دانستنی های فنی و کاربردی

روی نبض دیجیتال، در حوزه باتری موبایل!

روی نبض دیجیتال، در حوزه باتری موبایل!

اطلاعات جالب و کاربردی در رابطه با باتری موبایل

 

یکی از اصلی ترین قطعات سخت افزاری گوشی های موبایل که در حکم قلب این ابزارهای کاربردی و پر طرفدار امروزی است، باتری موبایل می باشد. خروج باتری از تلفن همراه به منزله جداسازی قلب آن است. بدین ترتیب با خروج باتری نبض این ابزار دیجیتالی از کار ایستاده و غیر فعال می گردد!

بنابراین می توان نتیجه گرفت که باتری ها تامین کنندگان انرژی مورد نیاز دستگاه برای انجام عملکردهایی نظیر برقراری تماس، تصویر برداری و… هستند. همین امر موجب شده است که تمام اجزای سخت افزاری عملکرد و کارایی خود را مدیون باتری ها باشند. آیا تا به حال به اهمیت باتری موبایل اندیشیده اید؟ آیا می دانید با رعایت برخی نکات می توانید عمر قلب تپنده تلفن های همراه را تا حد زیادی افزایش دهید؟ برای دانستن مطالب و نکات بیشتر با دکتر باتری همراه شوید!

– فول شارژ شدن باتری موبایل امری ضروری نیست!

 

سالیان طولانی است که باوری غلط مبنی بر ضروری بودن فول شارژ شدن باتری موبایل آسایش را از کاربران تلفن های همراه گرفته است. این دسته از افراد به اشتباه معتقدند هنگام اتصال گوشی به شارژر حتما باید تا فول شارژ شدن باتری صبر نموده و سپس شارژر را جدا نمایند. پس حق جداسازی شارژر از گوشی را حتی زمانی که به آن نیاز مبرم داشته باشند، ندارند. چرا که به اعتقاد آنان باتری موبایل در صورت عدم شارژ کامل آسیب جدی می بیند!

این باور غلط را کنار بگذارید و بدانید که کیفیت و یا عدم کیفیت عملکرد باتری موبایل ربطی به فول شارژ شدن و یا نشدن آن ندارد. دکتر باتری به شما توصیه می کند هر زمان که لازم شد، گوشی خود را به شارژر وصل نموده و هرگاه آن را احتیاج داشتید، بدون هیچ گونه نگرانی و استرسی از شارژر جدا نمایید.

البته کاربران در این میان بی تقصیر هستند. چرا که باتری های نیکل کادمیومی قدیمی اصلی ترین علت ایجاد این باور غلط در میان مردم می باشند. حساس بودن این دسته از باتری ها در مقابل عدم شارژ کامل و جداسازی زود هنگام آن ها از شارژر که زمینه کاهش عمر مفید آن ها را فراهم می نمود، این استرس را به کاربران امروزی القا کرد. اما باتری های لیتیومی مورد استفاده در گوشی های کنونی این محدودیت را ندارند. پس نگران طول عمر باتری موبایل خود نباشید!

 

روی نبض دیجیتال، در حوزه باتری موبایل!

– شارژ طولانی مدت باتری موبایل آسیبی به آن نمی زند!

 

آیا تاکنون پیش آمده که شب هنگام شارژ باتری تلفن همراهتان تمام شده اما از این که تا صبح آن را به شارژر متصل کنید، نگران باشید؟! بسیاری از کاربران دیگر هم همین نگرانی شما را بارها و بارها تجربه کرده اند، بدون آن که بدانند این باور نیز از جمله باورهای غلطی است که در میان مردم گسترش یافته است.

بسیاری از افراد بر این باورند که اتصال طولانی مدت تلفن همراه به شارژر و عدم جداسازی آن پس از رسیدن به مرحله فول شارژ می تواند آسیب های جبران ناپذیری به باتری موبایل زده و عمر مفید آن را تا حد بسیار چشمگیری بکاهد. جالب است بدانید که گوشی های امروزی بسیار هوشمندتر از این حرف ها بوده و طراحی آن ها به صورتی انجام شده است که در برابر این دسته از مسائل حساسیت نشان نمی دهند.

دکتر باتری به شما پیشنهاد می دهد که با خیالی آسوده گوشی تلفن همراه خود را برای مدت طولانی به شارژر متصل کرده و بدانید که تلفن شما تا زمان دستیابی به شارژ 100 درصد به دریافت انرژی از شارژر پرداخته و پس از آن به صورت خودکار این عمل را قطع می نماید.

 

روی نبض دیجیتال، در حوزه باتری موبایل!

– استفاده از شارژرهای اورجینال اجباری نیست!

 

توجه داشته باشید که استفاده از شارژرهای بی کیفیت به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اما این جمله بدان معنی نیست که شما مجبور به استفاده از شارژرهای اصلی و اورجینال هستید. دکتر باتری معتقد است که شما می توانید شارژرهای استاندارد طراحی شده توسط برندهای دیگر را به جای شارژرهای اورجینالی که به دلایل گوناگون نظیر خراب شدن اکنون در دسترس شما نیستند، مورد استفاده قرار دهید.

خوب است بدانید که استفاده از این نوع شارژرها موجب آسیب رساندن به باتری موبایل نشده و به کارگیری هر شارژری که مناسب بوده و مشکلات سخت افزاری نداشته باشد، می تواند کار شما را بدون ایجاد دردسرها و عواقب بعدی راه بیندازد.

دکتر باتری به عنوان یک نکته مهم به منظور کارایی درست شارژرهای ثانویه به شما توصیه می کند که مشخصات این دسته از شارژرها را با ویژگی های شارژر اورجینال تطابق داده و در صورت مشابهت ویژگی هایی همچون جریان خروجی آن ها را بدون نگرانی مورد استفاده قرار دهید. در صورت بیشتر بودن جریان خروجی شارژر ثانویه در مقایسه با شارژر اورجینال باز هم نیازی به نگرانی از مورد استفاده قرار دادن آن نیست. این امر نه تنها آسیبی به باتری موبایل نمی زند، بلکه زمینه شارژ سریع تر آن را فراهم می سازد.

 

روی نبض دیجیتال، در حوزه باتری موبایل!

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *