دانستنی های فنی و کاربردی

دانستنی هایی در مورد باتری موبایل

دانستنی هایی در مورد باتری موبایل

دانستنی هایی در مورد باتری موبایل

 

با ظرفیت باتری موبایل آشنا شوید!

 

مقدار الکتریسیته منتقل شده به باتری موبایل در زمانی مشخص را تحت عنوان ظرفیت باتری نام گذاری می کنند. یکای این ویژگی میلی آمپر ساعت می باشد. بدون شک بالا بودن ظرفیت باتری موبایل زمینه ای را فراهم می سازد که تلفن همراه مدت زمان بیشتری را بدون نیاز به شارژ مجدد در اختیار کاربران باشد. به کارگیری تلفن های همراه هوشمند و در عین حال قدرتمند امروزی با دارا بودن ویژگی های متعدد خاموش شدن دستگاه را تا حدود چشمگیری به تاخیر می اندازند. بدین ترتیب کاربران بدون هیچ گونه نگرانی و استرسی از اتمام شارژ باتری موبایل خود به استفاده روزمره از آن می پردازند.

لازم به ذکر است که ظرفیت باتری موبایل تابع خصوصیات گوشی و میزان استفاده از آن در طول شبانه روز می باشد. اگر شما هم جزء آن گروه از افرادی هستید که علاقه چندانی به تلفن های هوشمند امروزی و رسانه های گوناگون نداشته و تنها به دنبال برقراری تماس های کوتاه و هر از گاهی پیامک هستید، باید بدانید که یک باتری دارای ظرفیت استاندارد برایتان کافی به نظر می رسد. اما اگر به دسته مقابل این افراد متعلق بوده و با دارا بودن گوشی هوشمند و قدرتمند امروزی قصد استفاده طولانی مدت از برنامه های پیشرفته و رسانه های متنوع دارید، عزمتان را جزم کرده و به دنبال یک باتری موبایل قوی و بهره مند از ظرفیت و طول عمر بالا باشید.

 

حال شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که ماندگاری یک باتری موبایل خوب در چه حد است؟

 

جالب و در عین حال لازم است بدانید که یک باتری موبایل خوب به طور متوسط دوامی 3 تا 4 روزه خواهد داشت. چنین باتری هایی تا پایان این مدت فرد را از شارژ مجدد بی نیاز کرده و بدین ترتیب از دغدغه های او می کاهند. برخی باتری ها که بسیار قدرتمند هستند، قادرند این زمان را به 7 روز نیز افزایش داده و زمینه ای را فراهم سازند که تلفن همراه بدون نیاز به شارژ مجدد کارایی منحصر به فردی را از خود به نمایش بگذارد.

 

دانستنی هایی در مورد باتری موبایل

چین؛ زادگاه اصلی باتری موبایل!

 

عجیب و در عین حال واقعی است که اکثر باتری های موبایلی که امروزه کاربران در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می دهند، در کشور چین تولید می گردند. لازم به ذکر است که کیفیت این باتری ها متنوع بوده و همه آن ها شبیه به هم نیستند.

بنابراین پیش از این که یک باتری موبایل را با این توجیه که ساخت کشورهایی نظیر ژاپن، کره، تایوان و… است، با قیمتی بسیار بالا خریداری نمایید، با خود بیندیشید که به احتمال بسیار قوی این باتری موبایل متعلق به کشور چین بوده و تنها با نام و آرم تجاری سایر کشورها به بازار مصرف عرضه می گردد. بنابراین در هنگام خرید جانب احتیاط را رعایت کنید.

 

ساختار باتری موبایل

 

یک باتری موبایل از سه جزء اصلی آند، کاتد و الکترولیت ساخته می شود. لازم است بدانید که باتری های لیتیوم یونی به کار گرفته شده در ساختار تلفن های همراه هوشمند امروزی کاتدی ساخته شده از مخلوط کبالت، نیکل، منگنز یا آهن و گرافیت متخلخل دارند. ایفاگر نقش الکترولیت در این دسته از باتری ها یون های لیتیوم و نمک های لیتیوم می باشد.

 

دلایل خرابی باتری موبایل

 

باید بدانید که عمر باتری موبایل در کلیه تلفن های همراه هوشمند یکسان نبوده و تابع شرایط خاصی می باشد. گذشت زمان زمینه ای را فراهم می سازد که عمر باتری ها در اثر شارژ و دشارژهای متوالی کاهش پیدا کند. بسیاری از کاربران جویای علت این امر هستند.

جالب است بدانید که واکنش هی شیمیایی شکل گرفته در ساختار باتری موبایل که زمینه پدید آمدن الکتریسیته را فراهم می نماید، به مرور لایه هایی از لیتیوم را بر روی سطح الکترودها به وجود می آورند. همین موضوع موجب کاهش مقدار ظرفیت این دسته از وسایل به منظور تولید برق شده و مقاومت داخلی باتری موبایل را افزایش می دهد.

بی شک افزایش میزان مقاومت داخلی باتری باعث دشواری کار باتری موبایل برای حفظ یک ولتاژ قابل استفاده می گردد. بدین ترتیب مقدار توان تولیدی در طول هر دوره شارژ به طور قابل توجهی کم شده و از عمر و ماندگاری باتری می کاهد.

 

باتری موبایل اورجینال را از دکتر باتری بخرید!

 

دکتر باتری یکی از بزرگ ترین و معتبرترین فروشگاه های اینترنتی عرضه باتری و وسایل جانبی موبایل است. اگر شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که وقت حضور در بازار و انجام خرید فیزیکی را ندارید، ما به شما خرید اینترنتی از دکتر باتری را پیشنهاد می دهیم.

 

دانستنی هایی در مورد باتری موبایل

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *