دانستنی های فنی و کاربردی

عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید!

عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید!

افزایش عمر باتری موبایل

 

یکی از اصلی ترین و رایج ترین مشکلاتی که گریبان گیر تلفن های همراه هوشمند امروزی است، باتری موبایل مورد استفاده در ساختار آن ها می باشد. اگر به مرحله ای رسیده اید که شارژ باتری موبایل شما ناگهان تخلیه شده و خاموش می شود، باید بدانید که باتری عملا کارایی خود را از دست داده و نیازمند تعویض می باشد.

دلایل گوناگونی برای وقوع این مشکل وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به وجود برنامه های سنگین، عدم رعایت نکات ریز در حین شارژ و… اشاره نمود. اما جالب است بدانید که راه هایی نیز به منظور افزایش عمر باتری موبایل وجود دارد که با رعایت آن ها شاهد دوام طولانی مدت باتری کارایی آن خواهید بود. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این نکات از نظر دکتر باتری خواهیم پرداخت.

 

عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید!

نکات زیر را به منظور افزایش عمر باتری موبایل به یاد داشته باشید!

 

– شارژ اولیه

 

ظرفیت باتری موبایل در اولین اقدام نسبت به شارژ آن مشخص خواهد شد. لازم به ذکر است که ساختار باتری های لیتیوم یونی مورد استفاده در گوشی های امروزی با دیگر باتری ها فرق داشته و شارژ اولیه در آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین اولین استفاده از باتری موبایل را با شارژ کردن آن همراه نکنید. بلکه به باتری اجازه تخلیه کامل داده و سپس آن را به مدت 6 تا 8 به منبع شارژ وصل کنید. بهتر است در صورت امکان نخستین شارژ گوشی در حین خاموش بودن آن اتفاق بیفتد. حتی اگر پس از گذشت کمتر از 6 ساعت متوجه پر بودن باتری موبایل شدید، آن را نادیده گرفته و تا رسیدن به 8 ساعت شارژر را جدا نکنید.

– تعداد دفعات شارژ

 

جالب است بدانید که باتری موبایل دارای محدودیت هایی در زمینه تعداد دفعات شارژ می باشد. البته این دسته از محدودیت ها چندان سفت و سخت نبوده و مشکلات زود هنگام را برای باتری در پی نخواهد داشت. به منظور افزایش عمر باتری سعی کنید تعداد دفعات شارژ را افزایش و بدین ترتیب عمق شارژ را کاهش دهید. برای مثال به جای اینکه هر بار شارژ باتری موبایل را به صفر رسانده و سپس آن را تا رسیدن به 100 درصد شارژ کنید، سعی کنید باتری را پیش از رسیدن به 30 درصد به شارژر وصل کرده و پس از رسیدن به 85 درصد از آداپتور جدا نمایید.

 

عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید!

– شارژ مناسب

 

به هنگام شارژ باتری موبایل از شارژرهای مناسب با ویژگی های گوشی خود استفاده نموده و در صورت ناسازگاری شدت جریان شارژر با گوشی از به کارگیری آن بپرهیزید. در صورت امکان تنها شارژر اورجینال گوشی را مورد استفاده قرار داده و بدین ترتیب از بروز هرگونه مشکل جلوگیری به عمل آورید.

ناسازگاری جریان باتری موبایل و شارژر مورد استفاده موجب داغ شدن باتری و حتی در مواردی منفجر شدن آن می گردد.

 

عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید!

– تمیز کردن اتصالات

 

جالب است بدانید که تمیز نبودن پین ها و اتصالات باتری از انتقال درست جریان برق جلوگیری کرده و موجب افزایش مقاومت در مسیر جریان می گردد. خروجی های آداپتور نیز شامل این وضع می شوند. بنابراین تمیز کردن اتصالات نام برده در دوره های زمانی معین یکی از مهم ترین روش های افزایش عمر باتری موبایل محسوب می شود.

 

عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید!

– سرد کردن باتری

 

گفتنی است که سرما می تواند زمینه ای را فراهم سازد که باتری های لیتیوم یونی مورد استفاده در گوشی های هوشمند امروزی در طی یک سری فعل و انفعالات شیمیایی ظرفیت از دست رفته خود را تا حدودی به دست آورند. بنابراین در هنگام عدم استفاده از این باتری ها آن ها در جاهای سردی همچون یخچال قرار دهید. اگر چه این روش تنها برای برخی از باتری ها ثمر بخش است، اما در صورتی که این کار را انجام دادید، از باتری موبایل خود انتظار نداشته باشید که همچون یک باتری نو عمل کند. زیرا این احیا جزئی می باشد.

البته لازم به ذکر است که قرار دادن گوشی موبایل در مکان های گرم نظیر قسمت جلویی خودرو نیز می تواند خطر آفرین باشد. بنابراین از قرار دادن آن در جاهایی که به دلیل گرم بودن خطر انفجار آن را تشدید می کند، خودداری کنید. در صورت داغ شدن باتری در حین اتصال به شارژر یک شی سرد را در زیر گوشی قرار داده و بدین ترتیب از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید.

عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید!

– پس زمینه مشکی

 

استفاده از پس زمینه مشکی موجب افزایش راندمان باتری و در نتیجه طول عمر آن می شود. توجه داشته باشید که به هر میزان رنگ های موجود در پس زمینه تلفن همراه شما روشن تر باشد، باتری فشار بیشتری را متحمل شده و سریع تر تخلیه می شود. از به کارگیری پس زمینه های متحرک نیز جدا بپرهیزید. زیرا این تصاویر قادر به تخلیه زود هنگام باتری موبایل شما هستند.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *