دانستنی های فنی و کاربردی

از باتری موبایل سامسونگ خود درست مراقبت کنید!

از باتری موبایل سامسونگ خود درست مراقبت کنید!

باتری موبایل سامسونگ در بخش مراقبت های ویژه!

 

همان گونه که می دانید باتری موبایل سامسونگ قلب گوشی سامسونگی است که در دست دارید. این قطعات یکی از کاربردی ترین قطعات مصرفی تلفن های همراه هستند و متاسفانه عمری محدود دارند. توجه داشته باشید که حتی اگر با به کارگیری بهترین روش های ممکن به مراقبت از باتری موبایل سامسونگ خود بپردازید، پس از مدتی لازم است نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. علت این امر ماهیت باتری های مورد استفاده در گوشی های سامسونگ امروزی می باشد.

این بدان معنا نیست که خود را به بی خیالی زده و از این باتری نگهداری نکنید. زیرا با رعایت یک سری نکات می توانید عمر باتری ها را تا حد قابل توجهی افزایش داده و تا مدت ها از صرف هزینه های هنگفت خرید باتری در امان باشید!

نکاتی که مورد بحث قرار خواهند گرفت، به شما این امکان را می دهند که به خوبی از باتری موبایل سامسونگ خود استفاده نموده و طول عمر آن ها را تا حدودی افزایش دهید. در ادامه با توصیه های طلایی دکتر باتری همراه باشید!

 

شارژ اولیه باتری موبایل سامسونگ

– توصیه اول دکتر باتری: باتری موبایل سامسونگ نیازی به شارژ اولیه ندارد!

 

نخستین باتری های مورد استفاده در ساختار تلفن های همراه که امروزه منسوخ شده اند و در دنیای فناوری اثری از آن ها نیست، باتری های نیکل کادمیومی بودند. نکته قابل توجه در رابطه با این دسته از باتری ها نیاز مبرم آن ها به چندین ساعت شارژ اولیه بود. این موضوع در ذهن بسیاری از کاربران ماندگار شده و گمان می کنند که باتری های لیتیوم یونی امروزی نیز این خصوصیت را دارند. اما لازم به ذکر است که این دسته از باتری ها را می توانید بدون شارژ کردن طولانی مدت در اولین استفاده به کار بگیرید.

 

شارژ اولیه باتری موبایل سامسونگ

– توصیه دوم دکتر باتری: تاثیر سرما و گرما بر باتری موبایل سامسونگ را نادیده نگیرید!

 

بالا بودن دما می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر بافت باتری ها داشته و عمر آن ها را به طور چشمگیری کاهش دهد. توجه داشته باشید که مناسب ترین دما برای نگهداری باتری موبایل سامسونگ بین 10 تا 30 درجه سانتی گراد می باشد. سعی کنید از نگهداری باتری ها در مکان های گرم همچون ماشین های پارک شده در تابستان خودداری نمایید. زیرا این موضوع باعث وارد آمدن آسیب های جبران ناپذیری به این قطعات کاربردی خواهد شد.

لازم به ذکر است که دمای بسیار پایین نیز می تواند زمینه از کار افتادن باتری موبایل سامسونگ را تشدید کند. پس این باور قدیمی را که در صورت ضعیف شدن باتری می توان آن را در فریزر قرار داده و به آن عمری دوباره بخشید، کنار بگذارید.

 

شارژ اولیه باتری موبایل سامسونگ

– توصیه سوم دکتر باتری: از شارژرهای مناسب گوشی سامسونگ استفاده کنید.

 

نکته قابل توجه این است که هر باتری با توجه به مشخصاتی که دارد، به منظور شارژ شدن نیازمند شارژری خاص است. بنابراین به هنگام شارژ باتری موبایل سامسونگ به همخوانی مشخصات باتری و آداپتور شارژر توجه نمایید. در صورت تمایل می توانید انواع شارژر اورجینال را از دکتر باتری خریداری کنید!

گفتنی است که تکنولوژی های به کار گرفته شده در گوشی های امروزی زمینه ای را فراهم آورده اند که کاربران در صورت عدم دسترسی به شارژر تلفن همراه خود بتوانند از شارژرهای دارای جریان بالاتر نیز استفاده نمایند. خیالتان راحت باشد که باتری موبایل سامسونگ شما تنها مقدار جریان مجاز را عبور خواهد داد.

لازم به ذکر است که عکس این عمل پروسه شارژ شدن باتری موبایل سامسونگ را طولانی تر کرده و در نهایت منجر به داغ شدن آن می شود که زنگ خطری برای عمر مفید باتری می باشد.

شارژ اولیه باتری موبایل سامسونگ

– توصیه چهارم دکتر باتری: شارژ باتری موبایل سامسونگ را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید!

 

یکی از قابلیت های باتری های لیتیوم یونی مورد استفاده در گوشی های سامسونگ امروزی، قابلیت افزایش عمر مفید آن ها در صورت حفظ شارژشان در یک محدوده مشخص می باد. تا حد امکان سعی کنید که شارژ باتری موبایل سامسونگ خود را بین 40 تا 80 درصد نگهداری کنید. اگر این کار برای شما سخت است، از رسیدن شارژ باتری به زیر 20 درصد جلوگیری کنید. نکته قابل توجه دیگر این که به منظور افزایش عمر باتری ها از شارژ کردن آن ها تا 100 درصد خودداری نمایید.

 

شارژ اولیه باتری موبایل سامسونگ

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *