دانستنی های فنی و کاربردی

خبر آمد، خبری در راه است: شارژ باتری موبایل در 30 ثانیه

خبر آمد، خبری در راه است: شارژ باتری موبایل در 30 ثانیه

خبر آمد، خبری در راه است: شارژ باتری موبایل در 30 ثانیه

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که به تازگی باتری موبایل جدیدی طراحی شده است که قادر است در زمانی کمتر از 30 ثانیه به طور کامل شارژ شود. اخبار منتشر شده حاکی از آن است که باتری موبایل نام برده در حال حاضر تنها توانایی نمایش عملکرد مناسب در گوشی های ساخت شرکت سامسونگ را دارا می باشد. لازم به ذکر است که مایکروسافت در کنفرانس از این دسته از باتری موبایل رونمایی نموده و سازگاری آن با گوشی هوشمند گلکسی S4 را به نمایش گذاشت.

باتری هایی با قابلیت شارژ کامل 30 ثانیه ای در حال حاضر به منظور استفاده در گوشی های تلفن همراه هوشمند گسترش داده شده اند. البته انتظار می رود که در آینده ای نه چندان دور این دسته باتری ها با دیگر دستگاه ها نیز سازگار گردند.

خبر آمد، خبری در راه است: شارژ باتری موبایل در 30 ثانیه

بر اساس گفته های شرکت سازنده این باتری موبایل فوق العاده باتری مربوطه با به کارگیری درایوهای نانویی برای مواد بیو ارگانیک عمل کرده که زمینه افزایش میزان گنجایش الکترودهای عملیات الکترولیت را فراهم می سازد. همین امر موجب می شود که باتری موبایل در زمانی بسیار کوتاه در حد 30 ثانیه به طور 100 درصد شارژ شود.

لازم به ذکر است که فناوری مذکور بر پایه نیمه هادی های پپتید عمل نموده و ساختاری بسیار مشابه به پروتئین دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این فناوری غالبا در زمینه لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد، اما امروزه در ساختار تلفن های همراه هوشمند به کار گرفته می شود.

شرکتی که به استفاده از این نوع فناوری در ساخت باتری موبایل روی آورده است، مدت ها پیش هزینه ای بالغ بر 6 میلیون دلار را به منظور دستیابی به امکان شارژ سریع 30 ثانیه ای صرف نموده است.

باتری موبایل لیتیوم یونی با سرعت شارژ هزار برابر

 

شاید برایتان بسیار جالب باشد بدانید که محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا موفق به طراحی نوعی باتری موبایل شده اند که در مقایسه با سایر باتری های معمولی از قدرتی 2000 برابری و سرعت شارژی 1000 برابری برخوردار می باشد. این دسته از محققان بر این باورند که باتری موبایل جدید تنها گامی تکاملی در تکنولوژی باتری محسوب نمی شود. بلکه فناوری کسب شده قادر به تغییر قواعد پیشین ذخیره سازی انرژی بوده و زمینه ای را فراهم می سازد که کاربران بتوانند کارهای مختلفی را انجام دهند.

همان گونه که می دانید صرفه جویی در انرژی یکی از اصلی ترین و مهم ترین دغدغه های تجارت در کلیه حوزه ها می باشد. در دنیای امروز دستیابی به مقدار زیادی قدرت و یا مقدار قابل توجهی انرژی امکان پذیر است. اما دستیابی به این دو به طور همزمان میسر نیست.

ابر خازن ها قادرند در مدت زمانی کوتاه قدرت بسیار زیادی را ذخیره سازی نمایند. اما جالب است بدانید که این خازن ها محدود به حداکثر توان خروجی خود می باشند و این یکی از بزرگ ترین مشکلات موجود است. چرا که بسیاری از برنامه های کاربردی همچون فناوری های همواره در حال پیشرفت تلفن های همراه هوشمند، رایانه های پوشیدنی، وسایل نقلیه الکتریکی و… نیازمند مقدار بسیار قابل توجهی انرژی هستند.

خبر آمد، خبری در راه است: شارژ باتری موبایل در 30 ثانیه

بهترین راه حل موجود به منظور رفع نیاز کاربردهای نیازمند انرژی و قدرت فراوان

 

امروزه باتری موبایل لیتیوم یونی بهترین راه حل موجود به منظور رفع نیاز کاربردهای نیازمند انرژی و قدرت فراوان محسوب می شود. گفتنی است که گاهی طراحان صنعتی و مهندسان الکترونیک دست به خلق دستگاه هایی جدید و پیشرفته می زنند که موجب به چالش کشیدن برترین نمونه باتری های لیتیوم یونی می شوند.

یکی از جالب توجه ترین نکات در باتری موبایل ساخته شده توسط محققان دانشگاه ایلینوی تراکم قدرت بیشتر در مقایسه با ابر خازن ها و چگالی انرژی مشابه باتری های نیکل روی و لیتیوم یونی می باشد. اخبار منتشر شده توسط مطبوعات دانشگاه حاکی از آن است که باتری های جدید در عین برخورداری از حجم 30 برابر کمتر، در صورت استفاده در ساختار دستگاه های بی سیم زمینه تقویت 30 برابری برد انتقال سیگنال ها می گردند.

جالب تر این که این دسته از باتری ها 1000 برابر زودتر از باتری های لیتیوم یونی شارژ می شوند. به طور کلی می توان گفت که محققان دانشگاه ایلینوی با ساخت این دست از باتری ها رویایی غیر قابل باور را تحقق بخشیده اند تا بدین ترتیب کمکی چشمگیر به پیشرفت دنیای فناوری و کاربران آن کرده باشند!

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *