دانستنی های فنی و کاربردی

تعویض و تعمیر باتری موبایل

تعویض و تعمیر باتری موبایل

با کالیبره کردن باتری موبایل بیشتر آشنا شوید

 

امروزه غالب باتری موبایل مورد استفاده در تلفن های همراه هوشمند از نوع لیتیوم یونی می باشد. همان گونه که می دانید ظرفیت باتری موبایل روز به روز در حال افزایش بوده و همگان را شگفت زده کرده است، به گونه ای که برخی از تلفن های همراه دارای باتری موبایل 5000 میلی آمپر ساعتی هستند.

جالب است بدانید که تنها راه تعمیر باتری موبایل به کار گرفته شده در تلفن های همراه امروزی استفاده از روش های نرم افزاری می باشد. اگر مشکل با به کارگیری چنین روش هایی رفع نگردد، تنها راه چاره تعویض باتری می باشد.

کالیبره کردن یکی از رایج ترین روش های تعمیر باتری موبایل می باشد. لازم به ذکر است که باتری های به کار رفته در ساختار گوشی های هوشمند دارای عمر مفید بین 1 تا 2 سال هستند. پس از گذشت این مدت باتری به مرور ضعیف شده و سریع تر از پیش تخلیه می گردد. نخستین چاره ای که در گام اول برای درمان مشکلات باتری به ذهن می رسد، کالیبره کردن باتری موبایل است. حال شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که کالیبره کردن چگونه انجام می شود؟

 

تعویض و تعمیر باتری موبایل

به منظور کالیبره کردن باتری موبایلتان مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

 

1) تا زمانی که تلفن همراه شما در اثر بی شارژی خاموش می شود، از شارژ مجدد آن بپرهیزید.

2) پس از این که گوشی هوشمند شما خاموش شد، مجددا آن را روشن نموده و به حال خود رها کنید تا خاموش گردد.

3) سپس تلفن همراه را در حالی که خاموش است به منبع شارژ متصل نموده و به آن فرصت دهید تا به طور کامل شارژ گردد.

4) تلفن همراه خود را از منبع شارژ جدا نمایید.

5) تلفن همراه را روشن نموده و درصد شارژ باتری موبایل را مشاهده کنید. احتمالا این مقدار کمتر از 100 خواهد بود. مجددا تلفن را به منبع شارژ وصل نموده و اجازه دهید تا رسیدن به 100 درصد شارژ شود.

6) گوشی را از منبع شارژ جدا کرده و آن را restart نمایید. سپس درصد شارژ باتری موبایل را چک کنید. اگر عددی کمتر از 100 درصد را نشان می دهد، مجددا آن را به شارژر وصل و تا رسیدن به شارژ کامل از منبع جدا نکنید.

7) سپس منتظر بمانید تا باتری موبایل شما مجددا خالی و پس از آن خاموش گردد.

8) در نهایت بدون این که شارژ را قطع و وصل کنید، اجازه دهید باتری به طور کامل شارژ شود.

توجه داشته باشید که کالیبره کردن یکی از کاربردی ترین روش های تعمیر باتری های مورد استفاده در تلفن های همراه امروزی می باشد. در صورتی که مشکل باتری شما با به کارگیری این روش رفع نگردد، باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. اگر به دنبال فروشگاهی مطمئن به منظور خرید باتری موبایل اورجینال هستید، ما به شما دکتر باتری را پیشنهاد می دهیم.

تعویض و تعمیر باتری موبایل

باتری موبایلتان را درست شارژ کنید!

 

به یاد داشتن نکات زیر می تواند تخریب باتری های شما را به تاخیر انداخته و بدین ترتیب از دردسر تعمیر آن ها و نیز صرف هزینه های هنگفت برای تعویض آن ها بکاهد.

– زمانی که باتری تلفن همراه شما به طور 100 درصد شارژ شد، آن را از منبع شارژ جدا نمایید.

– تا حد امکان از شارژ کامل باتری خود بپرهیزید و به یاد داشته باشید که بهترین محدوده شارژ باتری ها بین 20 تا 80 درصد می باشد.

– تا زمانی که شارژ باتری به 20 درصد و یا کمتر از آن نرسیده است، گوشی را به شارژر وصل نکنید.

– به یاد داشته باشید که اصلی ترین قاتل باتری موبایل گرما است. به هر میزان دمای باتری گوشی بالاتر رفته و داغ تر شود، باتری سریع تر خراب و فرسوده شده و نیازمند تعمیر می گردد.
نشانه هایی که نشان از خرابی باتری موبایل دارند!

اگر علامت تعجب روی شارژ باتری خود دیدید، بترسید! این علامت نشانه ای از خرابی باتری موبایل می باشد. نگرانی شما زمانی افزایش می یابد که باتری همزمان با نشان دادن این علامت داغ هم می شود.

اگر فست شارژ موبایل شما عملکرد قابل قبولی ندارد، اگر باتری سریعا تخلیه می شود، اگر باتری دیر شارژ می شود و یا روی 15 الی 25 درصد خاموش می گردد، باید بگوییم که باتری شما ضعیف شده و نیازمند تعمیر و یا تعویض می باشد.

اگر باتری موبایل شما حتی در صورتی که از برنامه های سنگین و یا اینترنت استفاده نمی کنید، زود به زود خالی می شود، به احتمال 90 درصد می توان گفت تعویض باتری می تواند پایان بخش مشکلات آن باشد. اما در صورتی که باتری بدون انجام هیچ عملی با استفاده از گوشی در مدت زمان کمی تخلیه می گردد، می توان گفت که بورد گوشی مشکل دارد.

باد کردن باتری موبایل یکی دیگر از نشانه های خرابی آن می باشد. بنابراین در صورت مشاهده چنین وضعیتی آگاه باشید که به مرحله هشدار رسیده اید!

تعویض و تعمیر باتری موبایل

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *