دانستنی های فنی و کاربردی

دکتر باتری سلامت باتری موبایل شما را تضمین می کند!

دکتر باتری سلامت باتری موبایل شما را تضمین می کند!

دکتر باتری سلامت باتری موبایل شما را تضمین می کند!

ترفندهای ساده افزایش طول عمر باتری موبایل که شاید نشنیده باشید!

 

بی شمار روش و ترفند وجود دارد که استفاده از آن ها شما را از شر دردسرهایی نظیر عمر کوتاه باتری موبایل خلاص می سازد. روش هایی ساده که شاید تا به حال نشنیده و یا با بی توجهی از کنارشان عبور کرده باشید. این روش ها به راحتی موجب افزایش عمر باتری تلفن همراه شما شده و اگر چه ساده به نظر می رسند، بسیار مفید واقع خواهند شد. سلامت باتری موبایل خود را از دکتر باتری بخواهید!

– Power saving را روشن کنید.

 

قابلیت power saving mode که ما آن را تحت عنوان حالت ذخیره انرژی می شناسیم، یکی از مهم ترین قابلیت هایی است که تمام گوشی های هوشمند امروزی از آن بهره مند هستند. جالب است بدانید که فعالسازی این قابلیت موجب تنظیم برنامه های تلفن همراه در حالت بهینه سازی انرژی شده و بدین ترتیب دستگاه میزان کمتری انرژی مصرف خواهد نمود. اگر چه ممکن است این صرفه جویی انرژی از نظر شما بسیار ناچیز و بی اثر به نظر برسد، اما بی شک جان باتری موبایل خود را نجات خواهد داد. پس این گزینه را جدی گرفته و همین الان نسبت به روشن نمودن حالت ذخیره انرژی تلفن همراهتان اقدام نمایید. بدین ترتیب گامی مهم در افزایش طول عمر باتری آن برداشته اید!

 

حالت ذخیره انرژی باتری موبایل

– مدت زمان شارژ باتری موبایل را تنظیم کنید.

 

اگر چه دکتر باتری معتقد است که طراحی هوشمند گوشی های امروزی به گونه ای است که در صورت اتصال طولانی مدت آن ها به شارژر پس از رسیدن به مرحله شارژ کامل، موجب غیرفعالسازی انتقال انرژی به باتری موبایل خواهد شد، اما این جمله بدان معنی نیست که شما می توانید آزادانه تلفن همراه خود را برای مدت زمان طولانی به شارژر متصل نموده و آن را پس از رسیدن به شارژ کامل به حال خود رها کنید.

جالب است بدانید که شدت جریان انتقالی از شارژر به باتری تلفن همراه زمینه داغ شدن آن را فراهم نموده و بدین ترتیب از عمر مفید آن می کاهد. بی شک طولانی شدن مدت زمان این کار و شدت گرما تخریب چندین برابری باتری های لیتیومی یونی را فراهم نموده و موجب کاهش توان آنان خواهد شد.

 

حالت ذخیره انرژی باتری موبایل حالت ذخیره انرژی باتری موبایل

– گوشی خود را خنک نگه دارید.

 

از دکتر باتری به شما نصیحت:

” گرما یکی از دشمنان اصلی باتری های لیتیومی یونی است. گوشی خود را در برابر گرما محافظت نمایید”!

بی شک ورود گرمای زیاد به باتری و دیگر قطعات گوشی تلفن همراه ضمن کاهش عمر مفید و توان باتری موبایل، زمینه کاهش کیفیت شارژدهی آن ها را نیز تشدید می نماید.

اگر تمایل دارد باتری تلفن همراه شما برای مدت زمانی طولانی دوام بیاورد، همیشه آن را خنک نگه دارید. از جمله عواملی که زمینه داغ شدن گوشی را فراهم می نماید، می توان به نصب و انجام بازی های سنگین برای مدت زمان طولانی، اتصال گوشی به پاور بانک، استفاده از گوشی در حین شارژ و… اشاره نمود. از این عوامل دوری کرده و عمر طولانی مدت باتری موبایل خود را تضمین کنید!

 

حالت ذخیره انرژی باتری موبایل

– بلوتوث و وای فای را غیر فعال کنید.

 

اگر نیازی به بلوتوث و وای فای ندارید، آن ها را خاموش کنید. روشن بودن بی مورد این دو به دلیل مصرف زیاد انرژی و شارژ، باتری موبایل شما را خراب خواهد نمود. خاموش کردن وای فای و بلوتوث جز در مواقع ضروری موجب خالی شدن دیر هنگام باتری شده و بدین ترتیب عمر آن را افزایش خواهد داد.

 

حالت ذخیره انرژی باتری موبایل حالت ذخیره انرژی باتری موبایل

– اینترنت سیم کارت را فراموش کنید!

 

همان گونه که می دانید تلفن همراه شما می تواند با استفاده از دو روش وای فای و دیتا به اینترنت متصل گردد. استفاده از روش دیتا با به کارگیری اینترنت سیم کارت امکان پذیر است. این قابلیت موجب مصرف زیاد انرژی و شارژ شده و بدین ترتیب عمر مفید باتری موبایل را تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد. بنابراین اگر طول عمر باتری تلفن همراه شما برایتان حائز اهمیت است، اینترنت سیم کارت را به فراموشی بسپارید.

 

حالت ذخیره انرژی باتری موبایل حالت ذخیره انرژی باتری موبایل

– حالت هواپیما تنها مختص زمان حضور در هواپیما نیست!

 

گوشی های هوشمند امروزی قابلیت مهم دیگری تحت عنوان Airplane Mode نیز دارند که در اصطلاح به آن حالت هواپیما می گویند. این قابلیت اگر چه بسیار حائز اهمیت و کاربردی است، اما از جانب کاربران مورد کم لطفی قرار گرفته است. به گونه ای که برخی از آن ها بر این باورند که حالت هواپیما تنها مختص زمان حضور در هواپیما است!

دکتر باتری از شما می خواهد که هرازگاهی حالت هواپیمای گوشی خود را فعال ساخته و بدین ترتیب زمینه غیر فعالسازی کلیه قابلیت های ارتباطی تلفن همراه را مهیا کنید. جالب است بدانید این کار تاثیر بسیار به سزایی در افزایش طول عمر باتری موبایل خواهد داشت.

هنگان انجام سفرهای هوایی، هنگام حضور در جلسه، هنگام خواب و… زمان های مناسبی برای روشن کردن ین حالت و ذخیره سازی انرژی باتری هستند.

 

حالت ذخیره انرژی باتری موبایل

توصیه های دکتر باتری را جدی بگیرید!

 

دکتر باتری به شما این اطمینان را می دهد که با رعایت ترفندهای ساده فوق الذکر افزایش عمر مفید باتری موبایل شما تضمین خواهد شد.

 

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

یک نظر در “دکتر باتری سلامت باتری موبایل شما را تضمین می کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *