دانستنی های فنی و کاربردی

حافظ بی چون و چرای باتری موبایل خود باشید!

حافظ بی چون و چرای باتری موبایل خود باشید!

حافظ بی چون و چرای باتری موبایل خود باشید!

 

حافظ باتری موبایل ؛ همان گونه که می دانید، باتری موبایل یکی از اصلی ترین اجزای سخت افزاری و به عبارت دیگر قلب موبایل محسوب می شود. چرا که در صورت عدم وجود باتری موبایل، تلفن همراه هیچ کارایی مثبتی نخواهد داشت. همین امر موجب شده است که تقاضای کاربران برای خرید باتری افزایش یابد. اما جالب است بدانید که رعایت برخی نکات زمینه افزایش طول عمر باتری موبایل را فراهم ساخته و صرف هزینه های زیاد برای خرید این دسته از وسایل را به تعویق می اندازد. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

همان طور که پیش تر درباره حافظ باتری موبایل یا حافاظت کردن از باتری موبایل اشاره کردیم، باتری موبایل یکی از حائز اهمیت ترین قطعات سخت افزاری به کار گرفته شده در ساختار تلفن همراه است که انرژی مورد نیاز به منظور استفاده از دستگاه را فراهم می کند. بدین ترتیب می توان گفت که عملا کلیه قطعات سخت افزاری یک گوشی موبایل تابع باتری موبایل بوده و انرژی مورد نیاز خود را از آن دریافت می کنند.

 

شارژ کامل باتری موبایل اجباری نیست!

 

اگر شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که تصور می کنید که شارژ صد درصد باتری موبایل اجباری است و در صورتی که تلفن همراهتان را به منبع شارژ متصل کنید، مجبور هستید تا کامل شدن شارژ آن منتاظر بمانید، باید بدانید که تصورتان کامل اشتباه بوده و می توانید باتری موبایل را زودتر از این موعد از منبع جدا نمایید. خیالتان راحت باشد، هیچ گونه آسیبی باتری موبایل شما را تهدید نخواهد کرد.

لازم است بدانید هیچ اتباطی میان شارژ صد درصد باتری موبایل و افزایش طول عمر آن وجود ندارد. شما این امکان را خواهید داشت که در هر فرصت کوتاهی تلفن همراه خود را به شارژر وصل کرده و پیش از آن که فول شارژ شود، آن را از منبع شارژ جدا کنید.

 

حافظ بی چون و چرای باتری موبایل خود باشید!

شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که چرا این باور غلط تا این حد در میان مردم رواج یافته است؟

 

جالب و در عین حال لازم است بدانید که ریشه این باور غلط به باتری های نیکل کادمیومی قدیمی باز می گردد. این دسته از باتری ها حساسیت بسیار زیادی به عدم شارژ صد درصد نشان داده و در صورتی که زودتر از موعد از منبع شارژ جدا می شدند، صدمه دیده و با کاهش عمر قابل توجهی رو به رو می شوند. اما باتری های لیتیوم یونی مورد استفاده در تلفن های همراه امروزی این ویژگی را دارا نبوده و برای کاربران زمینه ای را فراهم می سازند تا هر زمان که تمایل داشتند باتری موبایل خود را شارژ نموده و هرگاه که خواستند، آن را از منبع جدا کنند.

 

از شارژ طولانی مدت باتری موبایل هراس نداشته باشید.

 

بسیاری از کاربران بر این باورند که اتصال طولانی مدت باتری موبایل به منبع شارژ موجب ورود آسیب جدی به باتری خواهد شد. چرا که این دسته از افراد فکر می کنند ورود جریان به باتری موبایل حتی پس از رسیدن آن به شارژ کامل نیز ادامه خواهد داشت. باور مذکور نیز صحت نداشته و کاربران می توانند با خیال راحت تلفن همراه خود را برای مدت طولانی به شارژر متصل نمایند. علت این امر وجود مدارهای محافظتی در ساختار باتری موبایل می باشد که از ورود جریان بیش از حد به آن جلوگیری به عمل می آورد. بنابراین هیچ گونه آسیبی به باتری وارد نشده و کیفیت عملکرد آن نیز تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

 

حافظ بی چون و چرای باتری موبایل خود باشید!

اورجینال بودن شارژر مورد استفاده را از یاد نبرید.

 

به یاد داشته باشید که هرگز شارژرهای بی کیفیت را مورد استفاده قرار ندهید. همواره بکوشید گوشی خود را با شارژر اصلی آن شارژ کرده و یا در صورت استفاده از سایر شارژرها، شارژری را انتخاب کنید که ویژگی هایی شبیه به شارژر اورجینال گوشی داشته باشد. بسیاری از افراد فکر می کنند که سایر شارژرها آسیب های جبران ناپذیری را به باتری موبایل وارد می کنند. این ذهنیت زمانی درست خواهد بود که شارژر مورد استفاده هیچ شباهتی از نظر ولتاژ، جریان و… به نوع اورجینال آن نداشته باشد.

جالب است بدانید که حتی استفاده از شارژرهایی که شدت جریان خروجی آن ها در مقایسه با شارژ اورجینال تلفن همراه استفاده می شود، مشکلی را برای تلفن همراه شما ایجاد نخواهد کرد. این موضوع منجر به شارژ سریع تر باتری نیز خواهد شد!

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *