دانستنی های فنی و کاربردی

همه چیز در ارتباط با iOS 13 و تغییرات آن

همه چیز در ارتباط با iOS 13 و تغییرات آن

پیش گفتار

 

محصولات برند اپل در سرتاسر دنیا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. دلیل این محبوبیت کیفیت بالای محصولات این برند معتبر است. کیفیت ساخت بالا و نوآوری های بسیاری که همه در دیوایس های این کمپانی به چشم میخورد طرفداران این برند را همه ساله افزایش می‌دهد.

یکی از اصلی ترین مزایایی که بر روی گجت های این کمپانی به چشم میخورد وجود سیستم عامل محبوب iOS است. این سیستم عامل که به صورت انحصاری بر روی محصولات این کمپانی وجود دارد سهم بسزایی در موفقیت برند اپل داشته است.

امسال نیز کمپانی اپل در تاریخ 19 سپتامبر از نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی iOS 13 رونمایی کرد. نسخه ای که با تغییراتی نسبت به نسخه های پیشین روانه بازار شده است. در ادامه با اصلی ترین تغییرات نسخه جدید سیستم عامل برند اپل آشنا خواهیم شد.

 

همه چیز در ارتباط با iOS 13 و تغییرات آن

 

iOS 13 و تغییرات

 

اضافه شدن حالت Dark Mode : 

 

شاید اصلی ترین تغییر نسخه جدید سیستم عامل iOS به نسبت نسخه های پیشین خود بهره مندی از قابلیت Dark Mode یا همان حالت تاریک است. این قابلیت علاوه بر زیبایی بسیاری که به رابط کاربری این سیستم عامل بخشیده است، استفاده از این سیستم عامل را در شب و به طور کلی محیط های کم نور به مراتب راحت تر کرده است و از رسیدن آسیب های ناشی از نور زیاد به چشم جلوگیری می‌کند. ناگفته نماند که استفاده از این قابلیت به کاهش مصرف باتری نیز کمک شایانی خواهد کرد.

همه چیز در ارتباط با iOS 13 و تغییرات آن

 

 

بهینه شدن باتری : 

 

در نسخه جدید این سیستم عامل شاهد گزینه ای تحت عنوان Optimized Battery Charging هستیم. شما به هنگامی که این گزینه را فعال می‌کنید، خود سیستم عامل عادات شارژ شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. بدین ترتیب به هنگام شارژ دیوایس شما شرایط را در نظر گرفته و موجب جلوگیری از رسیدن هر گونه آسیب به باتری دیوایس شما خواهد شد. به عنوان مثال اگر شما دیوایس خود را از شب تا صبح به شارژر متصل کنید، شارژ دیوایس شما به صورت خودکار در بسیاری از ساعات شبانه روز بر روی حدود 80 درصد خواهد بود و در ساعات نزدیک صبح و قبل از هشدار صبحگاهی 20 درصد باقی مانده دیوایس شما شارژ خواهد شد.

 

همه چیز در ارتباط با iOS 13 و تغییرات آن

 

 

امکان جست و جو از طریق فرمان صوتی :

 

در نسخه های قبل برای جست و جو در بخش های گوناگون دیوایس خود باید در قسمت مشخص شده، مورد جست و جوی خود را نوشته و به آن دست پیدا می‌کردید. اما در iOS 13 علاوه بر این جست و جو به صورت نوشتاری، می‌توانید از طریق فرامین صوتی مورد مد نظر خود را بیابید. کافی در قسمت جست و جوی هر برنامه اعم از Mail ،Setting ،Messages و … علامت میکروفون قرار داده شده را لمس کنید و از این امکان جذاب بهره ببرید.

 

 

 

پشتیبانی iMessage و Face Time از دو سیم کارت :

 

یکی از مشکلاتی که تا مدت های بسیار کاربران دیوایس های اپل نسبت به آن احساس نارضایتی داشتند عدم پشتیبانی از دو سیم کارت است. در نهایت شرکت اپل در با معرفی دیوایس های XS ، XS Max و XR امکان پشتیبانی از دو سیم کارت را فراهم کرد. اما دو نرم افزار مهم iMessage و Face Time همچنان از یک شماره پشتیبانی می‌کردند. و اخیرا با رونمایی از نسخه 13 سیستم عامل iOS امکان پشتیبان از دو شماره برای این دو اپ کاربردی فراهم شده است.

 

 

تغییر نشانگر حجم صدا :

 

یکی از مواردی که کاربران محصولات اپل از آن ابراز نارضایتی می‌کردند نشانگر حجم صدا بود. به این دلیل که اگر به هنگام تماشای فیلم تصمیم به تغییر میزان صدا داشتید، این نشانگر به طرز آزار دهنده ای بر روی صفحه، نمایش داده می‌شد. به همین دلیل طراحان سیستم عامل iOS، در نسخه جدید این سیستم عامل این نشانگر را تغییر داده اند و آن را کوچکتر طراحی نموده اند. به هنگام تغییر صدا این نشانگر در گوشه صفحه نمایان می‌شود و برای کاربران مزاحمتی ایجاد نخواهد کرد.

 

 

امکان اتصال موس به آیپد و آیفون : 

 

با عرضه نسخه جدید سیستم عامل iOS امکان اتصال موس و استفاده از آن بر روی آیپد و آیفون فراهم شده است. البته نشانگر آن با آنچه که در سایر سیستم عامل های دسکتاپ مشاهده کرده اید متفاوت است و بیشتر شبیه به یک انگشت طراحی شده است. اگر مایل هستید که از موس بر روی دیوایس اپلی خود استفاده کنید، میبایست مسیر Settings، Accessibility، Assistive Touch، Pointing Devices را بروید.

 

 

امکان برداشتن محدودیت میزان دانلود به هنگام استفاده از دیتا در App Store : 

 

در گذشته اگر تصمیم به دانلود یک بازی و یا نرم افزار از از فروشگاه اپل یا همان App Store از طریق دیتای دیوایس خود را داشتید، تنها می‌توانستید برنامه ای با نهایتا یک گیگ حجم را دانلود کنید. اما در iOS 13 با رفتن به مسیر Settings، iTunes & App Store، App Downloads و فعال کردن گزینه دانلود اپ با بیش از 200 مگابایت حجم، هر نرم افزار یا بازی با هر میزان حجم را دانلود کنید.

 

 

غیر از موارد ذکر شده تغییرات دیگری نیز در نسخه جدید این سیستم عامل iOS 13 به چشم می‌خورد. تغییراتی مانند امکان حذف اپلیکیشن ها در قسمت بروزرسانی، وجود دانلود منیجر در سافاری، امکان جابه‌جایی فایل ها از کارت های SD و درایور های USB و وجود ابزار های جدید ویرایش عکس و ویدئو. اما ما در این مقاله سعی در معرفی اصلی ترین تغییرات این سیستم عامل به نسبت نسخه های پیشین را داشته ایم.

اگر تجربه استفاده از نسخه جدید کمپانی اپل یعنی iOS 13 را داشته اید، ما را از نظرات ارزشمند خود بهره مند سازید.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *