تکنولوژی

آیا تهیه کابل و شارژر اورجینال، ارزش پس‌انداز کردن را دارد؟

شارژر اورجینال

 

 

در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا خریدن کالای اورجینال تولیدی برندهای معتبر ارزش هزینه یا پس‌انداز کردن را دارند؟

همین ابتدا لازم است تاکید کنیم که قطعا همیشه جواب این سوال “بله” نیست!

در اینکه محصولات اورجینال امتیازات زیادی دارند شکی نیست، اما نباید فراموش کنیم که این کالاها معمولا برچسب قیمت های خیلی جذابی برای کاربران ندارند و در بسیاری از موارد مشتریان به علت قیمت این محصولات، ترجیح می‌دهند به سراغ محصولات کپی با قیمت های به مراتب ارزان تر بروند.

حال این سوال پیش می‌آید که چه راه حلی می‌توان برای این مشکل ارائه کرد؟ از یک طرف اجناس کپی یا اصطلاحا Fake دربسیاری از موارد کاربری رضایت بخشی ارائه نمی‌کنند و عمر زیادی هم ندارند، از طرفی دیگر هم بعضی محصولات اورجینال خارج از بودجه ما قرار می‌گیرند.

.

شارژر ارزان

.

ما به عنوان کارشناس معمولا به کاربران این نکته را یادآوری می‌شویم که اگر کالای غیراورجینال خریداری می‌کنند، حتما به این مساله توجه کنند که درصورت خرابی زودهنگام یا عدم رضایت از کاربری کالا، مجبور به تهیه مجدد قطعه ای دیگر خواهند شد که این مساله علاوه بر دوبرابر کردن هزینه، باعث می‌شود تا شما با هزینه‌ای نزدیک به قیمت محصول باکیفیت و اصل، همچنان از محصول غیراصل یا Fake استفاده کنید.

همچنین توجه داشته باشید که در بعضی موارد استفاده از محصول غیراصل، می‌تواند صدماتی را برای دستگاه های دیجیتالی شما به همراه داشته باشد که خساراتی به مراتب سنگین تر از قیمت یک محصول باکیفیت را به بار می‌آورد.

اکنون که توضیحات لازم را در مورد این دو نوع کیفیت موجود در بازار به اطلاع شما رساندیم، به شما توضیح می‌دهیم که در چه شرایطی می‌توانید کالای کپی یا Fake استفاده کنید و در چه شرایطی پیشنهاد می‌کنیم تا قیمت محصول اورجینال را به جان بخرید و یا حتی برای آن پس‌انداز کنید.

به سوالات زیر توجه کنید و پاسخ خود را انتخاب کنید، سپس به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید.

.

۱- آیا این کالا، جایگزین کابل یا شارژر اصلی شما خواهد شد؟

.

مساله مهمی که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید این است که آیا این کابل یا شارژر، قرار است به عنوان جایگزین قطعه فعلی استفاده شود و به طور روزانه از آن بهره ببرید یا صرفا به دنبال قطعه ای یدک برای داشتن پشتیبان در مواقع ضروری هستید.

اگر تصمیم دارید تا محصول خریداری شده را به عنوان کالای پیشفرض برای شارژ یا اتصال گجت های خود استفاده کنید، پیشنهاد ما تهیه کالای اورجینال از برندهای معتبر است. چرا که هم از لحاظ کیفیت کاربری شما را بسیار راضی نگه خواهد داشت و از هم لحاظ دوام و عمر تا مدت طولانی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

اما اگر صرفا به دنبال یک قطعه پشتیبان برای مواقع خیلی ضروری هستید که اطمینان دارید خیلی کم از آن استفاده می‌کنید، میتوان اثرات مخرب احتمالی آن را بر روی دستگاه نادیده گرفت و خرید نمونه کپی را مدنظر قرار داد. هرچند اگر مشکل هزینه ندارید، کالای اورجینال قطعا اولین پیشنهاد ماست چون بهرحال ممکن است در بعضی مواقع شارژر اصلی تان در دسترس نباشد یا خراب شود.

.

۲- ارزش وسیله ای که برای آن کابل یا شارژر تهیه می‌کنید، چقدر است؟

.

توجه به این نکته هم می‌تواند پاسخ ساده ای به سوال بدهد. اگر وسیله ای که استفاده می‌کنید، بسیار قدیمی شده و یا از ارزش مادی کمی برخوردار است، قطعا تهیه محصول جانبی اورجینال و با قیمت بالا توجیهی ندارد. همانگونه هیچکس برای خودرویی مانند پیکان، لاستیک های بنز نمی‌خرد، این مساله برای تصمیم گیری در مورد خرید جانبی کالاهای دیجیتال هم صدق می‌کند.

.

.

اما اگر وسیله شما نسبتا با ارزش است، حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم ریسک نکرده و کابل و شارژرتان را همیشه اورجینال تهیه کنید. چرا که آسیب به باتری موبایل تان به معنی تهیه یک باتری جدید (که احتملا گرانقیمت هم باشد) و همچنین بازشدن گوشی شما و از دست رفتن قابلیتی مثل ضدآب بودن آن است.(درصورت غیرقابل تعویض بودن باتری گوشی)

اشکالی ندارد اگر از یک گارد ارزان قیمت تر استفاده کنید و اضافی مبلغ آن را بر روی بودجه خرید شارژر و کابل اورجینال تان بگذارید. هیچ موبایلی بر اثر گارد ارزان قیمت دچار آسیب نمی‌شود (بدون در نظرگرفتن مسائل غیرمترقبه)، اما اگر شارژر و یا کابل کپی استفاده کنید، احتمالا دیر یا زود دچار اختلال در روند انرژی رسانی موبایلتان خواهید شد.

.

.

پس بهتر است که به سراغ کالای اورجینال از یک برند معتبر رفته و خیال خود را تا مدت ها راحت کنید.

.

۳- چقدر توانایی نگه‌داری از لوازم دیجیتال را دارید؟

.

بعضی افراد به دلیل سبک زندگی و یا مشغله هایی که دارند، توانایی زیادی در نگه‌داری صحیح و اصولی از لوازم جانبی خود ندارند. مثلا بعضی خانم های خانه‌دار به دلیل داشتن فرزندان بازیگوش، لوازم جانبی شان همیشه در خطر ضربه و آسیب دیدن است. یا افرادی به طور کلی سابقه خوبی در نگه‌داری از کابل یا شارژر خود ندارند و پیوسته لوازمشان در خطر پارگی، شکستگی و یا حتی مفقود شدن است.

اگر از این دسته افراد هستید و احتمال زیادی می‌دهید که اگر مثلا یک شارژر اورجینال انکر گرانقیمت خریداری کنید، بعد از مدت کوتاهی آن را از دست خواهید داد، ما اصلا به شما خرید محصولات اورجینال و گرانقیمت را پیشنهاد نمی‌کنیم!

اما اگر از آن دسته افراد خوش‌سلیقه هستید که همواره از گجت ها و جانبی های دیجیتال خود مراقبت می‌کنید و آنها را صحیح و سالم نگه‌ می‌دارید، مطمئنا هزینه‌ای که برای تهیه شارژر یا کابل اورجینال می‌کنید به منزله سرمایه گذازی برای شما خواهد بود.

.

شارژر اورجینال

.

۴- آیا زیاد به مسافرت می‌روید؟

.

افراد زیادی هستند که عاشق سفر کردن و ماجراجویی‌اند. همه ما دوستانی داریم که با فرا رسیدن فصل تعطیلات و یا پیدا کردن وقت فراغت، بلافاصله کیف و کوله خود را جمع می‌کنند و به سفر می‌روند.

اگر شما هم از این دسته کاربران ماجراجو و عاشق سفر هستید یا نزدیکان و اطرافیانتان این ویژگی را دارند، حتما به فکر تهیه کابل و شارژر اورجینال آن هم از بهترین مدل های موجود در بازار باشید. چرا که به طور کلی لوازم جانبی دیجیتال به حمل و نقل و تکان خوردن حساسیت دارند. در نتیجه اگر زیاد جابه‌جا می‌شوید، حتما محصولاتی را تهیه کنید که از بهترین مواد اولیه تولید شده‌اند و مردِ سفر هستند!

.

شارژر

.

۵- در طول سال چند بار وسایل دیجیتال خود را تعویض می‌کنید؟

.

درنظر داشتن این مورد هم می‌تواند تا حد زیادی به یافتن پاسخ سوال شما کمک کند. اگر از گروه کاربرانی هستید که گوشی یا تبلت خود را اصطلاحا یک بار برای یک عمر می‌خرید، احتمالا نیازی به تهیه کابل و یا شارژر اضافی ندارید و تا زمانی که جانبی اصلی موبایلتان برای شما کار کند، میلی به تعویض یا تهیه کالایی جدید نخواهید داشت. در نتیجه احتمالا تصمیم گیری در مورد خرید اورجینال یا کپی هم برای شما اهمیت چندانی نخواهد داشت.

اما اگر در طول سال حداقل یک بار موبایل خود را عوض می‌کنید، بهتر است یک کابل و شارژر اورجینال تهیه کنید، و از کابل و شارژر گوشی خود استفاده نکرده و انها را در حالت آکبند درون جعبه حفظ کنید تا درهنگام فروش از این امتیاز بتوانید استفاده کنید و با قیمت بیشتری کالای خود را معامله کنید.

چرا که اکثر کابل ها و شارژرهای اورجینال از تمامی موبایل ها و تبلت ها پشتیبانی می‌کنند در نتیجه نگرانی هم از بابت هماهنگی و پشتیبانی نخواهید داشت.

.

.

۶- آیا شاغل هستید و زمان زیادی را در محل کار خود می‌گذرانید؟

.

اگر شاغل هستید و همیشه نصف یا بیشتر از نصف زمان مفید خود را در محل کار به‌سر می‌برید، سعی کنید کالای اورجینال تهیه کنید که کیفیتی مشابه و یا حتی بیشتر از شارژر و کابل اصلی گوشی‌تان داشته باشد و آنها را در محل کار خود قرار دهید تا همیشه مجبور به جابه‌جا کردن نباشید و ریسک آسیب دیدن به کابل و شارژر اصلی‌تان را هم نکنید.

 

نتیجه گیری

.

حتما شنیده‌اید ضرب المثل معروف منتسب به انگلیسی ها که می‌گویند ” من هنوز آنقدر ثروت مند نشده‌ام که کالای ارزان بخرم “. اما آیا واقعا به معنی این ضرب المثل دقت کرده‌اید؟

با کمی تامل به این مساله می‌توان پی برد که از قدیم الایام، هیچ ارزانی غیرمنطقی‌ای، بی دلیل نبوده و همیشه هزینه هایی برای کاربران در پی داشته تا بتواند ارزانی خود را با آن توجیه کند. کالای کپی و ارزان‌قیمت شاید در مدت زمان کوتاه عملکردی مشابه (در بهترین حالت) با کالای اورجینال داشته باشد، اما مطلبی که مشخص است، تداوم و کاربری غیر قابل قیاس این محصولات با نوع اورجینال آن هاست.

.

شارژر اورجینال الدینیو

.

تفاوت ها به حدی زیاد است که حتی یک کاربر خانگی بدون اطلاعات فنی خاصی، تنها با دردست گرفتن محصول اورجینال می‌تواند تفاوت آن با کالای کپی را حس کند.

در نهایت چیزی که اهمیت دارد، نیاز شما و ترجیح شما برای چگونگی رفع این نیاز است. امیداریم تا توانسته باشیم تصمیم گرفتن در این مورد را برای شما آسان تر کرده باشیم.

 

در ضمن اگر علاقه‌مند به تهیه شارژر و یا کابل اورجینال هستید، ما در فروشگاه اینترنتی دکترباتری، بهترین ها را برحسب برند، قیمت و کاربرد برای شما دستچین کرده‌ایم. تمامی محصولاتی که در این صفحات می‌بینید، توسط ما و مشتریان ما تست شده‌اند و در طولانی مدت ارزش خود را نشان داده‌اند.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *