دانستنی های فنی و کاربردی

نکاتی که دانستن آن ها برای افزایش عمر باتری موبایل الزامی است!

نکاتی که دانستن آن ها برای افزایش عمر باتری موبایل الزامی است!

به احتمال قریب به یقین شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که به دنبال رافتن راه و یا راه هایی به منظور افزایش طول عمر باتری موبایل خود هستید. جالب است بدانید که این سوالی است که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است.

اگر چه امروزه پیدایش تکنولوژی شارژ سریع زمینه ای را فراهم ساخته است که زمان فرآیند شارژ به حداقل ممکن برسد، اما گوشی های هوشمند امروزی در ساختار خود باتری هایی غیر قابل تعویض داشته و از همین رو حل کردن مشکل آن ها با استفاده از تعویض باتری امکان پذیر نمی باشد.

جالب و در عین حال لازم است بدانید که خراب شدن باتری موبایل امری اجتناب ناپذیر بوده و دیر یا زود شما را به دردسر خواهد انداخت. جالب تر این که هیچ روشی به منظور جلوگیری از وقوع این اتفاق ناگوار وجود نداشته و تنها با به کارگیری برخی روش ها می توان آن را به تاخیر انداخت.

اگر تلفن همراهی را که در دست دارید، بیش از یک سال است که خریداری کرده اید، بی شک متوجه شده اید که کارایی باتری موبایل، مورد استفاده در ساختار آن کاهش یافته و همچون نخستین روزها نیست. هر چه زمان می گذرد و پیش تر می روید، ماندگاری باتری موبایل شما کاهش پیدا کرده و به سختی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. به همین منظور دکتر باتری روش های مختلفی را به شما پیشنهاد می دهد تا وقوع این اتفاق غم انگیز را به طور قابل توجهی عقب بیندازید.

 

راهکارهای تشخیص باتری موبایل سامسونگ اصل از نوع تقلبی آن

راهکارهای پیشنهادی دکتر باتری به منظور افزایش ماندگاری باتری موبایل

 

– نگهداری شارژ باتری موبایل بین 30 تا 80 درصد

 

بسیاری از کاربران بر این باورند که برای اتصال باتری موبایل به منبع شارژ باید نخست باتری به طور کامل خالی گردد. گفتنی است که این افسانه پر تکرار و در عین حال اشتباه مربوط به باتری های نیکل کادمیومی قدیمی بوده و برای باتری های لیتیوم یونی امروزی صدق نمی کند. جالب است بدانید که امروزه توصیه بسیاری از کارشناسان بهره بردن از شارژ جزئی می باشد. این دسته از کارشناسان معتقدند که بهترین بازه شارژ باتری موبایل بین 30 تا 80 درصد می باشد.

نگهداری شارژ باتری در بازه فوق الذکر طول عمر باتری موبایل را به طور قابل توجهی افزایش داده و بدین ترتیب موجب جلب رضایت کاربران می گردد.

 

– پرهیز از شارژ طولانی مدت

 

یکی از رایج ترین عاداتی که در تخریب باتری ها سهم زیادی دارد، شارژهای شبانه و یا طولانی مدت می باشد. لازم است بدانید که روی آوردن به شارژهای طولانی مدت به دلیل ایجاد گرمای چشمگیر آسیب های جبران ناپذیری را به باتری موبایل وارد کرده و موجب پدید آمدن اختلال در عملکرد تلفن همراه می شود.

اگر چه در هنگام رسیدن شارژ باتری موبایل به 100 درصد، مدارهای محافظتی فعال شده و از ورود ولتاژ و جریان به داخل باتری جلوگیری به عمل می آورند، اما در صورت تکرار این موضوع و شارژهای طولانی مدت دائمی، مدارات مذکور به تدریج ضعیف شده و وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند. از همین رو ورود ولتاژ و جریان اضافی موجب تخریب و تورم آن می گردد.

یکی دیگر از مخرب ترین حالات استفاده از تلفن همراه در هنگام اتصال آن به منبع شارژ می باشد. لازم است بدانید که با این کار در چرخه شارژ اختلال ایجاد کرده و موجبات داغ شدن باتری موبایل را فراهم می سازید. همواره به یاد داشته باشید که یکی از بزرگ ترین قاتلان باتری ها داغ شدن آن ها است. بنابراین در حین اتصال گوشی به شارژر از کار کردن با آن خودداری کنید.

 

نکاتی که دانستن آن ها برای افزایش عمر باتری موبایل الزامی است!

– جلوگیری از گرم شدن باتری

 

اگر چه موارد فوق الذکر همگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند، اما پیشگیری از گرم شدن باتری موبایل به نسبت سایر گزینه حائز اهمیت تر است. همان گونه که ولتاژهای بالا و ناسازگار به راحتی باتری موبایل را تحت تاثیر قرار داده و آن را خراب می کنند، دمای بالا نیز قادر است این کار را انجام داده و موجب خرابی باتری گردد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید در صورتی که شارژ باتری موبایل بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد باشد، باتری مذکور پس از گذشت یک سال تنها 80 درصد ظرفیت اولیه خود را در اختیار خواهد داشت.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

2 نظر در “نکاتی که دانستن آن ها برای افزایش عمر باتری موبایل الزامی است!

  1. khossrow گفت:

    این متن با متن دیگر (شارژ طولانی مدت باتری موبایل؛ درست یا غلط؟
    بسیاری از کاربران این سوال را مطرح می کنند که آیا شارژ طولانی مدت باتری موبایل برای مثال اتصال شب تا صبح آن به منبع شارژ می تواند موجب ورود صدمه به آن شود؟
    اگر چه برخی منابع معتقدند که اتصال طولانی مدت باتری به منبع شارژ صدمه های جبران ناپذیری را به آن وارد می کند، اما حقیقت این است که این گونه نیست. چرا که باتری های جدید در ساختار خود تعدادی مدار محافظتی داشته که پس از دستیابی باتری به شارژ کامل فعال شده و از ورود جریان و ولتاژ بیشتر به داخل آن جلوگیری به عمل می آورند) در تناقض است.

    1. محمدرضا گفت:

      هرچند که طولانی مدت شارژ کردن باتری اثر ثابت شده و مشخصی بر عملکرد باتری نداشته اما همواره کارشناسان پیشنهاد میکنند تنها در حد نیاز باتری رو شارژ کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *