. این در حالی است که باتری های لیتیوم پلیمری در اثر ورود ضربه و یا مجاورت با گرما سریعا منفجر می شوند.

یکی دیگر از تفاوت های بارز میان این دو نوع باتری موبایل سیکل شارژ و دشارژ آن ها است. باتری های لیتیوم یونی پس از 500 سیکل و باتری های لیتیوم پلیمری پس از 300 سیکل شارژ و دشارژ بین 10 الی 20 درصد ظرفیت اولیه خود را از دست می دهند.

باتری های لیتیوم یونی بهترین نوع باتری های قابل شارژی هستند که امروزه در اکثر تلفن های همراه مورد استفاده قرار می گیرند. تخلیه شارژ در این نوع باتری موبایل از طریق حرکت یون های لیتیوم از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت صورت می پذیرد. عکس روند مذکور موجب تخلیه شارژ باتری موبایل می گردد.

 

دکتر باتری؛ ارائه دهنده باتری گوشی اورجینال و با کیفیت

 

دکتر باتری یکی از بزرگ ترین و معتبرترین فروشگاه های اینترنتی باتری موبایل است که مفتخر است باتری های اصل و با کیفیت را در اختیار مشتریان قرار دهد. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید باتری با کیفیت و مرغوب دارید، دکتر باتری را به عنوان یک پیشنهاد طلایی از جانب ما پذیرا باشید.

 

راهکارهای تشخیص باتری موبایل سامسونگ اصل از نوع تقلبی آن

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *