دانستنی های فنی و کاربردی

باتری موبایل خود را تقویت کنید!

باتری موبایل خود را تقویت کنید!

تقویت باتری موبایل

 

یکی از اصلی ترین و ضروری ترین لوازمی که به دغدغه اصلی بسیاری از افراد تبدیل شده است، گوشی موبایل می باشد. افزایش میزان استفاده از این گجت زمینه ای را فراهم ساخته است که میزان تقاضای کاربران برای خرید باتری موبایل نیز رواج چشمگیری پیدا کند. چرا که غالب مشکلات تلفن های همراه از باتری موبایل آن ها سرچشمه می گیرد. در ادامه با روش های تقویت باتری موبایل با ما همراه باشید.

بسیاری از کاربران همواره در پی یافتن روش هایی به منظور افزایش عمر و ماندگاری باتری موبایل خود هستند. دکتر باتری با علم به این موضوع به معرفی راهکارهایی در این زمینه پرداخته و بدین ترتیب سعی در جلب رضایت کاربران دارد. در ادامه به معرفی این راهکارها و بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

باتری موبایل خود را تقویت کنید!

روش های افزایش عمر باتری موبایل و تقویت باتری موبایل

 

یکی از اصلی ترین دلایل کاهش طول عمر و ماندگاری باتری ها که نقش تخریب کننده آن ها غیر قابل انکار می باشد، شارژرهای بی کیفیت هستند. شارژرهای مذکور جریان و ولتاژ مناسب را در اختیار باتری موبایل قرار نداده و از همین رو موجب خرابی و کاهش کیفیت آن می شوند.

اگر قصد دارید به این کابوس پایان دهید، استفاده از شارژرهای اصل و اورجینال را در دستور کار خود قرار داده و پیش از استفاده از سایر شارژرها از پایین بودن مقاومت آن ها اطمینان حاصل کنید. استفاده از شارژرهای معمولی به آن دسته از افرادی که گوشی آن ها قابلیت شارژ سریع را دارا می باشد، توصیه نمی شود.

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام شارژ باتری موبایل باید مد نظر قرار داده شود، عدم وجود آسیب دیدگی در کابل شارژر می باشد. هنگام اتصال گوشی به شارژر باید توجه داشت که دمای باتری متعادل بوده و داغ نباشد. به یاد داشته باشید که گرما قاتل اصلی باتری است.

هنگام اتصال باتری موبایل به منبع شارژ از کار کردن به آن بپرهیزید. چرا که این کار دمای باتری را افزایش داده و بدین ترتیب موجبات خرابی آن را تشدید میکند. سعی کنید موبایل در حال شارژ را در مکان های گرم همچون کنار بخاری قرار ندهید.

 

– غیر فعالسازی پیکسل های صفحه

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بیش از 70 درصد از انرژی مصرفی باتری موبایل صرف روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی می شود. بنابراین به صراحت می توان گفت که کم کردن نور صفحه یکی از مهم ترین روش هایی است که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد. غیر فعالسازی پیکسل های صفحه نیز تاثیربسیار به سزایی در این زمینه دارد.

 

– خاموش کردن اپلیکیشن های پر مصرف

 

گفتنی است که بعضی از اپلیکیشن ها در مقایسه با سایر هم نوعان خود انرژی بیشتری مصرف نموده و از همین رو زمینه تخلیه سریع باتری موبایل را فراهم می سازند. بهترین روش برای مقابله با چنینی برنامه هایی حذف نصب آن ها در صورت عدم نیاز می باشد. این کار به طور قابل توجهی میزان مصرف انرژی باتری موبایل را کاهش می دهد.

 

– کنترل وای فای، بلوتوث و…

 

در صورتی که نیازی به اتصال به اینترنت و وای فای ندارید، آن ها را خاموش کرده و هنگام نیاز مجددا روشن نمایید. این کار حافظه در حال اشغال گوشی کاهش داده و مصرف انرژی باتری موبایل را می کاهد. خاموش کردن جی پی اس نیز می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

 

باتری موبایل خود را تقویت کنید!

– غیر فعالسازی انیمیشن ها و افکت های تصویری

 

بسیاری از افکت های تصویری وجود دارند که فعال بودن آن ها بر روی صفحه موجب تخلیه شارژ باتری موبایل می گردد. بنابراین سعی کنید این دسته از افکت های تصویری و انیمیشن ها را از روی حافظه گوشی خود حذف نموده و بدین ترتیب بر ماندگاری و طول عمر باتری آن بیفزایید.

به یاد داشته باشید که هیچ راهی برای ترمیم خرابی های باتری موبایل وجود ندارد. بنابراین اگر باتری شما خراب شده و با افت کیفیت مواجه شده است، هیچ راهی برای رهایی از این معضل وجود ندارد. تنها راه نجات یافتن از این کابوس پیشگیری از تخریب باتری ها می باشد. روش های فوق الذکر تنها یکی از صدها روشی هستند که به کارگیری آن ها نقش و تاثیر بسیار به سزایی در به تاخیر انداختن خرابی باتری ها دارد. در صورتی که روش های مذکور موثر واقع نگردند، ناچارا باید نسبت به تعویض باتری اقدام نمایید. بنابراین سعی کنید ابتدا روش نخست و در صورت اجبار روش دوم را به کار بگیرید.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *