دانستنی های فنی و کاربردی

علائم خرابی باتری موبایل را از زبان دکتر باتری بشنوید!

علائم خرابی باتری موبایل را از زبان دکتر باتری بشنوید!

علائم خرابی باتری موبایل را از زبان دکتر باتری بشنوید!

 

اگر چه خرابی های باتری موبایل به مرور زمان مشخص می شود و تشخیص این خرابی ها نیازمند تخصص خاصی نیست، اما دکتر باتری قصد دارد در این مقاله اصلی ترین علائم و نشانه های باتری موبایل خراب را برای شما شرح دهد. به منظور آشنایی با رایج ترین نشانه های موجود در زمینه خرابی باتری های موبایل تا پایان با دکتر باتری همراه باشید!

همان گونه که می دانید یکی از جدایی ناپذیرترین بخش های زندگی انسان امروزی تلفن های همراه هوشمندی است که وابستگی به آن هر ساعت و هر دقیقه بیشتر می شود. بی شک برایتان پیش آمده است که شارژ گوشی موبایلتان تمام شده و به شارژر نیز دسترسی ندارید و این لحظه ای است که برای همه ما آزار دهنده و غیر قابل تحمل است.

چرا با گذشت چند دقیقه از شارژ کامل باتری موبایل، بیش از نیمی از آن و یا حتی به صورت کامل خالی شده است؟!

چشمانتان را ببندید و تصور کنید در جایی قرار دارید که شدیدا نیازمند تلفن همراهتان هستید. اما با دیدن باتری خالی آن استرس تمام وجودتان را فرا می گیرد. شاید با خودتان فکر کنید که چرا با گذشت چند دقیقه از شارژ کامل باتری موبایل، بیش از نیمی از آن و یا حتی به صورت کامل خالی شده است؟! باتری های خراب قادرند تمام پیش بینی های شما را در عرض چند دقیقه کوتاه به باد بدهند و اضطراب را به جانتان بیندازند!

غصه نخورید، خراب شدن باتری ها امری کاملا طبیعی است و غصه خوردن و حتی حرص خوردن شما کاری از پیش نخواهد برد. چرا که باتری ها چشم ندارند و نگرانی های شما را نمی بینند! فارغ از تمام شوخی ها و استرس ها، لازم است بدانید که یکی از اصلی ترین ویژگی های باتری موبایل ماهیت مصرفی بودن آن است. همین امر موجب شده است که همه آن ها طول عمری تقریبا معین داشته و پس از مدتی همراهی با شما و ایجاد حس وابستگی مجبور به ترک شما باشند. اما نگران نباشید، چرا که با صرف هزینه ای نه چندان زیاد و البته نه چندان کم می توانید باتری جدیدی خریداری کرده و این بار در حفظ سلامت آن بکوشید تا همچون باتری قبلی ناچار به ترک اجباری شما نگردد!

 

علائم خرابی باتری موبایل را از زبان دکتر باتری بشنوید!

 

علائمی که نشان می دهد حال باتری موبایل شما رو به راه نیست!

– رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون!

 

اگر کمی دقت به خرج داده و با چشم های باز بنگرید، متوجه خواهید شد که برخی نشانه های خرابی باتری موبایل با چشم قابل رویت است. متورم شدن باتری موبایل یکی از این علائم است. اگر نسبت به باد کردن موبایل خود شک کردید، اما مطمئن نبودید، برای تبدیل شک به یقین از آزمایش زیر استفاده کنید. نگران نباشید، چیزی زیادی لازم ندارید. تنها وجود دست ها و باتری موبایلتان کفایت می کند!

باتری موبایل را بر سطحی صاف قرار داده و همچون فرفره های دوران بچگی بچرخانید. از دیدن صحنه چرخیدن باتری موبایل لذت نبرید! چرا که چرخش آن به معنای وجود برجستگی در سطح آن و بدین ترتیب خرابی آن می باشد. اما اگر باتری بر روی سطح ثابت ماند و قادر به چرخش نبود، می توان گفت باتری باد نکرده و احتمالا سالم است. توجه داشته باشید که احتمالا سالم است، نه حتما! زیرا متورم بودن یکی از نشانه های باتری خراب است، نه تنها نشانه آن!

علائم خرابی باتری موبایل را از زبان دکتر باتری بشنوید!

– The mobile set is off!

 

خاموش شدن ناگهانی تلفن همراهتان یکی دیگر از علائم خرابی آن است. گاهی این خاموش شدن ها دائمی شده و شما دیگر هیچ گاه شاهد روشن شدن گوشی موبایلتان با استفاده از باتری مذکور نخواهید بود. در این هنگام تنها یک راه تلخ اما شدنی برای حل مشکل وجود دارد و آن هم دست در جیب کردن و خرید باتری جدید است!

 

علائم خرابی باتری موبایل را از زبان دکتر باتری بشنوید!

– تبدیل گوشی موبایل به تلفن منزل!

 

دقت کرده اید که تلفن های منزلتان تنها تا زمانی کار می کنند که به پریز متصل باشند و پس از آن از ارائه هر گونه خدمت معذورند؟! اگر تلفن همراهتان نیز به این توفیق نه چندان شیرین نائل شد که پس از جدایی از پریز خاموش شده و نتوانست شما را یاری دهد، بدانید که حال و روز چندان خوشی ندارد!

خیالتان راحت باشد که در این حالت تلفن همراه شما سالم است و این باتری موبایل است که سر ناسازگاری برداشته و قادر به ذخیره سازی انرژی الکتریکی نیست. با خرید یک باتری جدید خود را از شر دردسرهای باتری قدیمی خلاص کنید.

 

علائم خرابی باتری موبایل را از زبان دکتر باتری بشنوید!

– 1، 2، 3. خاموش!

 

یکی از غم انگیزترین صحنه هایی که بسیاری از ما به دفعات با آن مواجه شده ایم، خالی شدن سریع و ثانیه ای باتری موبایل به هنگام جداسازی آن از شارژر است. اگر گوشی موبایل خود را شارژ نموده و پس از رسیدن آن به شارژ کامل با شادمانی به جدا کردن آن از شارژر پرداخته و بلافاصله متوجه خالی شدن سریع آن شدید، به فکر خرید یک باتری جدید باشید که این باتری دیگر باتری نخواهد شد!

البته توجه داشته باشید که تمام خالی شدن ها زیر سر خرابی باتری نیست.گاهی بازی های سنگین و برنامه های گوناگون توان کار کردن را از گوشی موبایل می گیرند. اما اگر خالی شدن ها بی دلیل و ناگهانی اتفاق افتاد، همه مشکلات را از چشم باتری ببینید!

علائم خرابی باتری موبایل را از زبان دکتر باتری بشنوید!

– تب شدید!

 

جالب است بدانید که در حالت عادی شارژ و دشارژ باتری ها زمینه ایجاد مقدار کمی گرما در آن ها را ایجاد می نماید. این احتمال ترسناک نیز وجود دارد که سلول های باتری موجب انتشار ترکیبی از الکترولیت های قابل اشتعال شوند. گاهی نیز استفاده های طولانی مدت و سنگین از گوشی موجب تب کردن باتری موبایل می گردد. اما اگر باتری تلفن همراهتان در حالت عادی به سر برده، از جانب شما بی محبتی ندیده و آن را مجبور به انجام کارهای سنگین نکرده اید، اما باز هم به طرز نگران کننده ای داغ است، از دکتر باتری به شما نصیحت که خرید یک باتری موبایل جدید را در اولویت لیست خرید خود قرار دهید!

 

علائم خرابی باتری موبایل را از زبان دکتر باتری بشنوید!

 

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *