دانستنی های فنی و کاربردی

چگونگی تشخیص باتری موبایل اورجینال از باتری تقلبی

چگونگی تشخیص باتری موبایل اورجینال از باتری تقلبی

تشخیص باتری موبایل اورجینال از باتری تقلبی

 

تعویض باتری موبایل یکی از اجتناب ناپذیرترین وقایعی است که دیر یا زود با آن مواجه خواهید شد. علت اصلی این امر نیز کاهش تدریجی ظرفیت باتری موبایل می باشد. اما نکته این جا است که چگونه در هنگام خرید این دسته از باتری ها از اصل بودن آن ها مطمئن شده و از خرید باتری موبایل تقلبی بپرهیزیم؟ آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟

به گفته دکتر باتری، به عنوان یکی از معتبرترین فعالان عرصه عرضه باتری های موبایل اورجینال، امروزه نمونه های فیک و تقلبی زیادی از باتری های لیتیوم یونی در بازار موجود است. شما می توانید در ازای پرداخت هزینه ای کم، باتری مورد نظر خود را گاها به همراه گارانتی نیز خریداری کنید. اما در این صورت لازم است چند روز بعد به دلیل کارکرد غیر قابل قبول مجددا هزینه ای را پرداخت کرده و باتری موبایل دیگری بخرید!

روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید باتری های اورجینال را از تقلبی تشخیص داده و با خیالی آسوده باتری موبایل اصل بخرید. در ادامه به معرفی و بررسی نمونه هایی از این روش ها خواهیم پرداخت.

روش های تشخیص باتری موبایل اصل از نوع تقلبی آن

 

– بررسی بسته بندی باتری موبایل

 

توجه به بسته بندی باتری یکی از بهترین روش های تشخیص اصل و یا کپی بودن آن است. بسته بندی مربوط به باتری های اورجینال کاملا شکیل بوده و تمام اطلاعات و لوگوهای درج شده بر روی آن کیفیت و وضوحی قابل توجه دارند. این در حالی است که بسته بندی باتری های کپی و تقلبی ظاهری جالب و درخور توجه ندارند.

به یاد داشته باشید که پر رنگ بودن نوشته های حک شده بر روی جعبه حاکی از اصل بودن باتری موبایل نیست. حتی گاهی ممکن است این نشانه به معنای کپی بودن آن باشد.

 

چگونگی تشخیص باتری موبایل اورجینال از باتری تقلبی

– بررسی تاریخ تولید باتری موبایل

 

تاریخ تولید تمام باتری های لیتیوم یونی بر روی آن ها درج شده است. اگر چه تاریخ تولید باتری ها از اهمیت زیادی برخوردار نیست، اما آن چه حائز اهمیت است، تطابق تاریخ تولید موجود بر بدنه باتری با تاریخ نوشته شده بر روی جعبه آن می باشد. در صورت عدم تطابق این تاریخ، بدون شک باتری تقلبی خواهد بود.

 

چگونگی تشخیص باتری موبایل اورجینال از باتری تقلبی

– بررسی برچسب دور باتری موبایل

 

برچسب نصب شده به دور باتری های لیتیوم یونی حاوی اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید باتری، ظرفیت باتری، هشدارها، لوگوی شرکت تولید کننده و… است. این دسته از برچسب ها عموما دارای رنگ نقره ای و مشکی بوده و نمادی از اصل بودن باتری ها هستند.

یکی از اصلی ترین نشانه های اورجینال بودن باتری موبایل صاف و فاقد برآمدگی و درز بودن برچسب های فوق الذکر می باشد.

 

چگونگی تشخیص باتری موبایل اورجینال از باتری تقلبی

– بررسی لبه باتری موبایل

برای استفاده از این روش می توانید باتری مورد نظر را بر روی لبه میز قرار داده و چگونگی لبه های بالایی و پایینی آن را بررسی کنید. در صورتی که باتری مورد نظر اورجینال باشد، لبه های آن بسیار صاف و دقیق بوده و به همین دلیل برچسب نصب شده بر روی آن نیز کاملا هماهنگ می باشد. در غیر این صورت باتری جعلی بوده و دوام و ماندگاری چندانی نخواهد داشت.

 

چگونگی تشخیص باتری موبایل اورجینال از باتری تقلبی

– بررسی اطلاعات درج شده بر روی بدنه باتری موبایل

 

کیفیت نوشته های موجود بر روی بدنه باتری نشانه ای از اصل و یا تقلبی بودن آن می باشد. اگر باتری مورد نظر حاوی نوشته هایی کم رنگ، بیش از اندازه پر رنگ و بی کیفیت باشد، می توان گفت که تقلبی و در غیر این صورت اصلی می باشد. وجود نوشته های کج و ناخوانا بر روی باتری موبایل به معنی غیر اصل بودن آن است. چرا که نوشته های موجود بر روی باتری های اورجینال کاملا یکنواخت طراحی شده و شدت رنگ نسبتا بالا و مناسبی دارند.

 

چگونگی تشخیص باتری موبایل اورجینال از باتری تقلبی

– بررسی بدنه باتری موبایل

 

بررسی دقیق بدنه باتری لیتیوم یونی یکی از اصلی ترین نشانه های اورجینال و یا تقلبی بودن آن می باشد. طراحی باتری های اورجینال بسیار دقیق بوده و میان بخش های فیزیکی گوناگون آن هیچ نوع ناهماهنگی دیده نمی شود. این در حالی است که باتری های تقلبی چنین نبوده و با اندکی دقت می توان ناهماهنگی های موجود در ساختار آن را یافت.

 

چگونگی تشخیص باتری موبایل اورجینال از باتری تقلبی

از دکتر باتری بخرید، اورجینال بخرید!

 

دکتر باتری یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی ارائه دهنده باتری های موبایل اورجینال می باشد که مفتخر است با دوام ترین باتری های اورجینال را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. با اعتماد به دکتر باتری خریدی مطمئن را تجربه کنید!

 

چگونگی تشخیص باتری موبایل اورجینال از باتری تقلبی

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

یک نظر در “چگونگی تشخیص باتری موبایل اورجینال از باتری تقلبی

  1. ماهتو گفت:

    سایتتون محشرههههه

    کاکتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *