دانستنی های فنی و کاربردی

باتری موبایل الجی و مقایسه نسل های G4 و G5 آن

باتری موبایل الجی و مقایسه نسل های G4 و G5 آن

آنچه که باید در مورد باتری موبایل نسل های G4 و G5 گوشی های الجی بدانید!

 

شرکت بزرگ الجی پس از عرضه گوشی های G2 و G3 خود به بازار موبایل، در سال 2015 نسبت به رونمایی تلفن های همراه G4 اقدام نمود. این دسته از تلفن همراه نمایشگری 5.5 اینچی داشته و از باتری موبایل لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر ساعتی جدا شدنی برخوردار هستند. این دسته از گوشی های ساخت شرکت الجی شباهت ظاهری و عملکردی زیادی با گوشی های G3 که نسل قبلی خود محسوب می شوند، داشته اما در زمینه دوربین و تراشه اسنپدراگون قوی تر ظاهر شده اند.

استقبال شگفت انگیز مشتریان از گوشی های الجی G4 موجب شد که عرضه این گوشی ها توسط این شرکت متوقف نگردد. الجی در سال 2016 موفق به ارائه گوشی های G5 شد که آن ها نیز همچون نسل قبلی خود با استقبال بی نظیر کاربران موبایل مواجه شدند. باتری موبایل استفاده شده در ساختار این گوشی ها از نوع لیتیوم یونی جدا شدنی بوده و ظرفیتی 2800 میلی آمپر ساعتی دارد. شاید با خود فکر کنید که ویژگی های این دسته از گوشی ها به نسبت سری پیشین خود نه تنها پیشرفتی نداشته اند، بلکه با ضعف هایی نیز مواجه شده اند. اما شرکت الجی با تمرکز بر روی عملکرد و پردازنده این دسته از گوشی ها زمینه بهبود عمر باتری موبایل موجود در آن را فراهم نموده است.

به منظور آشنایی بیشتر با ویژگی های باتری موبایل گوشی های الجی G4 و الجی G5 تا پایان مطلب با دکتر باتری همراه باشید!

 

باتری موبایل الجی و مقایسه نسل های G4 و G5 آن

ویژگی های باتری موبایل الجی G4 بر اساس گفته های دکتر باتری

 

به اعتقاد دکتر باتری، به عنوان یکی از فعالان صاحب نام در زمینه باتری موبایل، نخستین پارامتر تاثیرگذار بر عمر باتری موبایل مورد استفاده در تلفن های همراه مختلف، مدت زمان مکالمه با استفاده از آن ها می باشد. لازم به ذکر است که منظور از زمان مکالمه، بیشترین و طولانی ترین زمانی است که فرد با یک بار شارژ کامل باتری خود می تواند به صورت مداوم با تلفن خود صحبت کند. توجه داشته باشید که این مدت زمان به شدت تابع شبکه تلفن همراه نیز می باشد. زمان مکالمه برای گوشی های الجی G4 معادل 18 ساعت و 50 دقیقه تخمین زده شده است.

نتایج تحقیقات و آزمایشات انجام شده حاکی از آن است که مدت زمان مکالمه اینترنتی با استفاده از شبکه 3G در باتری موبایل گوشی های الجی G4 حدود 16 ساعت و 40 دقیقه می باشد.

دومین پارامتر اثرگذار بر عمر باتری های موبایل مدت زمان وبگردی با استفاده از آن ها می باشد. لازم به ذکر است که این زمان عبارت است از طولانی ترین زمانی که فرد با یک بار شارژ کامل باتری موبایل خود می تواند طور پیوسته به جستجو و گشت و گذار در وب بپردازد. کلیه گوشی های الجی عملکرد قابل توجهی را در این زمینه به نمایش گذاشته اند. یکی از این گوشی ها، الجی G4 است که با ثبت زمان 7 ساعت و 45 دقیقه موفق به جلب رضایت کاربران بسیاری شده است.

پارامتر موثر دیگر مدت زمان پخش ویدئو است. کاربران گوشی های الجی G4 می توانند با یک بار شارژ کامل باتری موبایل خود به مدت 7 ساعت و 23 دقیقه متوالی به تماشای فیلم پرداخته و هیچ نگرانی از بابت خاموش شدن دستگاه خود نداشته باشند.

حالت استند بای در طول عمر باتری موبایل

حالت استند بای نیز تاثیر بسیار زیادی در طول عمر مفید باتری موبایل دارد. منظور از این حالت، حالتی است که تلفن همراه به شبکه متصل بوده اما از جانب کاربر مورد استفاده قرار نمی گیرد. توجه داشته باشید که نوع شبکه تاثیر بسیار زیادی بر این زمان خواهد داشت. حالت استند بای برای این دسته از گوشی ها 22 روز تخمین زده شده است که زمانی جالب توجه به نظر می رسد.

دوام یا پایداری کل باتری موبایل از دیگر پارامترهای موثر بر طول عمر باتری می باشد. زمان پایداری به این معنا می باشد که اگر کاربر گوشی خود را به طور کامل شارژ نموده و پس از آن به طور نرمال آن را مورد استفاده قرار دهد، باتری موبایل تا چه میزان دوام خواهد آورد؟ توجه داشته باشید که استفاده نرمال شامل یک ساعت تماشای فیلم، یک ساعت مکالمه و یک ساعت وبگردی در طول روز می باشد. در چنین حالتی باتری موبایل گوشی های الجی G4 54 ساعت دوام آورده و پس از آن نیازمند شارژ مجدد خواهند شد.

 

باتری موبایل الجی و مقایسه نسل های G4 و G5 آن

ویژگی های باتری موبایل الجی G5 بر اساس گفته های دکتر باتری

 

مدت زمان مکالمه با گوشی های الجی G5 25 ساعت، زمان مکالمه اینترنتی با استفاده از شبکه 3G برای این نوع باتری موبایل 16 ساعت و 40 دقیقه، مدت زمان وبگردی و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی 7 ساعت و 35 دقیقه، مدت زمان پخش فیلم 10 ساعت و 21 دقیقه، مدت زمان استند بای در صورت استفاده از شبکه 4G معادل 15 روز و مدت زمان پایداری آن 60 ساعت تخمین زده شده است.

 

باتری موبایل الجی و مقایسه نسل های G4 و G5 آن

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *