دانستنی های فنی و کاربردی

آشنایی با اصول مراقبت از باتری موبایل

آشنایی با اصول مراقبت از باتری موبایل

با اصول مراقبت از باتری موبایل آشنا شوید

اگر شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که همواره در پی یافتن راهی برای افزایش عمر باتری موبایل خود هستید، جالب است بدانید که تنها نیستید! بسیاری از کاربران همچون شما به دنبال روش هایی هستند که بتوانند عمر باتری موبایل خود را تا حد امکان افزایش دهند و بدین ترتیب از صرف هزینه های هنگفت به منظور خرید باتری جدید جلوگیری به عمل آورند. در ادامه مقاله اصول مراقبت از باتری موبایل با ما همراه باشید.

تخریب باتری موبایل امری اجتناب ناپذیر بوده و دیر یا زود همه کاربران را به دردسر می اندازد، اما روش های مختلفی وجود دارد که می تواند این زمان را به تاخیر انداخته و در نتیجه از دغدغه های افراد بکاهد. بی شک شما هم پس از گذشت مدتی از به کارگیری تلفن همراهتان با کاهش کیفیت و کارایی باتری موبایل آن مواجه شده و متوجه شده اید که تلفن همراهتان همچون روزهای اول کار نمی کند. هر چه زمان بگذرد و جلوتر بروید، متوجه خواهید شد که این موضوع با شدت بیشتری مواجه شده و زمینه ای را فراهم می سازد که تلفن همراه مورد نظر همواره نیازمند شارژ باشد. به یاد داشته باشید که ادامه استفاده از این نوع باتری می تواند عملکرد گوشی را نیز تحت تاثیر منفی قرار دهد.

اهمیت این موضوع دکتر باتری را بر آن داشته است تا شما را با بهترین روش های افزایش ماندگاری و طول عمر باتری موبایل آشنا کند. بنابراین تا پایان مطلب با ما همراه باشید!

 

هر آنچه که یک کاربر باید درباره باتری موبایل بداند!

مهم ترین روش های افزایش طول عمر باتری موبایل

 

  • شارژ باتری را در بازه 30 تا 80 درصد نگهدارید

 

شاید شما هم این افسانه قدیمی و پر تکرار را شنیده باشید که پاک کردن حافظه باتری موبایل نیازمند تخلیه کامل شارژ آن و سپس اتصال مجدد به منبع شارژ می باشد. این موضوع را نشنیده گرفته و به سادگی از کنار آن بگذرید. چرا که مربوط به دوره استفاده از باتری های اسیدی می باشد و باتری های لیتیوم یونی امروزی را شامل نمی شود.

دکتر باتری بر این باور است که استفاده از شارژ جزئی باتری موبایل بهترین شیوه نگهداری از باتری ها و افزایش ماندگاری آن ها می باشد. بنابراین همواره بکوشید شارژ باتری خود را بین 40 تا 80 درصد نگه داشته و استفاده از شارژهای جزئی را در دستور کار خود قرار دهید.

 

  • شارژهای طولانی مدت را به فراموشی بسپارید!

 

یکی از متداول ترین عادات اشتباهی که کاربران بسیاری به استفاده از آن اعتیاد دارند، استفاده از شارژهای طولانی مدت نظیر اتصال شب تا صبح دستگاه به منبع شارژ می باشد. لازم و در عین حال جالب است بدانید که این کار موجبات ایجاد اختلال در عملکرد باتری موبایل و دستگاه را فراهم ساخته و حتی ممکن است با ایجاد گرمای فراوان آسیب های جبران ناپذیری را در ساختار باتری موبایل ایجاد نماید.

البته شایان ذکر است که تلفن های همراه هوشمند امروزی پس از رسیدن به شارژ کامل به طور خودکار از ورود ولتاژ و جریان اضافی به داخل باتری جلوگیری به عمل می آورند. این کار توسط مدارهای محافظتی تعبیه شده در ساختار باتری ها انجام می شود. اما پس از گذشت مدتی این مدارها به تدریج ضعیف شده و وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند. در نتیجه روند ورود جریان و ولتاژ به باتری موبایل حتی پس از تکمیل شدن فرآیند شارژ نیز ادامه داشته و باعث متورم شدن آن می گردد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که حتی خاموش کردن تلفن همراه به منظور شارژ طولانی مدت باتری موبایل نیز کاری از پیش نبرده و نمی تواند مانع ورود ولتاژ و جریان اضافی به آن شود. شارژ و مصرف زیاد هم زمان یکی دیگر از اصلی ترین قاتلین سلامت باتری موبایل است. بنابراین سعی کنید هنگام اتصال گوشی به شارژر از به کارگیری آن به ویژه برای دیدن فیلم و انجام بازی خودداری کنید. چرا که این موضوع نیز داغ شدن باتری را در پی داشته و موجبات تخریب بافت های داخلی آن را فراهم می سازد.

 

آشنایی با اصول مراقبت از باتری موبایل

 

  • مراقبت از باتری موبایل

 

به خاطر داشته باشید که یکی از مخرب ترین عواملی که سلامت باتری موبایل را تهدید می کند، گرما است. سعی کنید تلفن همراه خود را در مکانی خنک به منبع شارژ وصل نمایید و زمینه متعادل سازی دمای محیط در حین شارژ آن را فراهم کنید. با این کار گامی مهم در راستای حفظ سلامت باتری خود بر خواهید داشت.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *