دانستنی های فنی و کاربردی

اخباری امیدوار کننده از آینده روشن باتری موبایل

اخباری امیدوار کننده از آینده روشن باتری موبایل

باتری موبایل گرافن جایگزینی مناسب برای باتری های لیتیوم یونی

 

گزارشات جدید حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد باتری موبایل گرافنی را به جای باتری های لیتیوم یونی در ساختار تلفن های همراه هوشمند ساخت خود مورد استفاده قرار دهد. همان گونه که می دانید باتری های لیتیوم یونی دسته ای از باتری ها هستند که در اغلب دستگاه های قابل شارژ به کار گرفته می شوند. در کنار مزایایی که این باتری موبایل دارد، از معایب بسیار آن نمی توان چشم پوشی کرد. به همین دلیل برخی غول های بزرگ دنیای تکنولوژی به فکر جایگزین کردن این نوع از باتری موبایل با انواع دیگر باتری افتادند.

به گزارش سایت معتبر phone arena سامسونگ قصد دارد باتری های گرافن را در گوشی های هوشمند تولید شده توسعه و در اختیار کاربران قرار دهد تا بدین ترتیب آن ها این امکان را داشته باشند که از شارژ سریع باتری موبایل خود لذت ببرند!

از جمله مهم ترین مزایایی که جایگزینی باتری موبایل گرافن با باتری های لیتیوم یونی در پی خواهد داشت، می توان به ریسک پذیری کمتر آن ها اشاره نمود. جالب است بدانید که باتری های لیتیوم یونی در شرایط مختلفی نظیر تغییر ناگهانی دما و سرد و گرم شدن های ناگهانی دچار انفجار و احتراق می گردند. محققان نوید داده اند که باتری موبایل گرافنی چنین نبوده و در برابر تغییر شرایط به صورت ناگهانی بسیار مقاوم است.

اخباری امیدوار کننده از آینده روشن باتری موبایل

– تجربه لذت شارژ سریع با باتری موبایل گرافنی

 

در طی گزارشی که از پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی و فناوری شرکت سامسونگ منتشر شده است، باتری موبایل گرافنی می تواند در مدت زمانی بسیار کوتاه تلفن های همراه هوشمند را شارژ نماید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که زمان شارژ کامل یک گوشی بهره مند از این نوع باتری موبایل 12 دقیقه تخمین زده شده است! بر اساس این گزارشات باتری های گرافنی در مقایسه با باتری های لیتیوم یونی از طول عمر بیشتری برخوردار بوده و احتمال انفجار و احتراق در آن ها بسیار ضعیف و تقریبا صفر می باشد.

اگر چه سامسونگ استفاده از این سری باتری ها را در گوشی های هوشمند خود به صورت رسمی تایید نکرده است، اما اخبار و شنیده ها حاکی از این موضوع هستند که سامسونگ قصد استفاده از باتری های گرافنی را نه تنها در تلفن های همراه بلکه در کلیه دستگاه های الکترونیکی قابل شارژ دارد. تا بدین ترتیب بتواند گامی مهم در راستای کاهش خطرات باتری های لیتیوم یونی بردارد.

 

حذف باتری موبایل از ساختار نسل جدید گوشی های هوشمند!

 

شاید برایتان عجیب و غیر قابل باور باشد، اما گوشی های هوشمند آینده به لطف یک فناوری بزرگ نیازی به وجود باتری موبایل نخواهند داشت! جالب تر این که استفاده از دستگاهی با ضخامت بسیار ناچیز ساخته شده از مواد نیمه رسانا که قادر است سیگنال های وای فای را به الکتریسیته تبدیل کند، زمینه حذف باتری های موبایل از ساختار تلفن های همراه و لپتاپ ها را فراهم ساخته است.

گزارشات رسیده حاکی از آن است که دانشمندان با کشفی جدید موفق شده اند سیگنال های رادیویی را به برق تبدیل کرده و آن را به جای باتری در تلفن های همراه هوشمند به کار ببرند. به یاد داشته باشید که استفاده از تکنولوژی مدرن نام برده تنها محدود به تلفن های همراه نبوده، بلکه در سایر وسایل نظیر لپتاپ، دستگاه های پزشکی و فناوری های پوشیدنی نیز به کار گرفته خواهند شد. محققان بر این باورند که دستگاه وعده داده شده قادر است آینده دستگاه های هوشمند الکترونیکی را به طور کامل دگرگون سازد.

دستگاه مذکور در یک تست آزمایشی به هنگام قرارگیری در معرض سیگنال های وای فای معمولی موفق به تولید حدود 40 میکرو وات برق شد. گفتنی است که این میزان برق تولیدی را می توان به منظور روشن نمودن صفحه نمایشگر موبایل و یا فعال سازی تراشه های سیلیکونی مورد استفاده قرار داد.

اخباری امیدوار کننده از آینده روشن باتری موبایل

– باتری های جدیدی که 5 روز شارژ نگه می دارند!

 

یکی از امیدوار کننده ترین اخباری که امروزه بسیار رایج شده است، تولید باتری هایی که است که می توانند تا 5 روز شارژ نگه دارند. این موفقیت تنها مربوط به دنیای موبایل نبوده و خودروهای الکترونیک نیز از آن تاثیر می پذیرند. این دسته از خودروها در صورت بهره مندی از این نوع باتری قادر خواهند بود مسافتی هزار کیلومتری را بدون نیاز به سوخت گیری طی نمایند.

باتری های لیتیوم سولفوری ای که دارای ظرفیتی بالا هستند، می توانند شرایطی را فراهم سازند که دستیابی به ماشین های الکترونیک برقی و نیز شبکه های خورشیدی ارزان قیمت چندان دشوار نباشد. تکنولوژی جدید نام برده به راحتی می تواند جایگزینی مناسب برای باتری های لیتیوم یونی مورد استفاده در ساختار ساعت های هوشمند، گوشی های هوشمند و حتی گام شمارهای امروزی باشد. این دسته از باتری ها در صورت تولید به سرعت باتری های لیتیوم یونی را از میدان رقابت به در می کنند.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *