دانستنی های فنی و کاربردی

پرسش و پاسخ هایی کاربردی در مورد شارژ باتری موبایل

پرسش و پاسخ هایی کاربردی در مورد شارژ باتری موبایل

اهمیت موبایل و باتری موبایل در دنیای امروز

 

همان گونه که می دانید تامین انرژی باتری موبایل یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که بسیاری از کاربران تلفن های همراه با آن مواجه هستند. همین امر موجب شده است که سوالات گوناگونی در این زمینه ذهن آن ها را مشغول نماید. از این رو دکتر باتری بر آن شده است که به تعدادی از این سوالات پاسخ داده و ابهام کاربران را رفع نماید.

تلفن های همراه هوشمند امروزی به یکی از مهم ترین و جدایی ناپذیرترین بخش های زندگی انسان تبدیل شده اند. استفاده طولانی مدت از این گجت ها موجب کاهش عمر و ماندگاری باتری موبایل شده و از همین رو نیاز افراد به شارژر و اتصال بلند مدت باتری ها به منبع شارژ را تشدید کرده است. اگر چه کاهش ماندگاری باتری ها امری اجتناب ناپذیر بوده و دیر یا زود همه کاربران را به دردسر می اندازد، اما با استفاده از چندین راهکار مختلف می توان این قضیه را تا حدودی به تاخیر انداخت. در ادامه با دکتر باتری همراه می شویم تا پاسخگوی سوالات پر تکرار شما عزیزان باشد.

 

پرسش و پاسخ هایی کاربردی در مورد شارژ باتری موبایل

پرسش از کاربران، پاسخ از دکتر باتری!

 

• سوال: چگونه از اتمام زود هنگام شارژ باتری موبایل جلوگیری کنیم؟

 

پاسخ:

  • نسبت به خاموش نمودن وای فای تلفن همراه خود اقدام نمایید.
  • نونتیفیکیشن های غیر ضروری را غیر فعال کنید.
  • در صورت عدم نیاز به تلفن همراه حالت پرواز آن را فعال کنید.
  • از شارژ کردن تلفن همراه با استفاده از شارژر سایر گوشی ها جدا بپرهیزید.
  • از شارژ طولانی مدت و شب هنگام باتری موبایل خودداری نمایید.
  • از کار کردن با تلفن همراه در حین اتصال آن به شارژر بپرهیزید.
  • به منظور اتصال باتری به شارژر آن را به طور کامل تخلیه نکنید.
  • شارژ باتری موبایل خود را بین 40 تا 80 درصد حفظ کنید.

پرسش: بهترین بازه شارژ برای باتری موبایل چه بازه ای است؟

 

پاسخ:

بسیاری از افراد بر این باورند که بهتر است ابتدا باتری به طور کامل تخلیه شده و پس از آن نسبت به اتصال آن به منبع شارژ اقدام نمایند. این تصور اشتباه برگرفته از دوران رواج باتری های نیکل کادمیومی قدیمی می باشد که دارای اثر حافظه بودند. اما باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری امروزی چنین نبوده و بهترین بازه شارژ برای آن ها بین 40 تا 80 درصد تخمین زده شده است.

جالب است بدانید که به هر میزان خالی شدن باتری موبایل شما کمتر اتفاق بیفتد، عمر و ماندگاری آن افزایش خواهد یافت.

پرسش: آیا امکان شارژ کردن باتری موبایل بدون استفاده از شارژر وجود دارد؟

 

پاسخ:

بله، با استفاده از کابل های یو اس بی، پاور بانک ها و وسایلی از این قبیل می توان باتری موبایل را شارژ نمود. البته همواره تاکید ما بر این است که شارژ باتری موبایل با استفاده از روش های نامتعارف را به فراموشی سپرده و تنها از شارژرهای اورجینال برای شارژ آن ها استفاده کنید. استفاده از پاوربانک ها و کابل های یو اس بی را تنها به زمانی که در مسافرت بوده و به شارژر و منبع شارژ دسترسی ندارید، موکول نمایید.

 

پرسش: صحیح ترین روش برای شارژ باتری موبایل چیست؟

 

پاسخ:

پس از شارژ باتری گوشی نسبت به جداسازی شارژر از منبع شارژ اقدام نمایید. از شارژ طولانی مدت و شب هنگام تلفن همراه خود بپرهیزید. ماهانه یک بار به تلفن همراهتان اجازه دهید که به طور کامل تخلیه شده و خاموش شود. سپس مجددا آن را شارژ کرده و روشن کنید. این کار باعث ریکاوری باتری موبایل خواهد شد.

استفاده از شارژرهای بی سیم تاثیرات مخربی برای باتری موبایل به دنبال خواهد داشت. بنابراین سعی کنید تا حد امکان این نوع شارژرها را مورد استفاده قرار ندهید. همواره تلفن همراهتان را در یک محیط خنک به منبع شارژ وصل کنید. چرا که عملیات شارژ به خودی خود باتری را تا حدودی گرم می کند. گرم بودن دمای محیط نیز در چنین شرایطی اوضاع را نا به سامان تر کرده و حتی منجر به انفجار باتری گردد.

از شارژ باتری موبایل خود با استفاده از شارژر گوشی های دیگر که ولتاژ و جریان آن ها با ولتاژ و جریان گوشی شما همخوانی و سازگاری ندارد، بپرهیزید. بهترین کار استفاده از شارژر اورجینال خود موبایل می باشد.

 

پرسش و پاسخ هایی کاربردی در مورد شارژ باتری موبایل

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *