دانستنی های فنی و کاربردی

هر آنچه که یک کاربر باید درباره باتری موبایل بداند!

هر آنچه که یک کاربر باید درباره باتری موبایل بداند!

با ویژگی های باتری موبایل آشنا شوید

 

باتری موبایل یکی از مهم ترین مواردی است که توجه به ویژگی های آن در هنگام خرید تلفن همراه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. باتری موبایل یکی از اصلی ترین قطعات سخت افزاری مورد استفاده در ساختار تلفن های همراه است که بدون وجود آن عملکرد گوشی غیر ممکن است. از همین رو می توان گفت باتری های قلب تپنده تلفن های همراه هستند!

باتری موبایل نوعی منبع تغذیه است که انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل نموده و بدین با فراهم ساختن ولتاژ و جریان مورد نیاز موجبات روشن شدن و اجرای عملکرد دستگاه را مهیا می کند. بنابراین طول عمر، ماندگاری و سلامت آن بسیار حائز اهمیت می باشد. ولتاژ، جریان و جنس باتری موبایل سه مشخصه اصلی آن به شمار می آیند. ولتاژ در نظر گرفته شده برای باتری ها غالبا در بازه 3 تا 4 ولت می باشد.

جریان باتری که تعیین کننده ظرفیت باتری نیز هست، بر حسب میلی آمپر ساعت اندازه گیری می شود. لازم به ذکر است که ظرفیت و جریان تعیین شده برای باتری موبایل تابع نوع مدل آن است. باتری ها عمدتا دارای ظرفیتی بین 600 میلی آمپر ساعت تا 5000 میلی آمپر ساعت هستند. این ظرفیت میزان ذخیره سازی شارژ، عملکرد تلفن همراه و شارژدهی آن را مشخص می کند.

 

باتری های لیتیوم یونی

 

باتری موبایل مورد استفاده در ساختار تلفن های همراه غالبا از جنس لیتیوم یا نیکل می باشد. سال های طولانی است که استفاده از باتری های نیکلی منسوخ شده و باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری جایگزین آن شده اند. این دسته از باتری ها در مقایسه با باتری های نیکلی عملکرد قابل قبول تری از خود به نمایش گذاشته و توانایی ذخیره شارژ بیشتری دارند. شایان ذکر است که باتری موبایل لیتیومی در مقابل سرما، گرما و ضربه بسیار مقاوم بوده و طول عمر بیشتری نیز دارند.

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، ساختار باتری موبایل به گونه ای طراحی شده است که قادر است انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و بدین ترتیب باعث راه اندازی تلفن همراه شود. قرارگیری دو الکترود در کنار یکدیگر موجب ایجاد قطب باتری و جریان می گردد. هر یک از قطبین مثبت و منفی باتری موبایل وظایفی را بر عهده دارند که به خوبی از پس انجام آن بر می آیند. گفتنی است که اثرگذاری این قطب ها بر یکدیگر موجب ایجاد جریان الکتریکی می شود.

 

ساختار متفاوت، ظاهر متفاوت، عملکرد متفاوت!

 

بدون شک شما هم می دانید که ساختار متفاوت باتری ها موجب ایجاد تفاوت در ظاهر آن ها شده است. اغلب باتری های موبایل پایه های خروجی دارند که تابع نوع باتری می باشند. لازم است بدانید که این پایه ها بسیار حائز اهمیت بوده و تا حد زیادی میزان جریان و ولتاژ باتری را مشخص می نمایند. گفتنی است که تفاوت در جریان، ولتاژ و شکل ظاهری باتری موبایل موجب ایجاد تنوع در عملکرد آن ها می شود.

هر آنچه که یک کاربر باید درباره باتری موبایل بداند!

سلامت باتری موبایل

 

سلامت باتری همواره یکی از دغدغه های اصلی کاربران بوده و هست. اگر چه تلخ، اما این یک واقعیت است که خراب شدن باتری موبایل امری بدیهی و اجتناب ناپذیر است. بی شک باتری ها پس از گذشت مدت زمانی از شروع کار خود، به تدریج با کاهش کیفیت و ماندگاری رو به رو شده و پس از مدتی دیگر قابل استفاده نخواهند بود. همان گونه که گفتیم این موضوع اجتناب ناپذیر می باشد، اما با به کارگیری برخی روش ها می توان آن را برای مدت قابل توجهی با تاخیر انداخت. بنابراین سعی کنید به درستی از باتری موبایل خود نگهداری کرده و از استفاده بیش از حد از آن بپرهیزید.

 

فروشگاه اینترنتی دکتر باتری، پیشنهاد طلایی ما به شما

 

اگر شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که حضور در بازارهای شلوغ و پر رفت و آمد شما را آزرده خاطر کرده و از طرف دیگر خاطره خوبی از خرید حضوری باتری گوشی ندارید، ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی دکتر باتری را پیشنهاد می دهیم.

دکتر باتری یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی فعال در زمینه عرضه باتری موبایل اورجینال است که افتخار دارد مرغوب ترین باتری ها را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار مشتریان قرار داده و رضایت آنان را جلب نماید. با خرید از دکتر باتری خاطره خریدی موفق را برای خود رقم بزنید!

 

هر آنچه که یک کاربر باید درباره باتری موبایل بداند!

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *