دانستنی های فنی و کاربردی

مقایسه عمر باتری موبایل موجود در ساختار گوشی های گوناگون و سرعت شارژ آن ها

مقایسه عمر باتری موبایل موجود در ساختار گوشی های گوناگون و سرعت شارژ آن ها

مقایسه عمر باتری موبایل موجود در ساختار گوشی های گوناگون و سرعت شارژ آن ها

 

باتری موبایل، قلب موبایل است!

 

عمر باتری موبایل ؛ یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های سخت افزاری تلفن های همراه که برخی آن را قلب موبایل می نامند، باتری موبایل است. شرکت های سازنده گوشی ها همواره بخش عظیمی از توجه خود را بر روی ساخت باتری موبایل متمرکز نموده و همواره در تلاش هستند که ظرفیت و سرعت شارژ باتری موبایل را افزایش دهند. همین امر موجب ایجاد رقابتی شدید در میان سازندگان شده است.

همان گونه که می دانید از جمله مهم ترین مقوله هایی که در هنگام خرید باتری موبایل مورد توجه قرار می گیرد، عمر باتری و نیز سرعت شارژ آن است. باتری های موبایل را در سه نوع باتری های لیتیوم پلیمری، باتری های لیتیوم یونی و نیز باتری های نیکل کادمیومی دسته بندی می کنند. باتری های نیکل کادمیومی که نخستین نسل باتری های تولید شده محسوب می شوند، نیازمند 12 ساعت شارژ اولیه بودند. این موضوع سبب شد که کاربران به اشتباه بیندیشند که سایر انواع باتری نیز به این زمان شارژ اولیه احتیاج دارند.

در ادامه با دکتر باتری به عنوان یکی از معتبرترین فعالان حوزه باتری موبایل همراه خواهیم شد تا عملکرد گوشی های گوناگون بر اساس معیار عمر باتری را با یکدیگر مقایسه نماید.

 

مقایسه عمر باتری موبایل موجود در ساختار گوشی های گوناگون و سرعت شارژ آن ها

مقایسه عملکرد گوشی های مختلف بر اساس معیار عمر باتری

 

– هواوی میت 20

 

این گوشی ساخت شرکت بزرگ هواوی با برخورداری از نمایشگر 7.2 اینچی ثابت کرده است که نیازمند یک منبع انرژی با ظرفیت بالا می باشد. به همین دلیل سازندگان با استفاده از باتری موبایل 5000 میلی آمپر ساعتی در ساختار آن زمینه ای را فراهم آورده اند که کاربران بتوانند با خیالی آسوده 15 ساعت مداوم را به گشت و گذار در وب بپردازند. شارژر این گوشی 22.5 ولتی بوده و می تواند در زمان 100 دقیقه آن را به طور کامل شارژ نماید.

– آیفون XR

 

جالب است بدانید که که ظرفیت باتری مورد استفاده در ساخت این گوشی 2942 میلی آمپر ساعت می باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که عمر باتری تابع عوامل گوناگونی بوده و تنها ظرفیت باتری نیست که آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

بهینه سازی های سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته در عین کیفیت بسیار بالای تکنولوژی های مورد استفاده زمینه ای را فراهم ساخته اند که عمر باتری موبایل آیفون XR زبانزد خاص و عام باشد.

– شیائومی POCO F1

 

این گوشی ساخت شرکت بزرگ شیائومی با دارا بودن باتری موبایل با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت امکان تماشای ویدئو 25 ساعته را برای کاربران مهیا می سازد. اما متاسفانه سرعت شارژ این باتری کمتر از حد انتظار است. لازم به ذکر است که باتری گوشی مذکور با به کارگیری سرعت شارژ 18 واتی نیازمند زمانی دو ساعته برای پر شدن می باشد.

– One Plus 6T

 

گوشی فوق الذکر با برخورداری از طول عمری 9 ساعت و 52 دقیقه ای یکی از گوشی هایی است که از فناوری شارژ سریع Dash Charge پشتیبانی می کند. گفتنی است که باتری موبایل مورد استفاده در ساختار این گوشی پس از گذشت 80 دقیقه به طور کامل شارژ می گردد.

– آیفون XS Max

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که دو سلول باتری به شکل ال مانند در درون گوشی مذکور در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. ظرفیت باتری این گوشی 3179 میلی آمپر ساعت و مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل توسط آن 3 ساعت و نیم می باشد که زمانی به نسبت طولانی است.

– گلکسی Note 9

 

گلکسی Note 9 از گوشی های سری گلکسی ساخت شرکت سامسونگ دارای باتری موبایل 4000 میلی آمپر ساعتی بوده و در مدت زمان یک ساعت و 49 دقیقه به طور کامل شارژ می گردد. باتری موجود در ساختار گوشی مذکور طول عمری 8 ساعت و 56 دقیقه ای دارد که به عقیده برخی کاربران برای یک گوشی در این رده قابل قبول می باشد.

 

مقایسه عمر باتری موبایل موجود در ساختار گوشی های گوناگون و سرعت شارژ آن ها

نتیجه گیری درباره عمر باتری موبایل

 

مقایسه طول عمر باتری های موجود در گوشی های مختلف حاکی از آن است که ظرفیت باتری یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر طول عمر باتری هست، اما تنها عامل نیست. عوامل دیگری نظیر سرعت شارژ قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری نیز می توانند این مدت زمان را به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار دهند.

باتری موبایل اورجینال را از دکتر باتری بخواهید

 

بسیاری از کاربران همواره از خرید باتری های موبایلی که از فروشگاه های اینترنتی مختلف خریداری نموده و یا با حضور در بازار خریده اند، ابراز نارضایتی و پشیمانی کرده و می گویند که باتری مورد نظر از کیفیت و طول عمر کافی برخوردار نبوده و تقلبی می باشد. این چنین باتری هایی به سرعت شارژ خالی نموده و فروشگاه مورد نظر نیز در قبال این مسئله پذیرای هیچ مسئولیتی نیست.

اگر شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که با یک بار خرید ناموفق از اقدام مجدد برای خرید باتری موبایل مناسب هراس دارید، ما به شما فروشگاه اینترنتی دکتر باتری را پیشنهاد می دهیم. با خرید از دکتر باتری خریدی موفق و بدون دردسر را تجربه کنید.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *