دانستنی های فنی و کاربردی

پر تکرارترین سوالات در مورد باتری موبایل

پر تکرارترین سوالات در مورد باتری موبایل

پر تکرارترین سوالات در مورد باتری موبایل

 

باتری موبایل یکی از اصلی ترین اجزای موجود در ساختار تلفن های همراه هوشمند است که بسیاری از کاربران آن را قلب موبایل می دانند. جالب است بدانید که باتری ها برای همیشه مثل روز اول کار نکرده و پس از گذشت مدتی مقداری از ظرفیت خود را از دست می دهند. به همین دلیل یکی از بزرگ ترین دردسرهای کاربران تخلیه سریع شارژ باتری موبایل می باشد. این دسته از کاربران سوالات متعدد و متنوعی در این زمینه پرسیده و همواره در پی یافتن منطقی ترین پاسخ برای آن هستند.

از این رو بر آن شدیم تا پر تکرارترین سوالات در مورد باتری موبایل را از دکتر باتری به عنوان یکی از معتبرترین فعالان حوزه باتری پرسیده و پاسخ آن ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر شما هم همچون دیگران مشتاق یافتن پاسخ سوالات خود هستید، تا پایان با ما همراه باشید!

 

پر تکرارترین سوالات در مورد باتری موبایل

سوال اول: چگونه از تخلیه سریع شارژ باتری موبایل جلوگیری کنیم؟

 

  • پاسخ دکتر باتری:

 

یکی از پر تکرارترین پرسش هایی که از جانب کاربران درباره باتری موبایل پرسیده می شود، چگونگی پیشگیری از تخلیه سریع شارژ باتری موبایل و افزایش طول عمر آن می باشد. این سوال غالبا از سوی کاربرانی که اکثر اوقات به شارژر مناسب و یا برق دسترسی ندارند، عنوان می شود.

یکی از بهترین روش های به تاخیر انداختن تخلیه شارژ باتری خاموش کردن وایرلس است. گوشی های هوشمند امروزی از اتصالات مختلفی بهره مند بوده و از همین رو متصل شدن کاربران به شبکه های مختلف می تواند موجب کاهش چشمگیر شارژ باتری گردد. بنابراین کلیه اتصالات گوشی خود را خاموش نموده و تنها در هنگام نیاز آن ها را روشن کنید. یکی از اصلی ترین اتصالات موجود در تلفن های همراه امروزی وایرلس می باشد. از روشن گذاشتن آن در مواقع غیر ضروری بپرهیزید.

حالت پرواز یکی دیگر از دوستداران حفظ شارژ باتری موبایل می باشد. روشن بودن این حالت زمینه ای را فراهم می سازد که گوشی کمترین میزان شارژ را مصرف نموده و بدین ترتیب از تخلیه سریع آن جلوگیری می کند. بنابراین در مواقعی نظیر موقع خواب که هیچ نیازی به تلفن همراه خود ندارید، حالت پرواز را روشن کنید.

غیر فعالسازی نوتیفیکیشن ها یکی دیگر از توصیه های دکتر باتری به کاربران می باشد. جالب است بدانید این اعلان ها اگرچه بسیار ساده به نظر می رسند، اما انرژی زیادی را از باتری موبایل می گیرند، بنابراین به جز نوتیفیکیشن های ضروری نسبت به خاموش نمودن سایر آن ها اقدام نمایید.

 

سوال دوم: بهترین محدوده شارژ باتری موبایل کدام است؟

 

  • پاسخ دکتر باتری:

 

بسیاری از کاربران بر این باورند که باید منتظر ماند تا باتری به طور کامل تخلیه شده و پس از آن نسبت به شارژ صد درصد آن اقدام نمود. اما جالب است بدانید که این تنها یک باور غلط است که در میان مردم رواج یافته است. به عقیده دکتر باتری هر چه میزان خالی شدن یک باتری کمتر باشد، طول عمر آن بیشتر خواهد بود. بهترین زمان برای اتصال تلفن همراه به شارژ هنگامی است که شارژ باتری بین 15 تا 20 درصد باشد. این در حالی است که توصیه می شود باتری را پس از رسیدن به بازه 80 تا 85 درصد از منبع شارژ جدا کنید.

سوال سوم: روش درست شارژ کردن باتری موبایل چگونه است؟

 

  • پاسخ دکتر باتری:

 

یکی از نکاتی که در زمینه شارژ باتری موبایل باید مد نظر قرار بگیرد، جداسازی شارژر پس از رسیدن شارژ با درصد مورد نظر می باشد. از اتصال طولانی مدت گوشی به منبع شارژ جدا خودداری کنید. افرادی که تلفن همراه خود را هنگام خواب شبانه با شارژر متصل می کنند، خاطره های چندان خوشی از این عمل خود ندارند.

بهتر است یک بار در ماه گوشی خود را خاموش و سپس آن را به شارژر متصل کنید تا بدین صورت ریکاوری گردد. به یاد داشته باشید که یکی از مخرب ترین تصمیمات کاربران بر میزان سلامت و طول عمر باتری های موبایل، تصمیم به استفاده از شارژرهای بی سیم است. در هنگام استفاده از این نوع شارژر وای فای تلفن همراه درگیر بوده و زمینه داغ شدن باتری را فراهم می سازد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان از انجام چنین کاری بپرهیزید.

استفاده از شارژرهای اورجینال و عدم به کارگیری شارژرهایی که با گوشی موبایل همخوانی ندارند، یکی از بهترین روش ها برای کاهش میزان آسیب در باتری و نیز تخلیه دیر هنگام آن می باشد.

پر تکرارترین سوالات در مورد باتری موبایلبا تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *