دانستنی های فنی و کاربردی

مقایسه باتری موبایل گوشی های پرچمدار

مقایسه باتری موبایل گوشی های پرچمدار

باتری موبایل باتری موبایل گوشی های پرچمدار ، عاملی مهم در محبوبیت یک تلفن همراه

 

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که توجه به آن از مسائل ضروری در حین خرید گوشی های هوشمند می باشد، باتری موبایل است. باتری موبایل با اختلاف فراوان یکی از مهم ترین بخش های گوشی است که به جرات می توان آن را قلب موبایل دانست. همان گونه که می دانید خرید گوشی های هوشمند دارای امکانات سخت افزاری منحصر به فرد بدون یک باتری کارآمد با طول عمر مناسب گزینه ای عاقلانه نبوده و می تواند پشیمانی کاربران را به دنبال داشته باشد.

ظرفیت باتری موبایل یکی از مهم ترین مشخصه های یک تلفن همراه است. علت این امر نیز عدم تمایل افراد به شارژ زود هنگام و مداوم باتری ها می باشد. ضمن این که گاهی افراد در شرایطی قرار می گیرند که به شارژر و پریز دسترسی ندارند. نگرانی تخلیه شارژ باتری موبایل می تواند در چنین موقعیت هایی کلافه کننده باشد. بنابراین لازم است که کاربران با شناخت گوشی های دارای باتری با طول عمر مناسب در زمان خرید گوشی انتخابی درست و راضی کننده انجام دهند.

گوشی های پرچمداری که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت، باتری هایی با ظرفیت و توانایی قابل قبول داشته و نظر و رضایت کاربران بسیاری را جلب کرده اند. به منظور شناخت این غول های پر طرفدار تا پایان مطلب با دکتر باتری همراه باشید.

 

معرفی گوشی های پرچمدار و مقایسه آن ها از نظر باتری موبایل

 

– اپل آیفون XR

 

این دسته از گوشی های ساخت شرکت اپل باتری موبایلی 2942 میلی آمپر ساعتی داشته که در مقایسه با باتری آیفون XS بزرگ تر بوده و نسبت به باتری آیفون XS MAX کوچکتر می باشد. اغلب توان باتری موبایل آیفون XR صرف صفحه نمایش بزرگ OLED آن می گردد. باتری این دسته از گوشی ها به نسبت سایر گوشی های آیفون عملکردی قابل قبول تر و عمری بیشتر داشته و شاید یکی از بزرگترین دلایل محبوبیت آن ها نیز همین باشد.

یکی از شرایط آزار دهنده ای که باتری موبایل اپل آیفون XR برای کاربران ایجاد می کند، مدت زمان طولانی شارژ 3 ساعته آن می باشد که بسیاری از استفاده کنندگان را در زمان هایی که عجله دارند، کلافه می کند.

 

مقایسه باتری موبایل گوشی های پرچمدار

– سامسونگ گلکسی S9 پلاس

 

این دسته از گوشی های ساخت شرکت سامسونگ دارای باتری ای 3500 میلی آمپر ساعتی بوده که در مقایسه با نسل پیشین خود تغییر افزایشی نداشته اند. همان گونه که می دانید همواره بزرگ بودن باتری ها به معنای طولانی بودن عمر و ظرفیت آن ها است. اما شرکت صاحب نام سامسونگ با تولید گوشی های سامسونگ گلکسی S9 پلاس ثابت کرده است که این قانون نانوشته نمی تواند همیشه درست باشد!

در مورد باتری موبایل سامسونگ گلکسی S9 پلاس لازم است بدانید که این باتری ها توانایی شارژ 37 درصدی در مدت زمان 30 دقیقه ای را دارا می باشند. این در حالی است که گوشی های آیفون XR در مدت زمانی مشابه تا 20 درصد شارژ می شوند.

 

مقایسه باتری موبایل گوشی های پرچمدار

– هواوی میت 20 پرو

 

این دسته از گوشی ها در ساختار خود یک باتری موبایل 4200 میلی آمپر ساعتی دارند که از فناوری شارژ سریع 40 واتی نیز برخوردار می باشد. لازم به ذکر است که باتری موجود در ساختار این گوشی ها به دلیل دریافت ولتاژ بالا در حین شارژ سریع، تا حدودی گرم می شود.

جالب است بدانید که این دسته از باتری ها قادرند با به کارگیری قابلیت شارژ سریع در 30 دقیقه 74 درصد کل حجم باتری و در 40 دقیقه 90 درصد شارژ گردند. جالب تر این که گوشی های چندان زیادی با این قابلیت وجود ندارند و می توان گفت که هواوی میت 20 پرو یکی از غول های بزرگ این زمینه محسوب می شود. به یاد داشته باشید که دستیابی به این سرعت شارژ باتری موبایل در گوشی مذکور در گرو استفاده از شارژر و کابل مخصوص می باشد.

 

مقایسه باتری موبایل گوشی های پرچمدار

– سونی Xperia XZ3

 

این دسته از گوشی های ساخت شرکت سونی به دلیل دارا بودن ضخامت زیاد فضای قابل توجهی را به منظور افزایش ظرفیت باتری در اختیار گوشی قرار می دهند. باتری موبایل استفاده شده در ساختار این گوشی ها دارای ظرفیتی 3300 میلی آمپر ساعتی بوده که در مقایسه با گوشی Xperia XZ2 بیشتر است.

شاید با کمی تامل به این نتیجه برسید که ظرفیت این دسته از گوشی های تلفن همراه به نسبت دیگر گوشی های پرچم دار کم بوده و گوشی های فراوانی یافت می شوند که با دارا بودن ظرفیتی بسیار چشمگیر تر می توانند در این رده قرار بگیرند. اما لازم به ذکر است که این نوع گوشی های سونی به راحتی یک روز بدون نیاز به شارژ مجدد دوام آورده و شما را به دردسر جستجوی شارژر و پریز نخواهند انداخت. بنابراین مستحق قرارگیری در میان غول های نامدار هستند!

گفتنی است که این دسته از گوشی های ساخت شرکت سونی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نکرده و به منظور دستیابی به شارژ کامل نیازمند زمانی 2 ساعت و 50 دقیقه ای هستند.

 

مقایسه باتری موبایل گوشی های پرچمدار

نتیجه نهایی باتری موبایل گوشی های پرچمدار را از دکتر باتری بشنوید!

 

نتایج تحقیقات و آزمایشات انجام شده در زمینه دوام باتری موبایل استفاده شده در ساختار گوشی های هوشمند و پرچم دار فوق الذکر که با محاسبه زمان دقیق مکالمه اینترنتی با استفاده از اینترنت 3G، وبگردی و تماشای فیلم به دست آمده، حاکی از آن است که گوشی های هواوی میت 20 پرو در مقایسه با سایر گوشی ها عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته و دوام بیشتری دارند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که آیفون XR در هیچ کدام از بخش های این آزمایشات موفقیت چشمگیری کسب نکرده، اما می توان گفت به نسبت ظرفیت پایین باتری، تا حدودی قابل قبول ظاهر شده است.

 

مقایسه باتری موبایل گوشی های پرچمدار

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *