دانستنی های فنی و کاربردی

باتری موبایل آیفون و روش های تست سلامت آن

باتری موبایل آیفون و روش های تست سلامت آن

 روش های تست سلامت باتری موبایل آیفون

 

باتری موبایل مورد استفاده در ساختار گوشی های امروزی از نوع لیتیوم یونی می باشد. جالب است بدانید که این دسته از باتری ها بهترین نوع باتری های قابل شارژی هستند که در حال حاضر در دنیای تکنولوژی موجود بوده و تا کنون فناوری بهتر از آن ها معرفی نشده است. باتری موبایل آیفون های ساخت کمپانی اپل نیز از نوع لیتیوم یونی می باشد.

یکی از اساسی ترین ایرادات باتری های لیتیوم یونی کم شدن توان و ظرفیت آن ها در اثر گذشت زمان می باشد. به عبارت دیگر باتری های لیتیوم یونی در اثر قرارگیری در سیکل های شارژ متعدد ضعیف شده و با از دست دادن ظرفیت خود سریعا تخلیه می شوند. جالب است بدانید که مشکل ذکر شده امری اجتناب ناپذیر بوده و دیر یا زود گریبان گیر تمام کاربران خواهد شد!

لازم به ذکر است که این کاهش توان و ظرفیت باتری موبایل به صورت ناگهانی رخ نداده و مدت ها طول می کشد. گفتنی است که باتری های لیتیوم یونی پس از گذشت چندین سال استفاده و تجربه سیکل های شارژی متعدد حدود 20 تا 40 درصد ظرفیت خود را از دست می دهند. بنابراین نگرانی ها از این بابت چندان هم جدی نبوده و زمان بر است، اما به هنگام وقوع، تعویض باتری را می طلبد.

سوالی که امروزه تعدد تکرار آن از میان کاربران گوشی های قدرتمند آیفون بالا می باشد، این است که چگونه می توان فهمید که باتری موبایل آیفون چه میزان از توان و ظرفیت اولیه خود را به مرور زمان از دست داده است؟

لازم به ذکر است که راه های مختلفی برای انجام بررسی میزان توان و ظرفیت باتری موبایل آیفون وجود دارد. به منظور آشنایی بیشتر با این روش ها تا پایان مطلب با دکتر باتری همراه باشید.

 

دکتر باتری و بررسی سلامت باتری موبایل آیفون

 

– از طریق منوی تنظیمات اقدام نمایید!

 

به عقیده دکتر باتری یکی از روش های بررسی سلامت باتری موبایل آیفون مراجعه به بخش تنظیمات تلفن همراه می باشد. سیستم عامل ios مورد استفاده در ساخت گوشی های آیفون قابلیت نمایش هشدار عملکرد نه چندان خوب باتری به منظور نشان دادن وضعیت بحرانی در قسمت تنظیمات گوشی را دارا می باشد. برای دیدن این بخش کافی است به بخش settings گوشی رفته و سپس گزینه battery را انتخاب کنید. در صورت مشاهده هشدار در این بخش می توان نتیجه گرفت که باتری موبایل آیفون با مشکل مواجه شده و نیازمند تعمیر و یا تعویض می باشد. اما در صورت عدن نمایش هشدار در این بخش می توان گفت که باتری سالم می باشد.

بسیاری از کاربران استفاده از این بخش را به دلیل عدم نمایش جزئیات جالب نمی دانند. اگر شما هم به این دسته از افراد تعلق دارید، ما به شما استفاده از battery health را که در جدیدترین نسخه های سیستم عامل ios به قسمت تنظیمات افزوده شده است، پیشنهاد می دهیم. ظرفیت و وضعیت عملکرد باتری موبایل آیفون در این بخش قابل مشاهده خواهد بود.

 

باتری موبایل آیفون و روش های تست سلامت آن

– از مک بوک ها کمک بگیرید!

 

به گفته دکتر باتری استفاده از برنامه console app در مک بوک ها یکی از راه های تست سلامت باتری موبایل آیفون می باشد. جالب است بدانید که این برنامه به صورت پیش فرض بر روی کلیه مک بوک های اپل نصب بوده و کاربران برای استفاده نیازی به دانلود و نصب آن ندارند. بدین منظور کافی است نام برنامه را در مک بوک خود جستجو و سپس نسبت به اجرای آن اقدام نمایید. پس از اجرای برنامه تلفن همراه خود را با استفاده از یک کابل مناسب به مک بوک وصل نموده و در صفحه باز شده عبارت batteryhealth را بدون فاصله تایپ نمایید. بدین ترتیب جزییات کامل باتری موبایل آیفون شما نظیر وضعیت باتری و نیز ظرفیت فعلی آن نمایش داده می شود.

– از برنامه coconutbattery استفاده کنید!

 

یکی دیگر از برنامه های پیشنهادی دکتر باتری برای تست سلامت باتری موبایل آیفون، استفاده از برنامه coconutbattery می باشد. لازم به ذکر است که به کارگیری این برنامه نیز نیازمند وجود مک بوک می باشد. اما این بار برنامه مورد نظر به طور پیش فرض بر روی مک بوک نصب نبوده و به منظور اجرای آن لازم است نسبت به دانلود و نصب آن اقدام نمایید. پس از انجام این کار تلفن همراه خود را با استفاده از کابلی مناسب به مک بوک وصل نموده و به بررسی وضعیت باتری موبایل آیفون خود بپردازید. برای این کار کافی است از تب بالای برنامه مذکور گزینه ios device را برگزینید.

 

باتری موبایل آیفون و روش های تست سلامت آن

باتری موبایل آیفون اورجینال را از دکتر باتری بخرید!

 

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که خریدهای بی دردسر اینترنتی را به حضور در بازارهای شلوغ ترجیح می دهید، خرید آسان از فروشگاه معتبر اینترنتی دکتر باتری را به عنوان پیشنهادی طلایی از ما بپذیرید. با دکتر باتری خرید با خیالی آسوده در منزل را تجربه کنید!

 

باتری موبایل آیفون و روش های تست سلامت آن

 

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *