دانستنی های فنی و کاربردی

چرا کاربران از باتری موبایل خود راضی نیستند؟

چرا کاربران از باتری موبایل خود راضی نیستند؟

علت راضی نبودن از باتری موبایل خود 

 

واقعیت این است که همه و یا اکثر کاربرانی که از تلفن های همراه هوشمند استفاده می کنند، رضایت چندانی از باتری موبایل خود ندارند. این واقعیتی آزار دهنده می باشد که پای پاور بانک ها و دیگر لوازم جانبی را به بازار باز کرده است. جالب است بدانید که حتی افزایش ظرفیت باتری موبایل و به کارگیری ابزارهای جانبی متداول امروزی نیز نتوانسته است رضایت کاربران را جلب نموده و در بهترین حالت شاهد نگهداری دو روزه شارژ توسط گوشی ها هستیم.

البته لازم به ذکر است که اوضاع از همان ابتدا به این صورت نبوده است. گوشی های موجود در زمان های گذشته از باتری هایی بسیار قوی برخوردار بودند که با یک بار شارژ امکان استفاده طولانی مدت و چند روزه را برای کاربران فراهم می ساختند. اگر چه گوشی های هوشمند امروزی در مقایسه با گوشی های قدیمی بسیار قدرتمند تر بوده و امکانات بیشتری دارند، اما باتری های مورد استفاده در ساختار آن ها موفق به پیشرفت چشمگیری نشده اند.

علت عدم پیشرفت وضعیت باتری ها

متخصصان فعال در زمینه تکنولوژی باتری موبایل معتقد هستند که علت عدم پیشرفت وضعیت باتری ها سبقت گرفتن قانون مور از تکنولوژی باتری می باشد. منظور از این عبارت این است که بهتر شدن وضعیت تلفن های همراه در طول زمان موجب افزایش نیاز ما و همچنین پیشرفت سریع و زود هنگام آن ها شده است، به گونه ای که باتری موبایل در مقایسه با گوشی ها نرخ پیشرفت کمی را تجربه نموده و موفق به دستیابی به چنین سرعت رشدی نشده است.

 

Mobile batteries

 

به یاد داشته باشید که جملات فوق الذکر به معنای عدم وجود هیچ گونه پیشرفتی در حوزه توسعه تکنولوژی باتری موبایل نبوده و نیست. در سال های اخیر مهندسین فعال در این زمینه با انجام تلاش های فراوان موفق شده اند که با کاهش قطعات داخلی در باتری ها موجب افزایش تراکم انرژی به صورت ثابت گردند. این محققان عنوان کرده اند که توانایی حذف هر قطعه ای در ساختار باتری موبایل را ندارند، چرا که ممکن است کمبود آن قطعه منجر به بروز انفجار و آتش سوزی گردد.

امروزه تحقیقات و تلاش ها به مرحله ای رسیده است که با ایجاد تغییر در مواد سازنده باتری می توان تراکم انرژی را بهبود بخشید. جالب است بدانید که سرعت پیشرفت مهندسی همواره به نسبت سرعت پیشرفت مواد جدید بسیار بیشتر می باشد.

 

باتری موبایل لیتیوم یونی، امیدی برای آینده

 

تمام عوامل فوق الذکر دست به دست هم داده اند تا باتری های مورد استفاده در ساختار گوشی های هوشمند امروزی از نوع لیتیوم یونی بوده که میزان انرژی دهی آن ها از اوایل دهه 90 میلادی تا به امروز مشخص می باشد. اما می توان گفت آینده ای روشن در اختیار این دسته از باتری ها می باشد. در حال حاضر پژوهشگران و محققان در حال انجام تحقیقاتی موثر بر روی تکنولوژی های جدید باتری موبایل نظیر باتری های حالت جامد می باشند. این مورد یکی از بزرگ ترین امیدها برای آینده باتری موبایل است!

این پایان ماجرا نیست. حتی در صورتی که سازندگان موفق به ساخت باتری هایی با انرژی بسیار زیاد گردند، صنعت ساخت گوشی های هوشمند ثابت نمانده و با سرعت بیشتری در حال پیشرفت می باشد و این به معنای عدم پاسخگویی انرژی های به دست آمده برای رفع نیازهای کاربران می باشد.

 

چرا کاربران از باتری موبایل خود راضی نیستند؟

راهی شگفت انگیز برای افزایش ظرفیت باتری موبایل

 

ظرفیت باتری های موبایل یکی از بزرگترین دغدغه هایی است که همه کاربران در حین خرید گوشی های هوشمند آن را تجربه می کنند. حتی آن دسته از افرادی که دارای گوشی هایی با ظرفیت بالا هستند، گاهی با کمبود شارژ باتری مواجه شده و حسرت ظرفیت بیشتر را می خورند.

گذر زمان نشان داده است که هر چه پیش می رویم، ظرفیت باتری های به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند. اما این سرعت سرعتی نیست که کاربران انتظارش را دارند!

خبر خوش این که …

 

به تازگی دانشمندان فعال در حوزه نانو روشی را ابداع نموده اند که قادر است ظرفیت باتری موبایل مورد استفاده در ساختار گوشی های هوشمند را 4 برابر کند! شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول ساخته باشد که چه چیزی زمینه موفقیت این دسته از دانشمندان را فراهم ساخته است؟

پاسخ سوال شما سیلیکون است. شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که با خودتان بگویید من هم می دانستم که می توان با به کارگیری سیلیکون باتری هایی تولید کرد که در مقایسه با باتری موبایل لیتیوم یونی عملکرد بهتری ارائه می دهند. اما لازم است بدانید که این کار به همین سادگی ها هم نیست!

سیلیکون به محض قرارگیری در ساختار باتری موبایل می تواند تا 400 برابر افزایش حجم داده و بلافاصله تخریب گردد. اما این تیم محقق موفق شده اند ترکیب گرافیت و سیلیکون را در خدمت به افزایش ظرفیت باتری بدون نگرانی از سرعت تخریب به کار گرفته و نتیجه ای موفقیت آمیز کسب نمایند.

 

چرا کاربران از باتری موبایل خود راضی نیستند؟

 

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *